Monday, December 5, 2011

RM Sejuta Duit Jatuh


hai korang...selamat kembali bekerja...pejam celik pejam tak celik2 dah hampir pertengahan bulan
Disember...sok lusa tulat tubing aku dah nak naik keje...alahaii...cepat tul masa berlalu kan...

eh abaikan intro tu...tu ayat pembuka jek tu...sebagai penyedap kata...

yang aku nak cite disini sal rancangan baru kat astro RIA tu...RM Sejuta Money Drop...korang ada nengok dak??? aku ni kan susah nak nengok tb terutamanya pada waktu malam..tapi malam ahad dan malam tadi terlayan plak lepas nengok rancangan MASTERCHEF tu...yang memula aku nengok terus masa pemain dia adik beradik kembar ke apa aku pun tak tau...nama HAFIZAN dan HIFFNY tu...sian kat derang..balik dengan tangan kosong masa soklan yang kelapan...takde rezeki derang nak buat camner...tapi soklan kelapan tu tricky jugak...buat kita jadi ragu jek..soklannya berbunyi cam gini...

BAHASA APAKAH YANG BERKEMBANG DENGAN PESAT DI AMERIKA SYARIKAT...
jawapan yang diberi: BAHASA SEPANYOL dan BAHASA ARAB...

dua beradik tu jawab bahasa sepanyol...so terus duit derang jatuh...money drop kekdahnya sebab jawapan salah...sian kat derang tau...bukan rezeki mereka kan...saper tak kecewa...

lepas mereka keluar diganti dengan pasangan kawan baik si SARIMAH dan LIYANA...adehh...bila nengok rancangan ni tetiba menyirap darah mak ni...di soklan pertama derang dah blur...soklan pertama berbunyi,

SIAPAKAH NAMA SEBENAR SALOMA...
jawapan yang ada: SALOMA BINTI AHMAD, SALMA BINTI HAYEK, SENAH BINTI ISMAIL, dan SALMAH BINTI ISMAIL...

soklan ni derang buat pelaburan yang besar kat jawapan SALOMA BINTI AHMAD...selebihnya kat jawapan SALMAH BINTI ISMAIL dan yang buat aku gelak jawapan SALMA BINTI HAYEK pun derang buat pelaburan...alahaii...ada ke nama salma binti hayek ni...adehhh...

aku bukan nak pertikaikan ilmu pengetahuan depa kan..tapi kalu nak masuk sejuta money drop ni, pengetahuan am korang memang kena MELUAS...sebab kadang soklan yang diberi memang tricky la...ada sal sejarah, industri muzik, geografi, pengetahuan am dan macam2 lagi lah...cam soklan sal saloma tu...sah2 nama saloma tu bukan nama sebenar dia...cam gitu jugak P.RAMLEE....tapi aku rasa derang agak terkejut nengok sejumlah wang yang banyak...yelah weii...RM sejuta tu...bukan seringgit...kalu aku pun bikin shock jugak...hahaha....

eh tu baru episod kedua...aku dah komen beria...tunggulah episod seterusnya...hehehe...

notadijariku: melalui pemerhatian aku la..game ni memerlukan kita pandai melaburkan duit yang ada...tak bleh main labur jek...akibatnya takkan nak bawa RM20k jek hingga ke soalan kelapan...silap2  pulang dengan tangan kosong...alahaiii...

10 comments

Monday, December 05, 2011 10:02:00 AM

nie menggunkana pemikiran yang bagus nie

Monday, December 05, 2011 10:11:00 AM

salam,


awak kita pun tgk duit sejuta tuh jatuh..
masa yg kembar tu mmg trick skit soalan dia..
tp masa si sarimah tu masuk mmg sengal la..
ada ek Salma binti hayek pun buat pelaburan..dah confirm2 salah..
lps tu soalan yg ada anak panah tuh..
ada ke dewa cinta pun dia xtau pakai anak panah ke tak?
tertanya2 masa masuk rancangan ni camana dia select kan..huhuhu..

mgu ni tgk kesudahan sarimah dan pasangannya..

Monday, December 05, 2011 10:12:00 AM

memang perlu meluas...yang pertama ritu lagi syok...soalan per1 jer terus hilang duit...habissss..yang ke2 lupa lak nak tengok..hehehe

Monday, December 05, 2011 10:13:00 AM

xnengok lak..hehe

Monday, December 05, 2011 10:22:00 AM

aku games show gini .....

tp tak tgk pun lagi .... smlm tah cite pe tah aku tgk.....

Monday, December 05, 2011 10:36:00 AM

yg aku paling hangin nye soklan senang pun boleh blur...

yg tasik kenyir, chini temenggor dan titiwangsa tu..kalo aku sedebuk sejuta tu aku letak kat temenggor dah...itu geografi jerk...aku borak2 dgn mazri...aku ckp la...mesti yg masuk ni tak leh yg cerdik2 sgt..kalo cerdik sure duit sejuta tu habis cepat...mesti astro pun takmo rugi..jadi masa ujian nak masuk tu..kita kena jawab soklan dgn tipu2 je..kalo kita tau jawapan betul..ko rasa la kalo org yg terlampau cerdik dgn dunia semasa atau terkini atau cerdik dgn sejarah....astro bagi masuk tak?

byk soklan pengetahuan am form six rasanye...eh mcm aku masuk form six plak..ahahah aku rasa soklan sejarah2 form six je tu..(eh serius mcmane aku leh rasa form six sedangkan aku tak pernah pun jejak ke form six)

Monday, December 05, 2011 10:41:00 AM

kalo dpt mmg rezeki jatuh ke riba la kan

Monday, December 05, 2011 10:58:00 AM

wei aku rase kan satunye sbb duit sejuta dpn mata wei. kaget terus. terus jadik tak siuman. mende yg ade dlm otak pun ilang kot. tah camne kalo kte duk atas tu. huhuh. ko tak tgk episod pertama ek. lagi haru. pulang pada soklan pertama. tu yg kembo tu masuk.

yg paling akan aku ingat adelah MASAK LEMAK CILI API. sabah????? huk aloh.

wei yg soklan last kembo tu bankrap,arab ke sepanyol... spain takde hasil bumi la. arab ade bykkkkk minyak. buat ape org blajo bahasa tempat yg takde hasil. huhuhu

Monday, December 05, 2011 11:20:00 AM

terlupa nak tengok..

Monday, December 05, 2011 11:30:00 AM

betul tu nojah.....bleh jadi blur duit ada sejuta depan mata...ahahahhaha dan yg pasti masak lemak cili api tu buat aku gelak guling2....aduyaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ada ke petaruh ke sabah..ke johor pun ada dia pertaruhakan kan????? hok aloh..tapi aku rasa dia blur la wei..dah la dikerumi org ramai..

Post a Comment