Wednesday, December 21, 2011

Nasib Sebotol Kicap Cap Kipas Udang


hurmmm....ini adalah kejadian yang berlaku pada pagi semalam...sangat speechless ok...bila si kakak yang menyedari kejadian ini berlaku...tatkala itu aku sedang asyik melayari internet sesambil mata menonton sinetron...tapi nak kata apa kan...nilah akibatnya kalu si anak yang suka banget dok buka peti setiap masa...tak taulah apa yang dicari dalam esbok tu...macam la banyak stok makanan dalam tu...selalunya kalu time pas gaji memang aku akan beli stok2 makanan dan minuman coklat dalam kotak yang cap dutch lady tu tuk si anak..tapi tu seme tak sampai sehari pun dah abis...

tapi dok heran aku bila si anak anak rajin benar main buka tutup pintu peti ni...
sampaikan menimbulkan amarah dihati aku ni tau...
ritu pakai safety pun tak jalan...sebab si abang pun pandai gak bukak bila nengok si kakak membukanya...
alahaii anak anak...aku memang speechless...
nak marah anak pun dah tak mampu...

dan nilah kejadian yang berlaku pada pagi semalam...
kejadian kicap tumpah di dalam peti...
nengoklah buktinya...

kicap yang membanjiri di dalam peti...jenuh aku nak kena kemaskan semula... 

sedih giler aku ni...sebab aku rasa ini adalah satu pembaziran...nengok ar abis sebotol kicap cap kipas udang kegemaran aku tu...bukan takde kicap lain dalam peti ni...tapi cap kipas udang jugak yang jadi pilihan...dah ar rege kicap ni  mahal...
kicap ni baru jek dibuka...lum luak pun lagi tau...
sedih hati mak ni... 
dan ini adalah kali kedua kejadian seperti ini berlaku tau...

tak tau nak kata apa lagi...
tak tau camner nak bendung sikap anak2 yang suka bukak tutup peti tu...
lainlah dalam peti tu ada segala macam stok makanan cam peti pasaraya tu...
tapi nan ado satu pun...
yang ada cuma stok susu dak iris sahaja...
alahaiii...

notadijariku: nampaknya kena top up stok stok makanan tuk si anak2 lagi la lepas ni...

12 comments

Wednesday, December 21, 2011 2:30:00 PM

arggg kena kemas dan bersihkan

Wednesday, December 21, 2011 2:36:00 PM

hehehe..rajin dia menyepah..

Wednesday, December 21, 2011 2:45:00 PM

mesti sbb bila buka fridge,dia rasa sejuk je kot.

Wednesday, December 21, 2011 2:55:00 PM

Kicap tu bukan ke ada penutup plastik?... napa biar terbuka... klu tutup dgn penutup dia tak la tumpah... kecuali klu dia buka penutup dan tuang la... mmg tak leh buat apa la...

Wednesday, December 21, 2011 3:02:00 PM

napa tk tukar ja penutup tu dgn penutup plastik yg dh di kepit sekali tu..ka kebetulan beli ni penutup tu tkdak?

Wednesday, December 21, 2011 3:06:00 PM

lor..hobi depa membuka dan menutup peti ais la gamaknya..emm sabo ja la...

Wednesday, December 21, 2011 3:20:00 PM

owh..ada jugak geng bukak tutup peti ais..mcm anak aku jua la cik mot! rasa nak pasang padlock kat esbok tu ha!

Wednesday, December 21, 2011 3:21:00 PM

Merbahaya! Isau klu Aydin da pandai bukak katup peti sejuk!

=(

Wednesday, December 21, 2011 3:35:00 PM

kicap mahal tu..sayang..sayang..ape nak buat, tak de rezki..redha je lah kak..

Wednesday, December 21, 2011 4:29:00 PM

SKRG NI ADA KICAP CAP KIPAS UDANG PACKING BARU KAN...

TAKDE REZEKI NOK BUAT GONER..TAPI TU LA, KADANG2 NAIK HANTU GAK JAGA ANAK2 SEPANJANG MASA KAN..

Thursday, February 23, 2012 11:56:00 AM

kaka kan die ade bg tudung botol tu ..pesal tak guna ..ko tebuk je tp tak bubuh tudung tu senang tumpah... sila pasngkan tudung botol sure pasn i terbalik tak de nk habis sebotol dah

Wednesday, October 24, 2012 11:25:00 AM

salam.... saya mmg bekas penguna kicap jenama utama (tak bole sebut.. hehehe). Di sebabkan harga die melambung setinggi gunung, saya telah diberi cadangan untuk cuba kicap baru oleh promoter kat pasaraya. Ada beberapa kriteria yang saya selalu tengok kalau diberi cuba produk baru.
1. Tgk label org Islam punye ke?. Ok pass. (Muslim & Bumiputra)
2. Rasa dia sedap tak…? ok pass (Sangat sedap hokey)
3. Ada sijil halal tak…? ok pass.. ada sijil halal
Yang penting harga pun masih mampu untuk dibeli. RM3.50 sebotol 430ml. . Ok pass… Lepas kira2... 1ml=RM0.008 (RM3.50 bahagi 430ml, dapat la 1 ml = RM0.008) Korang kira la sendiri kicap lain kalau nak banding... Kicap nie mmg murah gile rupenye... bentuk die je nampak besar. tp harga murah. aku suggest 100% beb... Memang TERBAIK dari segi rasa dan harga…. Kicap ENAQ nama dia... Bole ushar2 kat website dia. www.enaq.com.my

Post a Comment