Wednesday, January 18, 2012

Berbasikal Di Hari Minggu


cerita hari ahad yang lepas...
sebelum irfan mengalami cirit birit yang sampai skang tak diketahui apakah puncanya...

cuti ujung minggu cam biasalah...salah satu hari itu akan ajak hubby keluar bawa anak bersiar² sekiranya hubby tidak bekerja pada hari tersebut...
memandangkan hari sabtu adalah hari bersenang lenang dirumah...
so ari ahad la children days out punya hari kan...

mulanya nak bawa mereka mandi pool kat kolam di pusat maritim sana...
tapi memandangkan rasa cam agak lemau...dan time tu hari pun dah petang...
dan banyak alasan yang aku bagi...
so senang citer bawa mereka berbasikal kat dataran masjid putra sana...
lagi syok...leh berkelah disitu sekali...

sampai jek, tanpa buang masa, si abang terus menerus mengayuh basikalnya...
masa kami sampai tu, tak berapa ramai orang lagi...
dan cuaca agak panas lagi time tu...

si kakak yang keding pun begitu juga...
persal anak dara aku keding sangat ek...heran la...

lepas penat mengayuh...berhenti kejap minum...
dahaga weii...sebab cuaca agak panas...

ini basikal si abang...
sib baik dia dah mahir mengayuh...

anak beranak...
eh dimana aku???

aku???dok pangku iris cam kat dalam gambar di entry sebelum ni la...
hehehe...

notadijariku: walau sesibuk mana pun, kekadang kena gak amik masa bawa derang bersiar² macam gini...

7 comments

Wednesday, January 18, 2012 10:47:00 AM

basikal ni muat ke letak dlm bonet???/

kete aku tak muat....(masa beli aritu la tak buat...)

owh lupa bonet kete mu luas...

Wednesday, January 18, 2012 10:51:00 AM

@~aSHa~
muat la...se buh lam bonet...
se lagi kat belakang...

kete aku kan wira sedan...mang ar muat...bila tah nak kai exora...

mak aku pun dah kai inspira pe...hehehe

Wednesday, January 18, 2012 11:13:00 AM

btul3..aku pun ari sbtu / ahad adalah ari mmbawa anak2 kluar dr umah..tak kira la dkt ke jauh..sian kat dorg kan..padahal sian kat aku gak..hahahaha..

Wednesday, January 18, 2012 12:08:00 PM

irfan dh pndai kayuh..ntah bila nk beli beskal kt darwisy..tkut meronta2 nk main lam rumah ja..hbis digilis kaki kami nti..huhu

Wednesday, January 18, 2012 12:21:00 PM

fahim pun tak reti kayuh lagi... beli sesaja ...budak pemalas tu mmg la... asek nk naik main tekan2 kaki je yg guna kudrat ni mls....berjln kt alamanda pun sama berebut stroller ngan adek...masyaallah

Wednesday, January 18, 2012 1:35:00 PM

irfan nak besar kot.. tu yg cirit birit.. x try tukar susu?

Wednesday, January 18, 2012 2:54:00 PM

even..riadah depan umah..tui tak..anak2 perlukan terapi gitu..baru la depa happy..kayuh2 gerek..biarlah keding...jng jdi anak dara demok..hehe..ok ja kakak..janji dia sihat..

Post a Comment