Wednesday, February 29, 2012

Kami Ibu Yang Bekerja...Tolonglah Jagain Anak Kami Dengan Baik..Jangan Lakukan Begini Pada Mereka...


ekseli dari semalam lagi aku perasankan video sal taska yang dikatakan agak zalim jugaklah dalam menguruskan anak² di bawah jagaan mereka sementelaah si ibu dan bapa pergi bekerja...
tapi malangnya semalam tak dapat bukak...
naper tah...so ari ni barulah aku nengok video tersebut...

speechless gak aku...sebab sebab sebab...takpelah...
korang nengoklah sendiri...hurmm..
tak taulah sahih ke dak video ni..
tapi sedih weii...bedung budak cam 'mayat' yang dikapankan lagi...
pastu tak menahan, siap buh salotape kat mulut budak tu...sure budak tu selalu melalak...
kalu korang la kan...bapa or ibu kepada kanak² di bawah...
apa perasaan korang????
arghh...aku meroyan ok...


sedih tul kalu nengok orang lain terutama pengasuh perlakukan anak kita cam gini kan...
tapi kalu kita sendiri takpe...sebab kita tau batasnya...
hurmm....ekseli aku rasa ni baru sedikit yang dihebahkan...
yang lelain??? ada kita tahu??? yang pasti Allah lebih mengetahui apa yang telah mereka2 itu lakukan pada anak² di bawah jagaan mereka...

owhh...sedih sedih....takmo dah taip...
meruntum jiwa raga aku ni....

eh dah masuk paper metro hari ni kan...

kalu aku jadi mak budak yang kena salotape ni pung...aku wat laporan polis...
kalu berlaku hal lain seperti kematian camner...budus...

notadijariku: ya Allah ya tuhanku...selamatkanlah anak² ku dari perkara yang tidak diingin daripada berlaku...

12 comments

Wednesday, February 29, 2012 8:42:00 AM

aku tak leh tgk tp cuba bygkan .... klu cam tu terjadi ...aku mmg tetak pengusaha taska tu dulu pastu ...mmg aku lahanat semua cekgu2 kat ctu .... aku mmg emosi bila bab anak .....

sebagai ibu bapa kite kena luangkan masa even hanya 5 minit utk tanya anak2 ape yg terjadi dan ape yg diorg belajar .....

itu aku buat tetiap hari sejak fahim boleh bercakap .....tak paham pun aku wat2 paham kadang tu

Wednesday, February 29, 2012 8:52:00 AM

nauzubillah

smlm tgk video ni dlm utube, meruntum jiwa bakal ibu ni tau. seolah mcm mayat je anak2 kecil tu.

kalu betul la perkara ini berlaku, moga Allah turunkan balasan yg setimpal kepada mereka yg tidak ada hati perut ni.

sedu sedan tgk anak2 kecil tu tido dalam keadaan mcm tu. Allahuakbar!

Wednesday, February 29, 2012 8:58:00 AM

zalim sungguh..kok ye pun budak tu slalu nangis, jgn la sampai solatape mulut budak tu..sian tau..

dulu kat taska kem. kak izza, pengasuh bedungkan baby katenyer sangat ketat..sian kan??

Wednesday, February 29, 2012 9:01:00 AM

menggigil ...berderau darah lieya kak tgk video nie.....kejam betul pengasuh tu...mmg hati binatang...kan ko tu perempuan, takde ke perasaan kasih sayang keibuan dlm hati koooo...cube kalo anak ko kene mcm tu.....

ishhhh mmg aku takleh terima bende ni ...harap pihak berkenaan amik tindakan segere!!

Wednesday, February 29, 2012 9:01:00 AM

sy tgk xhbs pun kak..sedey sgt.. sampai hatila depa buat cenggini.. kejam kot.. klu lemas mcm mn?? bodoh la!! haaa, kn dh emo ni.. makk xsuke tau..

Wednesday, February 29, 2012 9:10:00 AM

tersangat zalim..kebetulan aku bukak nescafeais.com.tersiar gak berita budak2 kt taska nih..Ya Allah meruntun jiwa ...smpai hati ..ada gak manusia berhati bina*** cam nih...
harp2 pihak berwajib amik tindakan segera.

Wednesday, February 29, 2012 9:11:00 AM

memang tak patut....

sebab tu kena selalu buat spot check kat taska² atau rumah....

balik check mengejut sekali sekala

Wednesday, February 29, 2012 9:42:00 AM

mmg sedih!sampai hati dorang buat budak mcmtu.kalau tak mahu jaga dengan ikhlas jgn ambil upah utk jaga..cara mcm ni salah! tak ada iman ke dorang tu..alahaii mana pergi nilai2 ehsan dlm diri mereka.

Wednesday, February 29, 2012 10:00:00 AM

itu lah..marahkan bos budak2 jadik mangsa...memang bengong minah ni...kalau lah akk yang jadik makbapak budak tu...kya lempang jer terus pengasuh tu...memang bodo bengong tul...seb bek takjadik apa2 kat budak2

Wednesday, February 29, 2012 10:17:00 AM

bukan report polis jek.. kasi penampo jepun kat diorg tu sekali. melampau betul..buatnya budak tu nak muntah ke ape..takke bleh menyebabkan kematian..ee akai kat lutut..takde supervisor ke nursery ni. ibu bapa yg dok dekat ngan nursery sila2 la buat spot check bebila ada masa..bior dirog takut sket

Wednesday, February 29, 2012 1:16:00 PM

doa la bebanyak...
moga anak2 kita lepas dari sebarang mara bahaya dan mala petaka..

Post a Comment