Wednesday, December 28, 2011

Pensel


malam bila tah...tetiba kerajinan aku datang...mengasah pensel warna tuk anak2...kalu idak memang malas sungguh aku nak mengasahnya...bukan apa, asah je sure tumpul balik...derang suka mewarna sambil menekan mata pensel warna tu...tu yang cepat patah tu...

so malam tu, aku tido lewat...sesambil tu melipat kain yang ada...dah siap seme kejaan...tetiba datang kerajinan itu...abis semua pensel warna tajam diasah oleh aku..

sedang aku asyik mengasah pensel warna tu...teringat satu kisah lama...boleh dikatakan satu tabiat aku jugaklah masa di tingkatan 3 dulu rasanya...tabiat aku nan satu tu aku suka sangat asah pensel di belakang kelas terUTAMANYA masa di kelas subjek SAINS...tak tau kenapa...mungkin aku 'anti' dengan cekgu sains  itu atau...corak pembelajaran yang cekgu itu sampaikan agak kurang menarik perhatian...

so bila tiba sujek sains di kelas...dalam masa pertengahan aku akan bangun sambil membawa beberapa batang pensel dan pisau untuk mengasah pensel...walhal pensel itu bukannya tumpul...tapi sengaja aku asah hingga pensel yang panjang menjadi pendek...ye kengkawan even time tu di tingkatan 3...pensel masih digunakan semasa subjek sains untuk melukis kan...huhuhu...

so kesimpulan dari cerita itu kan...even aku dapat result yang agak baik dan melayakkan aku untuk masuk ke kelas aliran sains di tingkatan 4...tapi dek kerana sikap aku nan satu itu, aku diKECUALIkan...makanya aku ditendang ke kelas aliran SASTERA...hinggalah ke tingkatan 5...tapi aku bersyukur...even tidak layak ke kelas sains, namun aku berjaya jua menggenggam segulung diploma...terima kasih cekgu...atas segala ilmu yang cekgu berikan kepada kami selama ini...

yang bestnya masa SPM tu, aku dapat A1 dalam subjek sastera dan bahasa melayu...mungkin ada hikmahnya di atas apa yang terjadi kan...

so itulah cerita aku pasal pensel...heheh....

4 comments

Wednesday, December 28, 2011 10:49:00 AM

pasti ade hikmah yg terjadi, even tak masuk aliran sains kan cik mot..kalau time sekolah dulu nak asak pensil ade seni, bile asah mate pensil tu jadi cantik aje..tp nukan kitelah, member kite yg asahnye, haha

Wednesday, December 28, 2011 10:52:00 AM

Jom smbg degree?

=D

Wednesday, December 28, 2011 11:25:00 AM

patutlah selalu karang cerpen bermadah pujangga.. ahaks..

Wednesday, December 28, 2011 11:46:00 AM

izan..aku ingt lagi dulu2..hg dpt tawaran maktab kan..idak dh jadi cikgu bahsa inggeris dh hg kan...

Post a Comment