Monday, February 20, 2012

Hantu Raya Ke???


dulu...sebelum ni...aku pernah up kan entry sal ada orang main guli kan...seperti di entry INI...walaupun aku tau tu seme kejaan 'mereka' tapi aku tak berapa nak amik pusing sangat...lagi pulak bila aku tau, bukan kuarters yang aku duduki sahaja yang mengalami benda cam gini...rasanya hampir kesemua kuarters di putrajaya ni kut...

dan semalam hubby ada bawa balik paper KOSMO...dan beria dia tunjukkan satu artikel pasal seorang pramugari ditiduri HANTU RAYA...artikelnya seperti dibawah...

tapi aku tak berapa nak amik pusing sal pramugari tu..sebab aku takde kena mengena pung ngan dia...yang ada kena mengena adalah...antara TANDA rumah diganggu makhluk halus....

dek kerana aku tak berapa berjaya nak snap gambar nya itu sebagai bukti...so aku salin balik la apa yang tertulis...
*terasa hangat ketika berada di dalam rumah
* rumah kelihatan suram dan penghuni berasa tidak selesa
* suami isteri berasa rimas antara satu sama lain
* ternampak kelibat lembaga hitam
* ada cahaya berarak di dalam rumah
* selalu berasa lesu dan demam tidak menentu
* usikan pada siling, pintu dan dapur. contohnya BUNYI GULI PADA SILING, cakaran dan perabot digerakan
* bunyi orang berjalan dengan hentakan kaki yang kuat

(^___^)

eh tetiba darah mak berderau...apa kes...memang benarlah kan, selama ni mak selalu dengar cam ada orang main guli kat atas...tapi siling rumah mak tu lantai rumah orang...siling rumah orang, lantai umah orang lain plak...kata dok kuarters kan...bukan mak dok umah teres....tapi tulah...tetiba perasaan takut tu datang...sebelum ni mak selalu gak dengar cam ada orang heret gas..lebih kurang cam ada orang datang hantar gas la pada malam hari...tak ke pelik tu...tapi tul ke hantu raya tu....alahaii...mak dah rasa cam takut² berani dah ni...sib baik la dok kuarters yang kiri kanan depan ada rumah orang...kalu dok umah sebiji jiran jauh² sure mak takut punya...huhuhu...

pepun, mak lebih takut dengan 'orang' dari makhluk halus ni...kalu orang mak takut abis la...kalu makhluk halus ni, bleh lagi takut² berani...erkk...bolehlah...korang paham ke idak ni???

so korang rasa camner...hurm...buat mak pikir tak abis jek...adehh...takutnya....

7 comments

Monday, February 20, 2012 1:35:00 PM

paper semalam ye....

gangguan makhluk halus ni.....susahnya sebab dah ada pengalaman......susah nak hilang

Monday, February 20, 2012 1:46:00 PM

slalu jer dgr guli laa...alih2 kan meja la...tgh2 malam kul 12-2...tp abaikan jer...sb kekadang tu siang2 pun duk dgr....

Monday, February 20, 2012 2:23:00 PM

org slalu dengar cam bunyi pintu dibuka bile masuk dalam bilik air.. takut gak..tertanye2 pintu ape tu??

Monday, February 20, 2012 2:28:00 PM

alamak takutnya dah baca..

hmm bab guli bertaburan tu mmg biasa dengar kt rmh sendiri...hadoii bertambah takutt nampaknya kena lebih hati2..

Monday, February 20, 2012 2:32:00 PM

biasa je dengar 'budak main guli' tak pun tarik kerusi meja / alih almari... time lewat malam la masa kat apartment lama... sergah je - 'woi diam la org nak tido ni'... nnt dia diam la... ;p

Monday, February 20, 2012 3:47:00 PM

gila berani kak ejaMaria main sergah2...

takotnye kak... tanda2 main guli tu rasenya sumer kuarters pun ada kot.. dulu kuarters lama saya camtu gak..

Thursday, February 23, 2012 11:50:00 AM

kak zaman aku dok fasa 12 hari2 dgr tp wat ek .... lantak ko la ..ko main lari jirus air kat kain bj aku aku sergah ...

Post a Comment