Thursday, January 5, 2012

Tragedi 31 Disember 2011..


hurmm...baru ada mood nak cerita sal satu kisah aku berkaitan dengan PIZZA HUT...sangat hot ok...
tak taulah dimanakah silapnya...

nak dijadikan cerita pada hari sabtu ujung tahun yang lepas...kami sekeluarga ke Jusco Cheras Selatan sana dengan satu tujuan untuk membuat sticker nama dak iris...sebagai persediaan ke taska...sal tu nanti aku up citer lain..
so sesambil tu membawa anak3 jalan2...sebab minggu selepasnya bersamaan dengan minggu ini abi mereka ber3 tiada dirumah selama satu minggu...OS ye kengkawan...di hulu selangor sana...

sesambil jejalan cuci poket, cuci mata tu...
perut terasa lapar...minta diisi...mana tak lapar sebab aku tak makan pada paginya...
terus ajak hubby ke pizza hut...alang2 bleh bawa anak3 makan pizza sekali kan...
so terus ke pizza hut tu...
sebelum aku sambung citer...meh layan gambar2 yang ada...
cam bese aku kan suka buat karangan bergambar ni...

kakak dan abang yang montel...

kakak dan adik dia...pantang aku nak snap gambar adik dia...si kakak sure lah menyibuk sama...

ok, sampai ke pizza hut, terus buat order apa yang patut...
bukti aku p pizza hut ni... 

dah siap order seme, terus ke meja yang berhampiran...
cam biasa makanan yang memula sampai adalah garlic bread...
so anak2 yang agak kelaparan terus makan tanpa banyak soalan... 

ini memang betul2 lapar ok...

nengoklah...kan aku dah kata betul2 lapar...abis garlic bread tu dia makan..

sementara aku pun tengah makan...hubby dok pangku iris...

hurmm...tak lama kemudian, lebih kurang dalam 15 minit gitu, barulah 2 mangkuk sup sampai...dan anak2 dok hirup sup tu plak...yang aku HAIRAN kan...naperlah pizza yang diorder tak sampai2...lebih kurang 30 minit berlalu tak kunjung tiba jugak...

apa yang menjadi aku naik marah tu, bila 3 customer yang datang selepas kami, duduk tak lama terus order mereka COMPLETE tau...sampaikan si kakak bertanya...'ibu, lambatnya pizza sampai...orang lain dah dapat dah...aku dah panas hati dah...terus aku suh hubby bangun bertanyakan pada waiter yang ada...

dek kerana tak puas hati sangat2 aku bangun, amik anak3 seme, terus menuju ke kaunter...kata kat hubby aku dah tawar hati nak makan pizza...lambat giler servis mereka...dah la kita kena bayar caj perkhidmatan...tapi perkhidmatan yang diberikan totally OUT ok...sangatlah aku  marah ketika itu...
terus aku kata kat cashier tu, sila kira apa yang kami makan sahaja...dan sila kensel pizza yang diorder...tak lupa jugak jangan CAJ sebarang perkhidmatan yang diberi...servis tak bagus, saper nak bayar kan...
dalam pada tu, sempat lagi aku bertanya...naper lambat sangat pizza sampai???sedangkan 3 customer selepas kami dah kenyang menjamu selera pizza yang mereka order...cashier tersebut hanya menggelengkan kepala tanda tidak mengetahui apa2...

hurmm..tah la...pai skang nak marah pun ada...nak kata derang boikot aku sefamili...dalam setahun la kan, leh hitung jari la baper kali jek aku makan kat restoran tu...bukan hari2 ok...tak pernah aku wat taik sekali pun...dan aku rasa kan, kalu orang lain, sure ngamuk2 bising2 dah kat depan kaunter tu...sib baik kami di tahap yang masih boleh KEWL lagi tau...huhuhu...

dan kesimpulannya lepas ni memang aku tak mau dah makan kat  pizza hut di jusco cheras selatan itu...bila ingat kembali buat aku sakit hati jek tau...huhuhu...

sekian, tulah cerita di hujung tahun yang lalu...arghhh...!!!!!

