Wednesday, February 8, 2012

Ini Makan Dia...Kalu Dah Susah Sangat


cerita hari sabtu yang lepas...takde kemana pun kami sefamili...
mula bajet nak bawa anak² p mandi kolam tapi...hold la dulu...
sebab rasa cam malas nak keluar kan...tapi sian plak kat anak3 semua tu kan...

dah takde aktiviti yang best nak dibuat...petang tu, aku suh hubby 'kerjakan' rambut si irfan ni...
siyesly aku sangat lemas, rimas nengok rambut anak bujang aku ni dalam keadaan panjang...
semak mata memandang...sebab memang aku tak suka lelaki berambut panjang...huhuhu...
lagi pulak anak bujang aku ni kan, ada pusar kat atas dahi...so bila rambut panjang..memang nampak canggung sungguh...nak tak nak kena otter gak rambut dia tu...eh trim la...

dah tu anak bujang ni sangat susah ok nak potong rambut...kalu kat kedai sure meraung² la sebab ari tu pernah sekali la potong rambut dia kat kedai...sib baik hubby ada masa tu nak pegangkan dia...
tapi sudahnya rambut yang dipotong jadi tak rata...copeng sana sini...buruk benar...

senang citer kali ni biar hubby sendiri yang potongkan...guna mesin yang ada tu...
terus sodok jek...dari luar aku dengar raungan yang kuat dari si anak bujang...
nengok²...mak aih...begini rupanya...hehehe...
bak kata nabil...ni makan dia kan...dah tu susah sangat nak potong rambut...

aku nengok hubby cam potong bulu biri² dah kekdahnya...
sedih??? kesian??? memanglah...tambahan lagi anak sendiri kan...
tapi ni jelah cara yang ada kan...irfan ni apa yang senang bagi dia...seme susahlah..makan ubat susah...potong kuku susah...potong rambut susah...gosok gigi pun susah...seme kena paksa la...


amik ko kena kepit cam gitu sekali ...

lebih kurang beberapa minit berlalu, barulah siap 'kerjaan' tersebut...
dan inilah hasilnya...

hurmm...nampak gayanya sampai ke besar la gaya gini jek rambut anak bujang ni...
tunggulah dah pandai bergaya sok....pepandailah kamu gayakan style lain ye nak...
huhuhu....

notadijariku: 5 Februari 2012...

15 comments

Wednesday, February 08, 2012 9:03:00 AM

fuiyooo... gile ganas... sampai baring atas lantai kaedahnya... ;p

Wednesday, February 08, 2012 9:15:00 AM

kan dah hensem bila rambut pendek camtu. aunty suka rambut irfan camtu, nampak kemas sgt. anak2 aunty lak suka gunting rambut kat kedai mamak, punya la byk kedai melayu, kedai mamak gak yg jadik pilihan depa

Wednesday, February 08, 2012 9:20:00 AM

haha..muka pasrah je dak irfan tu.. grrr, rs nk cobet je pipi dia..

Wednesday, February 08, 2012 9:22:00 AM

ni gaya sy nak bg mkn ubat kat anak sy, irfan...agaknya budak nama irfan ni camtu kot..kena paksa.

Wednesday, February 08, 2012 9:33:00 AM

huiii tragis menengoknya kak. tapiii, nak nmpk ensem redah je la ek. hahaaa.

Wednesday, February 08, 2012 9:34:00 AM

sian irfan kena kejong ker abi dia..hik..hik...tp okla pakai mesin tu rambut rata walaupun duduk x diam...

Wednesday, February 08, 2012 9:39:00 AM

samala cikmot..ank sy pun begitu semua takmo! potong kuku mcm kita nak dera dia.. soh mkn pun sama haihhhh kesabaran betul!

Wednesday, February 08, 2012 9:45:00 AM

tk pnh try gunting lg rambut darwisy lps ckur botak dlu.. syg plk tgk rambut dia yg susah benar nk tumbuh tu..hehhe

Wednesday, February 08, 2012 9:47:00 AM

huwaaaa...abi jahatt...huwaaa..
sian irfan...
dulu2 ank kya pon camtu gak..seb bek apaknya tak sampai hati nak kepit... nak siapkan satu kepala tu berjam jam ko...

Wednesday, February 08, 2012 9:48:00 AM

hahhaha ganas betul abi ..
panjang dulu gamak tak leh sgt potong kami gado laki bini ...hahahaha

sekejap je gitu kak oi .. lama2 nanti pandai la irfan tu fahim pun gitu dulu... skrg kemain potong kedai dah ...

Wednesday, February 08, 2012 9:53:00 AM

anak no.2 ni mmg la lain skit...bukan skit...lain byk...kalo itu kata dia..itu la jua...jgn lain2....

Wednesday, February 08, 2012 10:15:00 AM

kau kejammmm!

Wednesday, February 08, 2012 10:23:00 AM

aqeef ikut mood..kadang dia nak, bile sampai kedai dia x mo lak..terpaksa la dukung dia sambil brader tu potong.. dia x mo diam kepalanye, geli kot kena rambut2 jatuh tu, hehe..

Wednesday, February 08, 2012 12:14:00 PM

setuju dgn asha.. haha no.2 hati kering

Wednesday, February 08, 2012 3:48:00 PM

YA Allah susahnye ye... sian irfan...

Post a Comment