Friday, December 16, 2011

Cabaran Sajian Pantas


uhukss...uhukss...beselah...tajuk tu sedikit sebanyak terkena tempias rancangan masterchef tu...hahaha...takde maknanya pantas mana...makan masa gak...tapi tak le lama...dalam 10-20 minit gitu...hehehe...

alkisahnya ritu kan aku ada citer yang aku p oliday family day JPWKL kat PD kan...aku ni kalu perjalanan yang lebih dari 1 jam gitu cam balik kampung ke atau p cameron or bercuti ke...sure aku akan bawa bekal dari rumah...memang dah biasa cam gitu...senang kan...berhenti kat R&R makan bekal yang dibawa...so takde masalah dan leh menjimatkan wang...

dan masa p oliday itu hari...aku cadangkan kat hubby tuk masak nasi putih, ayam masak kaler merah janji sedap udah...dan kacang buncis campur aduk...hubby iyakan saja...sebab bukan dia yang masak...tapi aku...aler menda senang jek pung...bukan masakan bombastik yang perlukan aku wat hiasan bagai seme kan...so pepagi jumaat tu bangun jek tido, wat rutin harian cam biasa...lepas uruskan iris, terus ktung ktang di dapur..masak menu seperti yang dinyatakan di atas tu...

dan hasilnya...taraa...siap buh dalam mangkuk tingkat lagi...
nan ado dalam pinggan yang besar dabak tapi isinya sikit cam dalam rancangan masterchef tu....
hehehe...heran aku, pinggan besar dabak...tapi makanan  yang tersaji bapoknya sikit...
tak mengenyangkan langsung...hahaha....

ni jek bahan yang ada kan...ni pun nak masak kena beli..tak leh nak simpan2 kasi beku bahan basah tu...
korang tau kan sal apa...hehehe...sebab freezer dah penuh stok ebm dak iris...
ni pung skang aku kurangkan wat stok...sebab nak maintainkan space yang ada...takut tak muat...
nan ado bajet nak beli DF buat masa skang...sob sob...

kalu korang camner...suka tak bawa bekal dari rumah kalu p bercuti???mestilah suka kan...jimat...hehehe...

notadijariku: dah lama tak masak beria...huhuhu...

10 comments

Friday, December 16, 2011 8:51:00 AM

lieya pun ikut care akak....nak gi jalan mane2 mmg sah lieya bwk bekal....masak simple2 cam akak laaaa...yg penting tak berkuah.....senang bergelondangan dlm kete kang hahaahahah

Friday, December 16, 2011 9:10:00 AM

cam aku 3 beranak jer better makan kat kedai rnr tu.. huhuhu

Friday, December 16, 2011 9:23:00 AM

bestnya bawak bekal,laki den selalu suh bawak bekal gak tp bini selalu lupa n tak dan nak masak2 haha..mgkin sbb xjln jauh kan kalo jejauh harus bw bekal.biasa bw bekal mknn anak je..
masterchef tu mmg dorang saje letak skit ala2 nk merasa gitu kan..konon nk stail omputih la..omputih ni lain la mmg cara hidangan mknn dorang ade 3 peringkat maknanya ade 3 pinggan memula pembuka selera,pastu entree/hidangan utama kendian dessert kan..sbb tu idang sikit2 je dlm pinggan maklumlah 3 kali nk makan.org melayu biasa sekaligus je semua ade atas meja.

Friday, December 16, 2011 9:47:00 AM

wahhh, nmpk sedap ler kak...

Friday, December 16, 2011 9:49:00 AM

sajian pantas tu..hehe. sy ni g kije selalu bawak bekal. bekal tu mmg dh sebati dlm idup ..muahaha

Friday, December 16, 2011 9:59:00 AM

kami pun cam kay gak..
makan kt kedai rnr tu jek, huhu!
kalu dah bertamabh ahli kluarga
mmg wajib ikut jejak cikmot ni ;)

Friday, December 16, 2011 10:58:00 AM

Kdg2 sy ptt contohi awaklah...tp sy kemalasan selalu. Adeh!

Friday, December 16, 2011 11:00:00 AM

sedapnya sis
anum selalu tapau je
makan berdua

Friday, December 16, 2011 3:18:00 PM

saya selalu tapau aje..dah mood bercuti, mmg tak dapek la nak turun dapur..heheee

Friday, December 16, 2011 9:07:00 PM

selalu jugak kalau jalan jauh, bawak bekal dari rumah, lagipun makanan yang jual kat R&R boleh tahan mahai jugak harga dia...

Post a Comment