Wednesday, February 15, 2012

Jeritan Meminta Tolong Dipagi Hari


pagi ni aku bangun awal seperti biasa...lebih kurang jam 4:30 pagi aku tersedar dari mimpi yang agak panjang...(cehh, ayat cam nak karang cerpen gitu)...hehehe...

bila dah tersedar tu, cam biasa, terus lakukan apa yang patut...kuarkan susu dari tempat bawah...cairkan dalam air biasa...kemas² baju anak² yang nak dipakai pepagi...dan macam² hal lah...

sedang asyik aku melakukan rutin harian tu...tetiba kedengaran suara perempuan menjerit dengan kuat..dan meminta tolong...dalam hati dok terdetik...eh, siapa yang menjerit di pagi hari ni...ada budak kena rape ke apa...ke kena 'usik'...dalam keberanian yang masih bersisa, aku melangkah ke balkoni...untuk menjenguk...mencari dari mana datangnya suara tu...perghh...tetiba aku berani kan...tak taulah pasal apa...tapi bila tersedar, terus aku masuk kembali ke dalam rumah...baru perasan yang tika tu jam baru menginjak ke angka 5 pagi...ishh ishh...apalah yang terjadi ek...naper perempuan itu menjerit...nak² di pagi hari begini...arghh...tetiba aku yang meracau sendiri...

lantas terus aku teringat satu kejadian beberapa bulan yang lalu...ada seseorang mengetuk pintu rumah lebih kurang jam 5 pagi...masa tu aku dah bangun dari tidur...tapi tiada keberanian untuk membuka pintu...lantas hubby dikejutkan...rupanya berdiri diluar seorang remaja lelaki, yang meminta pertolongan dari hubby untuk menolong sahabat perempuannya yang terkena histeria...meracau tak tentu hala...aku hanya mendengar perbualan dua hala mereka...tapi dalam kepala dok mikir...kenapa mesti hubby...sebab setahu aku, selama aku hidup sebagai isterinya...tak pernah aku mengetahui hubby boleh 'mengubat' atau 'merawat' orang yang terkena histeria...hurmm...dan yang aku tau, hubby telah menyarankan kepada remaja tersebut untuk meminta pertolongan dengan orang yang lebih tahu dalam hal ini...diarahnya merujuk kepada Ustaz apa tah, yang tinggal berdekatan...

hurm...entahlah, bila terjadi perkara sebegini, aku masih lagi memikirkan hal yang satu ini...adakah mereka melepak hingga ke pagi...hingga menyebabkan rakannya disampuk...atau??? sebaliknya...entahlah...hanya Allah yang tahu...

dan kepada wanita yang menjerit tadi...moga anda baik² sahaja...dengan pesanan...kut ye pung, janganlah jerit meminta tolong kalu sebenarnya, suami anda ingin mendekati...hehehe...

ok, chow...ada assignment yang perlu aku sudahkan...daaa....

9 comments

Wednesday, February 15, 2012 8:44:00 AM

tampor je kak..kompom pehtu diam.. hahaha

Wednesday, February 15, 2012 8:58:00 AM

ehh dia terjerit sbb tekena air panas kot..

Wednesday, February 15, 2012 9:09:00 AM

belum subuh tu kak ... pe la mend etu ek ... haaaaaaa

Wednesday, February 15, 2012 9:10:00 AM

hahha kot dia igt lembaga bila dlm gelap rupanya suami dia daa..

Wednesday, February 15, 2012 9:10:00 AM

hehehe....takut nyer....hantu ke ape?

Wednesday, February 15, 2012 9:19:00 AM

macam mana kalo dia benar2 memerlukan pertolongan semoga keadaan dia baik2 je kan..risau juga

Wednesday, February 15, 2012 9:55:00 AM

moga pompuan tu baik2 aja...

Wednesday, February 15, 2012 10:11:00 AM

ko kena mengenali lebih lagi hubby ko...

hubby aku leh merawat org jiwa parah....mauahahahahahahhahahaha

Wednesday, February 15, 2012 10:40:00 PM

takut 'budak lelaki' yg datang tu buat keje merompak... konon minta tolong... bila org dah buka pintu... dia ambil kesempatan... huhuhu...
akak mmg pasal org datang waktu-waktu pelik mmg tak bole terima... sbb polis pesan... waktu merompak paling digemari antara jam 2 pagi ke 4 pagi... paling lewat berakhir jam 5 pagi... so baik hati-hati...
kalau hantu ke benda halus ke... bukan la akak tak takut... takut gak... tapi akak lebih takut dgn 'org' lagi... org yg buat jahat biasanya mmg takde perikemanusiaan...

Post a Comment