Thursday, December 1, 2011

Bonus Oh Bonus


First
aku nak tanya...bilakah pembayaran bonus akan dibuat...

Second
adakah bonus diberi sekaligus dengan gaji???

tu jek soalan yang aku nak tanya kepada sesapa yang tau...
sebabnya banyak menda yang perlu disetelkan dengan wang bonus tu...
terutama sekali nak kira bajet yuran pendaftaran anak2 tuk tahun depan...
bayaran yuran taska dah sama taraf bayaran nak masuk U dah ni...
awal tahun bayaran pendaftaran seme lebih kurang nak cecah RM1k jugak lah...
tapi anak dah masuk 3 ni haruslah lebih ni...
alahaii...

camner nak suping ujung tahun kalu cam gini...
nampaknya hasrat hati nak p bercuti tuk tahun depan kena beku kejap la...
kita bercuti balik kampung abi jelah ye anak2...
kata abi raya cina bulan 1 ni kita p penang...
sambil menyelam minum air...
sob sob...
balik kampung pun jadilah...
dapat gak p penang...hehehe...
ni pun kira bercuti la jugak...

notadijariku: mana buku  penyata kira2 aku ni...
kena wat penyata awal2 ni...agak tak terover bajet...
lalalala...

17 comments

Thursday, December 01, 2011 8:34:00 AM

ala..
kita tak keje gomen..
tak dapatlah..
sedeyh2!

Thursday, December 01, 2011 8:36:00 AM

dlm pekeliling ckp akan di bayar bulan 12 nih, tp xtau pulak dorg nak bayar sekali ngan gaji ke cmna...

Thursday, December 01, 2011 8:45:00 AM

rasanya haritu sumber yg aku dpt ckp byr sekali dgn gaji disember

Thursday, December 01, 2011 8:48:00 AM

xdpt jwb soklan² akak tu.. arap maklum..hehe

Thursday, December 01, 2011 8:59:00 AM

bonos penjawat awam akan dibuat sama dengan gaji..gaji 19 kan..

Thursday, December 01, 2011 9:07:00 AM

menurut MOF, bonus sekali ngan gaji iaitu pada 19.12.11. dan slamat mbentangkan budget.. hehe

Thursday, December 01, 2011 9:20:00 AM

dah lama tak pergi bercuti. orang tu asyik kerja-kerja-kerja. kita cuti berulit dgn anak-anak. aduhaiii, isteri mmg cpt emola.

Thursday, December 01, 2011 9:35:00 AM

akak nak tunggu skim gaji baru - spba tu... tak tau apa cerita skrg ni...

Thursday, December 01, 2011 9:44:00 AM

izan..aku pun nak tanya..bulan 12 nih msti la masuk awai kan..sbb krismas..then..tatau la dia bagi sekali harung ngan bonus+gaji la gamaknya kot..

Thursday, December 01, 2011 10:06:00 AM

aduyai...duit blom dpt...list dh berjela...huhu

Thursday, December 01, 2011 10:06:00 AM

same masuk ngan gaji kan..yay! leh pau husben.tihihi~

Thursday, December 01, 2011 10:13:00 AM

Sy dah lama kena beku plan cuti sy! Uwaaaaaaaaaa!

Thursday, December 01, 2011 10:38:00 AM

tu le kak...lieya pun tertanye2...gaji bulan 12 ni masuk 19 haribulan...bonus tak sure plak....byk nak pki duit ujung2 tahun ni huhuhu

Thursday, December 01, 2011 10:46:00 AM

19hb la kak. sekali dgn gaji :)

Thursday, December 01, 2011 10:52:00 AM

salam...

Dalam blog kita ada cter persoalan awak nie..
nnti jenguk ya..
TQ..

btul2..masuk tadika anak cecah RM1K..
btul2 masuk U la nie..Pra U la ek!

Thursday, December 01, 2011 11:34:00 AM

betul tu..bonus masuk skali ngan gaji pada 19.12.2011...selamat berbajetkan diri yer...

Thursday, December 01, 2011 1:00:00 PM

huhuhu gomen je kan
swasta entah bileee uhuhu

Post a Comment