Thursday, January 19, 2012

Time Sorang Ok...Bila Dah Ada 2..Kelam Kabut Jugak..TAPI Bila Dah Jadi 3...Huru Hara Di Sana Sini...


citer petang semalam...semalam petang time nak balik keje kan hujan...
ok ok...aku time hujan time nak balik memang hati ni cukup gundah gulana...
sebabnya dok mikir, camner ye, nak hangkut anak3 semua naik ke rumah dalam keadaan yang tidak kebasahan...ate, rumah tumpangan yang aku dok skang, mana ada parkir berbumbung...

masa kakak seorang dulu, takpe, aku leh jek berpayung berdua ngan dia...
time ngan irfan pun sama...suh kakak jalan rapat2 ngan aku...tapi time skang..nak berpayung kesemuanya pun tak muat...adehh...memang memikir jugaklah aku...
tak kan la aku nak menunggu di dalam kereta sampai ujan reda kan...
kalu hujan yang disertai ngan petir seme, adeh, sangat menakutkan...
aku kan takut pada bunyi petir...bisa gegar jantung la...hehehe...

tapi alhamdulillah, semalam petang, time amik derang hujan dah renyai² dah...
takdelah lebat sebelumnya...
tapi kalu ujan lagi di hari² yang mendatang...kenalah aku pikirkan cara gimana nak selesaikannya kan...

skang pun time balik keje agak huru hara jugaklah aku...
ada 2-3 beg aku kena bawa...mana nak dukung iris lagi kan...
kalu dia dah pandai berjalan lainlah...
bahu kiri dok sandang beg keje, beg susu...bahu kanan beg taska...
pastu gendong beg si abang..kakak bawa beg dia sendiri...tu belum dengan barang² yang lain...hurmm...
si abang ni nengok time jugak...
kalu mood baik punya, dia akan bawa sendiri beg dia tu...
kalu idak, jangan harap ok...
tapi dia ni, kena monitor lebih masa dah turun dari kereta...
sebab selalu main menonong jek...
cam biasa, kedengaran suara aku jelah dok bertempik time tu kan...

so, marilah kuatkan semangat, cekalkan hati...
i'm supermom...eh tetiba kan..
bukan apa, aku berhujan takper...jangan anak3...
tapi kalu aku tak sehat berhujan tu, saper lak nak nengok anak3...
senang citer seme sekali sehat la...hehehe...

baru 2 minggu naik keje, sah memang sah aku kena reschedule balik jadual aku pepagi...
skang bangun pagi jam 6 pagi pun rasa cam tak sempat jek nak on time masuk keje tau...
kena awalkan lagi lah...
ni pun balik keje terus dah siapkan beg anak3 semua....
kalu aku wat ini seme time pagi..sah² la masa tak berapa nak cukup...
hurmm...kena wat kajian balik ni...

notadijariku: petir dah berdentam dentum ni...huwaaa...

8 comments

Thursday, January 19, 2012 3:46:00 PM

pesal aku tak dgr bunyi guruh pun ....

kena doa lebih supaya umah cepatsiap cepat dpt CF ni

Thursday, January 19, 2012 4:11:00 PM

takpe. takpe. sabo. sabo. tak lama lagi umah BSP tu siap la..

Thursday, January 19, 2012 4:50:00 PM

kalo hujan, ko bawak je naik anak dulu.. beg nanti2 leh ambik.. aku rasa lagi selamat kot...

Thursday, January 19, 2012 4:58:00 PM

len kali klu ujan..ko turun kan dulu bebudak2 tu kat porsh depan tu...suruh la akak jaga adik sekejap..pastu ko bby omputih tu ngan payung...baru la tak basah semua nya...hehehe

Thursday, January 19, 2012 5:05:00 PM

Bahaya petir berdentum2 kena tutup komputer hihihi

Thursday, January 19, 2012 9:30:00 PM

Itulah contoh pengorbanan seorang ibu dalam membesarkan anak-anak-anaknya...sengaja sebut 3 kali, sbb dah ada 3 kan?keh keh.

Thursday, January 19, 2012 9:40:00 PM

berhenti la kat porch bawah rumah dulu... turunkan kakak dgn Irfan dgn semua beg... pesan dgn kakak 'duduk diam situ dgn Irfan'... pastu baru park keta... nnt tinggal kelek Iris je...
hopefully kakak dgn abang ok la tinggal kejap kat porch tu... klu tak nak buat mcm mana klu dah hujan... kan...

Friday, January 20, 2012 8:53:00 AM

sy ms duduk kat P9 dulu pun slalu susah hati kalau hujan time pegi or balik keje...walaupun anak sorg..

Post a Comment