Tuesday, January 31, 2012

My Best Moment-Breastfeeding Journey


nak share ngan korang sal breastfeeding journey aku so far...
almost 3 months lebih aku fully bf dak iris...
hopefully niat suci murni nak capai target ke angka 2 tahun berJAYA...insyaAllah...
dengan izinNYA...

dibawah antara journey² yang aku lalui setiap hari...
dan antara gadjet² BF yang aku punya...

ni hasil pada pagi ni...setiap pagi sebelum ke tempat kerja, aku akan bekalkan satu botol susu baru dan 4 botol EBM untuk dibawa ke taska...

dan dimasukkan ke dalam MLO cooler bag seperti di bawah...
5 botol susu berkapasiti 5 oz diselimuti ice pack cap AUTUMZ... 

my MOM'S LITTLE ONE cooler bag...
ni beg yang agak lama, diwarisi dari HNI2 lagi...
sempat juga member BF menyewa bag ini...hehehe... 

cooler bag yang baru...cap JINGLE JUNGLE...aku suka warna yang agak striking cam gini...
hehehe... comel jek di pandangan aku...

pam yang aku punya jugak...
AVENT MANUAL BREAST PAM
the best pam that i ever had...banyak berjasa buat masa ini...

SPECTRA 3 (ELECTRIC)
boleh double pumping... 
tapi aku selalu guna yang single pumping jek... :p

sebahagian botol cap JINGLE JUNGLE yang aku punya...

dan MLO punya... 

skang tengah nak grab botol cap stylo mama...hehehe...

plastik storage...masih cap JINGLE JUNGLE...tapi kadang guna cap autumz jugak...

dan hasil yang masih ada sama seperti di bawah ini...
lupa nak snap gambar terbaru...
so far masih maintainkan pengeluaran sama seperti ini...
takut tak muat storage kang, aku nak tumpang storage saper plak..huhuhu...
sib baik ada peti ais di opis...yang sedikit sebanyak membantu...

dan semuanya hanya untuk dia.. 

my best moment...
BREASTFEEDING JOURNEY...

USAHA TANGGA KEJAYAAN...
tanpa USAHA...kita takkan berjaya...
SEMANGAT yang paling penting...

12 comments

Tuesday, January 31, 2012 9:58:00 AM

nice.....jimat ni.....hehehe

susu ibu adalah terbaik utk baby
cute baby

Tuesday, January 31, 2012 10:07:00 AM

hehee..baru semalam nak publish entry gini tpi xjadi sebab bizi sgt semalam xsmpat publish pun..ditunda esok...hehehh

izan..kfieza lbh kan fresh dri yg frozen...fresh 3 botol..frozen 2 botol...sebab frozen kurang sedap bby nk minum dan ilang sedikit aje zat nya sebab dah dibeku kan...tpi masih elok utk di minum lah...

Tuesday, January 31, 2012 10:23:00 AM

duit utk beli formula leh wat shoppin yeay .....


gebu nye iris ...aku geget bleh .... dah puas geget anak sendri nk geget anak org plak .....

spectra org pun guna time kat umah je...huhu sedey ...bila alisha tetiba majuk tak mo nenen .... pam masuk botol bg die.....

Tuesday, January 31, 2012 10:25:00 AM

aku dah terpaksa beli ISOMIL....terpaksaaaaaaaaaa okehhhh...

sbb last weekend...aku bz yakmat..kena jadi pegawai perhubungan satu program..dan aku jugak peserta kursus @ program tu..sgt sadish...penat tak hengat..pening nak tumbang semua ada...

Tuesday, January 31, 2012 10:31:00 AM

suka saya tgk..insyaAllah anak no2 nak menuntut byk2 psl BF ni..

Tuesday, January 31, 2012 10:46:00 AM

tahniah izan..kepit up...insyallah aku doakan target nenen iris till 2 thn akan terlaksana .amin
tomey dn gebu la iris..mata abhi..

Tuesday, January 31, 2012 10:48:00 AM

susu terbaik

Tuesday, January 31, 2012 11:00:00 AM

suke entry akak...caiyok2 eza pon nk ikut jejak langkah akak..i folow..nk balas dendam utk tacha yg dapat full bf smpi 7 bulan jek...

Tuesday, January 31, 2012 11:17:00 AM

amboi demoknya dia geget jugak kan..kemain bolat lg mata

Tuesday, January 31, 2012 11:58:00 AM

tabikkk springgg!!!!

Tuesday, January 31, 2012 12:49:00 PM

kak, saya dah kena kumpul gajet dr sekarang ke? hehehe...

Tuesday, January 31, 2012 1:17:00 PM

banyak nyee!! any tips ;p hehe singgah follow... do visit me back :D

Post a Comment