Friday, February 24, 2012

Bertabahlah Wahai Hati


ari ni aku rasa sangat2 penat...sebabnya penat ke hulu hilir ...owhh lupa hari ni tak dapat update blog sebab aku cuti...tadi pagi bawa hubby ke klinik kesihatan tuk repeat blood test...sekali bacaan platlet dia jatuh mendadak...semalam bacaan 118 tapi hari ni 32...so tak cakap banyak, doktor terus buat surat, refer ke HPJ dan admit serta merta....

adehh...tak menahan rasa dihati ni...rasa nak nangis dan2 tu jugak...bukan nangis sebab per, sebabnya tak sampai ati nengok dia...sedih pun sedih...satu jek aku pikirkan, bila kat wad nanti saper nak jenguk dia...aku??? hurmm...ari cuti sabtu ahad, saper yang nak nengok anak2...arghhh, tetiba jadi tersepit, antara anak3 dan suami...semenya aku sayang....

tadi pagi, hubby naik ambulan ke HPJ dari klinik...katanya special kes...sebab kes demam denggi ni makin berleluasa la terutamanya di Putrajaya ni...riso sangat ok...makin riso bila memikirkan takut anak2 yang dijangkiti demam yang sama...

balik tadi lepas nengok hubby kat wad time waktu melawat, terus sembur seluruh rumah dengan ridsect dan apa sahaja bahan semburan yang ada...sebagai langkah berjaga2...yelah, kena denggi ni attack seluruh urat marat....surelah lenguh satu badan kan...sedangkan orang dewasa pun tak menahan, ni kan pula anak2 kecil...arghh...sesak fikiran aku...ari ni sempat gak lah aku melawat hubby time waktu melawat di kala anak3 masih di taska...tapi esok??? lusa??? arghh...mula rasa nak nangis ni...sob sob...

pepun doa aku cuma satu...moga hubby dijauhi dari segala penyakit yang merbahaya...dan sembuh dari penyakit sekarang...paling penting moga dia cepat sembuh...

notadijariku: korang semua, jaga2 dengan nyamuk aedes ye...

5 comments

Friday, February 24, 2012 10:25:00 PM

Berat mata memandang.. berat lg bahu yg memikul.. Moga asben izan cepat2 sihat. Amin

Saturday, February 25, 2012 1:34:00 AM

Semoga cepat sembuh husband izan. Selalunya kalau dah dpt detect org tu kena denggi, pihak hospital akan terus arahkan semburan ke kawasan rumah kita.

Sunday, February 26, 2012 8:53:00 AM

sabar la izan..ada hikmah di sebalik semua dugaan ini..aku tau hg kuat semangat demi anak3 tersyang..
dn kt haris..insyallah dia akan sembuh..pi sepital nk bagi lega demam tuh..
sbg solution..cee hg try import adik hg ka..leh la tgk anak3 tera hg nak pi tgk haris kt sepital..

Monday, February 27, 2012 12:46:00 AM

Smg Allah permudhkn sgl urusan ko zan.. Kuatkn smgt ye insyallh mg hbby cpt sembuh yer...

Monday, February 27, 2012 7:45:00 AM

abg ipar warded jgk haitu 6hri sbb denggi..sakit macam nak mati katanya..

Post a Comment