Friday, January 20, 2012

Dapat Panggilan Dari Pihak Maybank...Promote Pasal Insurans...Erkk...Boleh Percaya Ke Dengan Semua Ini???


alkisahnya pada petang semalam..
aku ada dapat panggilan dari seseorang...katanya dia pegawai apa tah dari pihak Maybank...
dannnnn...katanya lagi aku adalah pelanggan istimewa yang terpilih untuk menyertai insurans apa tah (beselah cam gini sebab aku tak bagi kosentrasi kan) dari Maybank...

siap cakap ngan aku yang perbualan ni akan dirakamkan...bla bla bla...
yang anehnya  punyalah panjang 'mamat' ni membebel kat aku sal insurans tu...
siap kata lagi, yang dia takkan tanya hal pemBANKkan aku...sebab dia kata banyak sangat dah penipuan dari panggilan telefon yang berlaku nowadays kan...
dalam hati aku nak tergelak...siyes weii...sebab aku pun jadi sangsi...betul ke idak panggilan yang aku terima tu...tapi aku diamkan jek...kasi can kat 'mamat' tu membebel la...mana taknya aku nak cantas dia cakap pun tak bleh...haih...memang kena lah mamat ni jadi sales eksekutif kan...penerangan panjang lebar yang diberikan...even sikit pun aku tak amik perHATIAN ok...hahaha...

dah beberapa minit berlalu, lepas aku rasa lama benor dia dok bebel...
terus aku cakap...aku nak bincang ngan si somi dulu sal ni...
dia kata lagi...panggilan ni adalah tuk orang yang terpilih SAHAJA ok...
tak kisah la terpilih ke idak...aku nak gak tanya si somi dulu..
pastu dia beria tekankan aku kena wat keputusan sendiri...
alih2 aku kata gini...SAYA TAK NAK la apa yang encik tawarkan...
korang tau apa yang mamat tu jawab...hehehe....
TERIMA KASIH...babai...

hahaha...kalulah dari tadi aku tau jawapannya gitu...dah lama aku cantas apa yang dia dok bebelkan tu kan..rugi masa aku jek...terkandas aku nak menaip draf yang bos kasi...hehehe...

hurmm...bila mikirkan sal banyak sangat PENIPUAN yang berlaku sekarang...terUTAMA sekali penipuan dalam hal pemBANK kan ni kan...kadang aku jadi takut la nak kata YA...
kang salah langkah aku yang TERPANGKAH...ishh...minta diJAUHkan la kan...

so nak tanya korang...korang pernah tak kena cam gini???
sila meNGAKU cepat....

8 comments

Friday, January 20, 2012 8:46:00 AM

x yah layan panggilan camgini... kalau dia minx no pd kad pun jgn bagi bahaya tue...

Friday, January 20, 2012 8:49:00 AM

salam...
saya penah dpt kol mcm tu..and sy penah gak sign up utk insuran maybank tu..ladies apa tah...yg tu mmg btol..sbb lps tu sy pg maybank putrajaya utk cek, dia kata btol...

tp ada jugak sy dpt kol yg bercakap tak berenti tp bukan dr maybank la..ntah apa2 la nama company dia..bila ckp tak nak..dia tnya kenapa tak nak la..mcm2 lg lah..last2 sy hang up je...penat nk layan org tak paham bahasa...

Friday, January 20, 2012 9:16:00 AM

Sy pnh. Sbb tu debit kad sy ngan maybank2u sy block seme. Adehhh!

Friday, January 20, 2012 9:22:00 AM

penah gak org maybank call jual insurans..
dan terkene sekali..setahun bayar RM98..
terus dipotong dari duit kite dalam bank tau..
last2 org mintak hentikan insurans tu..
org tu dok kate la insurans ni bagus lah ape lah..tp org tetap tak mo jugak..

so skrg, kalo naik no. yg tak dinekali, mmg org tak angkat..kalo angkat dengar jer die intoduce diri sendiri, terus org letak..malas nak layan..

Friday, January 20, 2012 9:24:00 AM

sya baru pun dpt panggilan ni 2 bank sekali minggu ni.. mmg takleh cantas apa dia ckp.. kata tak paksa tp suh buat keputusan segera,,, tah apa2.. last2 jawab esok sy bgtau jawapan tanya suami dulu.. esoknya dia call tak angkat2 dah... mesti bengang mamat tu...

Friday, January 20, 2012 9:24:00 AM

aku dah beli pun insurans tu lepas dapat dapat panggilan bebelan panjang lebat macam ko.. lepas seminggt surat dari maybank.. kira tak tertipu la...

Friday, January 20, 2012 9:50:00 AM

sy pun penah dpt call gitu kak.. mls lyn..

Friday, January 20, 2012 4:05:00 PM

akak pun dapat called tu zan..smlm la jugak, tp pompuannn..lepas dia dh bebel pnjg lebar, terus ckp "sorry..i'm not interested! hahaaaaaaaaa!!

Post a Comment