16 comments

Thursday, January 05, 2012 3:09:00 PM

aku sedihhh pulak baca cite ko ni? sedih sbb kesian ko tak dapat makan pizza.. ngeeeeee.. dah pi print kupon baucer tu pi makan malam ni. hahahah

Thursday, January 05, 2012 3:18:00 PM

sabau banyak² kak...

Thursday, January 05, 2012 3:21:00 PM

kak jgn hot hot nanti cepat tua..tapi hot jugak piza hot ni yerk....


ehehehehehe

kak tempah tak jugak nama anak gua? dulu kan aku mintak tlg kan..eheheh ada dok?

Thursday, January 05, 2012 3:47:00 PM

erm, 31 ogos ritu pon kami makan pizza tapi malam la n tpt pon lain, kali makan kat sentul boulevard, seb baik servis ok.....

Thursday, January 05, 2012 3:51:00 PM

servis pizza nih mmg lembab erk...
akak ritu kene kt pizza ecm ktn nih....
padahal org dua tiga kerat jerk..
tp servis lmbat giler.... mmg bengang....

tp pizza kt ktn parade ok plak... huhu..

Thursday, January 05, 2012 3:55:00 PM

patutnya jgn byr pape kak.. hehe

Thursday, January 05, 2012 4:06:00 PM

aku rs pizza da tak betul kot servis nye..aku pun bln lepas br kene mcm ko..stgh jam tggu pizza tak smpai2..ms tu abg ipar aku n famili ade skali..gile kebulur sume..last2 dorg anta dlm bungkusan..ngamuk laki aku n abg nye..suh dorg wat lg skali..pas dorg da wat blk laki aku suh bgkus lak..dlm marah2 tu kiteorg cr gak manager dorg..nak blk tu br ade..ape lg kiteorg report la servis lembab..manager dorg mntk maaf pstu kiteorg takyah byr caj perkhidmatan pstu dia bg kupon piza free 1 set..mmg mndidih wei..dahla aku ni suke mkn piza..boleh kate 2 bln skali msti mkn..frust tul..

Thursday, January 05, 2012 4:35:00 PM

laa..gitu pulak kan...

Thursday, January 05, 2012 4:39:00 PM

Selalu jugak dengar sevice pizza hut x bagus..lambat. Kalau perut tgh lapar mmg naik hantu.

Thursday, January 05, 2012 5:18:00 PM

kalau akak pun akak geram mot... dah la kita lapar..anak2 lapar... nak layan kerenah anak2 lagi... dok tunggu cam orang bodoh.. kita bukan makan free....

Thursday, January 05, 2012 6:14:00 PM

Pizza hut services nye mmg ZERO aka KO ... mmg x suke dh pi pizza... dh ler lembab gileeeee, pehtu nak cas2 plak svcs nye.. melampau betul.

** alang2 dh smp JJ balakong tu, hala ler ke desa baiduri , x jauh dh tu ... bile ler nak geth2 dgn org dekat ni

Thursday, January 05, 2012 6:19:00 PM

izan ..aku pernah kena duduk 15min takder saper amik order ..aku terus bangun blah .. gerammmm sgt2

Friday, January 06, 2012 8:57:00 AM

terus jd takut nak ke pizza hut..
lame giler tak makan pizza hut..dok layan domino's jer skrg ni..

Friday, January 06, 2012 11:26:00 AM

laaa ciannye kak.. nk boikot gak la hihihih

Friday, January 06, 2012 5:48:00 PM

emm... deno pun pernah terjadi mcm akak... kat pizza hut gient... duduk 15 minit xde org amik order... last2... tak jd makan... huhu

Sunday, January 08, 2012 3:02:00 PM

lor hg baru nk tau ka izan...mmg service pizza sngt lembab..bukn takat kt JJ tuh ja..tp kt alq setaq nih pun sama..penah satu kali tuh aku pi bwk kak pia n adik aku makan..tunggu smpai berakaq pungkoq..pizza dn menu2 len tak kunjung tiba..last2 kami blah pi kepsi yg sebelahnya...huhuhu..

Post a Comment