Thursday, February 9, 2012

Cinta Buat Emelda


hurmm...drama GEMERSIK KALBU bakal melabuhkan tirainya...eh ke malam ni episod terakhir...hurmm...even aku tak follow sangat drama tu..sebab dah abis baca novel kan...hehehe...dan ada drama baru yang bakal menggantikan drama tersebut...yakni CINTA BUAT EMELDA rasanya tajuk drama tu...

lagi satu drama yang diadaptasi dari novel KASIH ANTARA KITA karya Aleya Aneesa...

bakal bersiaran setiap ISNIN hingga KHAMIS jam 7 Malam di TV3 SLOT AKASIA




sinopsis...
Emelda sama sekali tidak menduga begini lipatan takdir yang dijanjikan untuknya. Namun dia tetap pasrah dan reda dengan setiap ujian yang datang. Yakin... Sesukar mana pun perjalanan hidup, masih ada keindahan dan kemanisan yang akan dikecapi. Lantaran itu, dia rela bila melihat derita yang ditanggung oleh si kakak. Jika inilah yang dinamakan pengorbanan, dia tahu dia telah melakukan pengorbanan yang tidak ternilai harganya. Masa depan dan harga diri! Namun, apa pilihan yang dia ada? “Tapi... dalam hidup ini tidak semua yang kita ingini akan kita dapat malah kadangkala kita terpaksa berkorban hati dan perasaan. Apa lagi bila melibatkan perasaan orang lain.” Akur dengan kata-kata itulah, Emelda akhirnya rela memperjudikan nasib bersama Aril Fatah.

Meskipun saat memandang wajah itu tidak ubah seperti melihat kertas putih. Tapi demi Atiea dan Dania, dia tetap mencuba sedaya yang boleh. Walaupun dia tahu, bila kebenaran terbongkar, dia yang akan karam sendiri! “Benarkah perkahwinan tanpa cinta itu teguhnya seperti sebuah istana pasir? Diusik ombak, pasti akan goyang. Apatah lagi jika gelombang yang tiada taranya.” Lantas hati kecil Emelda bertanya, “Inikah balasan atas pengorbanan yang kulakukan selama bertahun-tahun ini?” Sedangkan dalam waktu yang sama, Aril Fatah leka memikirkan kata-kata tulus Hakimi yang lebih kepada cabaran. “Kalau benar sayang, berusahalah untuk mendapatkan cintanya!”
Filem Cinta Buat Emelda menampilkan beberapa pelakon terkenal dan berpengalaman macam Fizo Omar, Elmy Nadia, Amran Ismail, Mia Sara Nasuha, Nuremy Ramli, Shima Anuar, Kamal Faridz, Uncle Amin dan ramai lagi..

best ke tak...sesamalah kita tonton...tu pun kalu ada daya tarikan kan...hehehe...

notadijariku: yang pasti aku dah tertarik nengok VANILLA COKLAT...owhh so suit...

10 comments

Thursday, February 09, 2012 10:07:00 AM

drama gemersik kalbu lembap sket la kak.. jenuh nak tg satu satu plot.

Thursday, February 09, 2012 10:11:00 AM

@deelira@deeliraz
tulah tu kan...baik baca novel...hehehe...kira drama ni tak berapa nak menjadi la ek???

Thursday, February 09, 2012 10:24:00 AM

hubby pun dah terminat dekat vanila coklat tu kak..org plak cam rase nak namekan anak izara aishah plak ..kalo girl lg la..hehehe..

Thursday, February 09, 2012 10:35:00 AM

laaa mmg baik punyaaa...gemersik kalbu pastu kasih antara kita plak..2-2 novel adiah asben mase betunang dl..oh nostalgia betul :) tp yg ni mmg best citer kalo ikut novel la..

Thursday, February 09, 2012 10:42:00 AM

kt astro citer dr adaptasi novel adam n hawa lak..

Thursday, February 09, 2012 11:43:00 AM

filem ye .. kenapa dia x buat telefilem atau drama dulu erkk ??

Thursday, February 09, 2012 11:45:00 AM

la ni byk cerita psl kawen tanpa cinta pastu suwit2 jek ngorat laki or isteri sdiri kan

Thursday, February 09, 2012 12:19:00 PM

dh nk akhir2 baru tgk citer gemersik kalbu tu cz pelakon utama tk brp best..kalo adiputra tentang dhia dlu tkleh missed...hehehe..tp dgr kt radio lpsni citer ATAS NAMA CINTA

Thursday, February 09, 2012 12:19:00 PM

dah jarang sgt dpt tgk tv laa ni ... nk katwe bz idak la.... anak bujang dah tak minat main games dah .. gilo kartun plak .. apak nye sebuk nengok brita je keja tak pun bola je ... mak nye ..tgk la dak kecik kenit tu

Thursday, February 09, 2012 3:10:00 PM

nak kene carik novel ni huhu

Post a Comment