Friday, February 10, 2012

Mana Nak Cari


korang pernah nengok buahan ni..

ni buah CUPU...aku tak tau korang panggil buah apa...
rupa cam manggis pun ada...tapi kaler seperti di bawah ni lah...

dah buah keranji...dulu selalu jumpa gak buah ni...skang...hurmm...agak lama tak bersua muka...

dan buah cermai..

hurmm...bila agaknya manggis kat kampung nak berbuah ek...huhuhu...

12 comments

Friday, February 10, 2012 2:46:00 PM

waaa... seriously mcm x prnah jmpe je buah CUPU n buah keranji ni.. cermai tu leh tahan gi .. mcm buah manggis la cupu tu.. =p

Friday, February 10, 2012 2:56:00 PM

weiii..cam ngidam lagi jerk ni???

Friday, February 10, 2012 2:59:00 PM

kak, buah cermai tu ada nmpk ms sy jogg kt putrajaya.. tp harem bila dia ltk sign yg berbunyi begini.. "AWAS, POKOK INI MENGGUNAKAN BACA BERACUN" demit, nmpk sgt xbg org petik..

Friday, February 10, 2012 3:05:00 PM

buah CUPU ??? 1st time dgr ni ... xpenah tau pun buah tu ..

tp kalau dua buah lg tu , selalu banyak kt Pahang .. kalau balik Pekan pahang , mmg selalu petik kt pokok

Friday, February 10, 2012 3:07:00 PM

kat kg saya ada.....kelantan sana

meh la ke sana.....buah kecupu, cermai dan keranji dalam perahu

Friday, February 10, 2012 3:12:00 PM

ehh cam manggis la.. ingatkan manggis oren hehe.. xpenah jumpa la buah ni. rasa pe wei. lau jumpa bak sbijik..

Friday, February 10, 2012 3:23:00 PM

cupu - ade kat kg aku tp malangnyer dh kehabisan, aku pun xsempat nk merasa

keranji - banyak kat rnr plus highway jadik hiasan

cermai - hihi dh lame aku x nampak..

Friday, February 10, 2012 3:32:00 PM

tetiba mulut berair tgk cermai ... sedapnye .....

keranji kat pasar payang byk .... klu aku pegi bebila aku beli ke ko ek kak ..klu teringat la...hehehe

Friday, February 10, 2012 3:49:00 PM

nape ayat las ko tu takde kena mengena ngan buah buah kat atas tu.. hehehehehe.. wei.. buah cermai tu jiran aku ada... pokok dia je..buah nya tkde...

Sunday, February 12, 2012 3:54:00 PM

cuma kenal buah yg last cermai.. yg lain2 kalau jumpa confirm terpinga2

Monday, February 13, 2012 3:13:00 AM

Buah cupu tu mcm pisang kaki lak...hehehe...Rupanya mcm tu buah keranji...1st time tgk...teruja nye :)
Buah cermai tu yg jeruk sodap! Kecur air liur!

Tuesday, February 14, 2012 12:28:00 PM

kayrul plak teringin nak makan buah cermai....nostalgia betul tengok buah tue

Post a Comment