Wednesday, January 25, 2012

Kisah Kasih Pasal Anak Bujang Yang Rajin


hai...ari ni kita bercerita pasal anak bujang aku nan sorang tu...BUAT MASA NI...hehehe...
eh tukar pronounce jap sebab nak bercerita...

saya ada seorang anak bujang...nama dia HADIF NASR IRFAN...
sejak kecil saya perhatikan bujang saya ni sangatlah seorang yang berhemah tinggi...
sebab...suka ucapkan terima kasih bila dapat sesuatu...
contohnya bila dia minta buat susu...
kalu saya bagi susu ke dia...sure akan dibalas dengan masih buu...
owhh sangat sejuk rasa hati saya...

satu lagi tabiat anak bujang ni...dia sangat RAJIN ok...
satu hari...si bujang saya, telah tertumpahkan snek mamee yang dimakan...
terus kedapurnya dia...
lantas mengambil penyapu dan penyodok sekali...
saya hanya memerhati...sebab sudah biasa dengan keadaan ini...
kadang² saya marah, sebab bukan disapunya sampah itu...malah makin mengotorkan tempat adalah...
tapi hari itu saya hanya perhatikan tindak tanduk si bujang yang kadang kala sangat menghiburkan...
sambil itu, saya mengambil henpun cap ayam saya itu, lantas menangkap gambar si bujang...
dan inilah hasilnya...
sangat rajin ok...TAPI TAPI TAPI...

yang tak bestnya...keje buat jugak...tapi mata tak bleh lepas ok dari memandang tv...
ni memang sah tabiat si apak...hahaha...

sapu terus ke penyodok...owhh, ni seme hasil dari pemerhatian keje si ibu yang dilakukan ibu hari²...
good job nak...proud me to be your ibu...

dan sapu lagi...macam yang saya kata...
mata tu asyiklah memandang tv...
sesekali dia akan hentakkan belakang penyapu itu ke lantai...
macam yang saya selalu lakukan apabila menyapu sebab saya gunakan penyapu lidi ye bila menyapu...

bila nak siap dia menyapu saya pun tak tahu...
rasa macam nak tutup jek tv itu...hahaha...

masih belum sudah² jugak...
akhirnya saya yang habiskan penyapuan dia tadi...

apa pun saya gumbira bila melihat anak bujang saya rajin begini...
harapan saya moga keRAJINan ini akan berkekalan hingga beliau besar...
amin...

notadijariku: kalu si apak rajin gini kan best...hahaha...opss...!!!

10 comments

Wednesday, January 25, 2012 10:20:00 AM

ehehee good boy...

fyi...anak teruna aku yg sulung tu pun rajin, rajin dari anak dara...tak paham aku....tapi mmg dia lagi rajin, sapu sampah mcm tu la...tapi yg best nye..memuaskan hati bila dia menyapu...lebih bagus dari apaknye...ini kisah benar ni.....


----------
xmo kalah juge

Wednesday, January 25, 2012 10:26:00 AM

@~aSHa~
adoi...nak tergelak aku baca yang bawah tu sekali...
aku syak memang anak teruna rajin kut...

sok dah kawin sure jadi cam apak derang gak...hahaha

Wednesday, January 25, 2012 10:39:00 AM

hihihi...
comel.. tapi geram..
rasa nak gigit...

Wednesday, January 25, 2012 10:42:00 AM

bagusnyer.. berbeza dgn irfan anak ila...

Wednesday, January 25, 2012 11:03:00 AM

ish ...bagus anak bujang ko kak.....pandai die kan....teruja lak aku....ni bakal2 laki rajin tolong bini ni kak...amin...

Wednesday, January 25, 2012 11:08:00 AM

rajinnyer die.. at least die ade inisiatif utk bersihkan balik walaupun ibu yg tolong habiskan kemas..hehehe..
same goes to dhia kak..lgpun mmg org ajar cakap time kasih bile org bg sesuatu kat die..lg satu yg wat terharu..satu ari tu die main2 sekali tangan terkena pale org, terus die kate "MAAF, sakit ke mama??"hehehe..rase cam alahai anak aku...hehehe...

Wednesday, January 25, 2012 11:27:00 AM

haha..ok la tu kak..nak gak dia buat dr xde..ekekeke..

Wednesday, January 25, 2012 12:16:00 PM

sangat rajin..kecik2 dah paham tgg jawab ni :)

Wednesday, January 25, 2012 12:27:00 PM

sejuk perut ngandongkan anak sedemikian rupa...hehe..nk mrh pun xjd mrh kt zan...

Danish pun suka buat apa yg aku slu buat...menyapu,mop lntai,klu salah sket...'mintak maap mama'...sejibik ko ayat dia...

perkataan 'trm ksh' tu mmg xlekang ler..suka kn,bila kita train menjadik...aku salute ko zan,dh tiga skang msih in order...klu aku agknya perang kot..haha

Wednesday, January 25, 2012 12:40:00 PM

anak akak sepanjang cuti kali ni, bersepah menan penuh umah, nak vacuum umah pun susah, geram sgt. pantang pegi kedai, mesti nak beli menan

Post a Comment