Wednesday, January 25, 2012

Tadika Islam MAIWP Al-Hidayah


cerita pasal kakak plak...
hari ni sampai jumaat ni, tiap pagi kakak akan ikut aku ke opis...
lebih kurang jam 12 gitu barulah aku anto dia ke taska dimana dia dok transit...
nak anto pepagi lain plak bayarannya kan...
takpelah, anto jek cam biasa...mujurlah ada bos yang jenis leh bertimbang rasa even bawa anak ke opis sekalipun...mekasih capt...(capt tu captain...) bos saya pilot...hehehe...ekseli dia pangkat Dato' dah pung...tapi aku jek degil still panggil dia ngan panggilan CAPT....sebab dah terbiasa...mana taknya sejak anak dara sampai beranak 3 dok jadi PA dia kan...erkk...melalut plak...
ok sambung citer semula...

alkisahnya hari jumaat lepas, masa amik kakak kat TADIKA dia nak anto ke rumah transit...
tiap hari ginilah rutin harian aku...jam 12 lebih keluar amik anak kat tadika, pastu anto ke rumah transit...
penat weii...hahaha...

ok sambung balik citer yang sebenarnya...sampai jek kat tadika kakak tu, terus dia kasi aku satu surat...
kata kakak, cikgu dia cakap cuti 9 hari bu...
erkkk terkejut la aku...sebab aku cuti 4 hari jek termasuk sabtu ahad dan cuti tahun baru cina tu kan...
rupanya sekolah cuti pai 27 Januari ni...dan dibuka semula pada 30 Januari depan...
agagaga...
no choice, terpaksalah aku bawa kakak ke opis pada 3 hari ni...takpelah kan...
takkan nak suh dia dok umah sorang² plak...jadi kes lain plak...


owhh...untuk tahun ni aku anto ke TADIKA ISLAM MAIWP AL-HIDAYAH ni jek...biar islamik sikit...mudahan...
yuran bulanan RM20 SAHAJA...
terpaksalah mak berjimat cermat...cut mana yang bleh...huhuhu...
dan transit plak kena bayar RM150...so total yuran si kakak pada tiap bulan adalah RM170..oklah tu...sebab yuran bulanan taska lama adalah RM300 SEBULAN ye...huhuhu...ketar tangan mak...

dan tahun depan kakak dah 6 tahun...aku ingat nak anto dia ke PRA SEKOLAH plak...
aku target tahun ni kakak pandai mengeja dan membaca...
aku nengok achievement dia skang, dia dah bleh membaca dan mengeja perkataan yang mudah2...
alhamdulillah...moga berterusan begini ye nak...

ekseli tadika ni ada gak amik transit pai petang...sampai jam 5:30 petang gitu...mulanya ingat nak terus jek stay situ pai petang...tapi kesian...2 hari dok stay kakak dah mula mengeluh...katanya sampai petang kena belajar...pressure gak dia...KESIAN kat anak kan...lagi pun dia baru jek berumur 5 tahun...dah kena tekanan belajar gitu...

sebab tulah cari alternatif lain...anto transit kat taska adik2 dia senang citer...

kalu dia komplen lagi...huh, malas nak layan...hahaha...

10 comments

Wednesday, January 25, 2012 2:12:00 PM

Bestnyer ko Yang..sek bek boss prihatin..susah nk dpt boss yg baik woo..:)

Wednesday, January 25, 2012 2:29:00 PM

nnti kita daftar pra sesama k

Wednesday, January 25, 2012 2:34:00 PM

murahnyer... jimat giler... tp kira ok la

Wednesday, January 25, 2012 2:42:00 PM

gini la kita kan..dah ada anak ramai...transit sana sini la....xpe...nanti bila dah meniti umur 40 kita releks skit daaa

Wednesday, January 25, 2012 2:42:00 PM

masa tu kita enjoy..kita joli katak ke sogo plak...muahahahahahah

----------

Wednesday, January 25, 2012 2:58:00 PM

murah dan jimat sis

Wednesday, January 25, 2012 4:46:00 PM

baik bos hang izan..oo hg maintain ngan dia ..bila captain planet hg nak pencen...dh la jenis pemurah kan..eh melalut lak..btw..takpa la bwk ja kakak kt opis hg.kang cian dia..g pun dia dh besaq..tak kaco ibu kan..

Wednesday, January 25, 2012 5:08:00 PM

untung dapat bos yang baik, janji jangan sampai kerja terganggu sudah lah.. kan

Wednesday, July 18, 2012 3:26:00 PM

Salam..
akak, nk tau no. fon tadika nie leh x coz thn depan nk hntr anak kt sini

emel ke
din_ieyda86@yahoo.com.my

TQ

Monday, July 08, 2013 12:35:00 AM

Salam sis..mntak no fon tadika ni...

Post a Comment