Monday, February 13, 2012

Saat Yang Sangat Mencemaskan...Buat Jantungku Hampir Terhenti Berdegup...


waktu kejadian: 11 Februari 2012
tempat: pasar malam bangi
jam: 6:30 petang

hurmm...korang pernah tak 'kehilangan' anak??? aku pernah walaupun sekejapan cuma tapi ianya mampu membuatkan jantungku hampir terhenti berdegup...

ok, kisah ni berlaku pada irfan...masa kejadian di pasar malam bangi...cam biasa cuti hujung minggu dimanfaatkan hari bersenang lenang dirumah...dan petang sabtu tu, ajak hubby ke pasar malam bangi sana dengan alasan nak beli ayam tuk buat nasi ayam pada keesokkan harinya...

siap² semua terus gerak...sampai kat pasar malam tu yang dah berubah tempat dan kedudukan...cari makanan yang rasa hendak dimakan...tetiba hubby kata nak cari kuih vadei yang ada sorang makcik tu buat...memang tak dinafikan sedap makcik tu buat...dan sangat rangup...huhu...


cari punya cari akhirnya ketemu gerai makcik tu...hubby pun beratur...sambil aku memangku iris gunakan carrier...dan memegang irfan serta melayan kakak nak makan putu bambu....hubby masa tu dok beratur...sesambil tu dok nengok irfan...sebab dia kan sangat aktif...terlepas pandang sure hilanglah...tulah yang aku risokan...tapi masa aku dok ralik sekejap nak kasi suap kakak makan putu bambu tu, tetiba hubby dok tanya aku...'yang, irfan mana??? aku dah cuak...sebab baru sekejapan jek irfan ada sebelah aku...'eh tadi ada sini, jawab aku...memasing dah cuak...dan² tu jugak terus mencari irfan...aku ke hulu, hubby ke hilir...perasaan aku masa tu bergelodak...macam² yang aku fikirkan...yelah, anak hilang...saper tak cuak....saper tak risau kan...rasa gugur jantung aku ni...nak nangis pun ada...tapi aku masih mampu menahan...sambil mencari tu, aku melaung nama irfan...aku dah tak pedulik keadaan sekeliling...harapan aku moga irfan ditemui semula...TU YANG PALING PENTING...hampir 2 row pasar malam tu aku mencari irfan...namun tak ketemu...tapi aku harap sangat hubby yang ke belah sana akan berjumpa dengan irfan...

dah abis 2 row tempat aku cari...aku kembali semula ke tempat di mana irfan hilang tadi...nangis aku bila nengok kelibat irfan bersama hubby dan kakak...sedang minum air tanpa mengerti apa yang telah berlaku...aku terus meluru ke irfan...bertanya pada dia kemana dia pergi...dengan harapan dia akan ceritakan apa yang terjadi...hurmm...
terus aku menyoal hubby...'jumpa kat mana bang... 'nun kat ujung jalan sana...dekat ngan jalan besar...ada sorang budak perempuan bagi dia kat abang...jawab hubby... aku terkejut...sebab jarak tempat makcik vadei tu dengan jalan besar sangat jauh ok...lebih kurang dari opis aku ni ke kaunter hadapan (saper yang pernah datang opis aku sure tau)hehehe... hubby kata ada sorang budak perempuan yang serahkan irfan pada dia...tapi yang memelikkan hubby, dia kata dia perasan budak perempuan tu dok beratur belakang dia masa nak beli vadei tu...dan aku pun perasan yang ada sorang budak perempuan dok mengacah irfan masa irfan tengah makan sosej time tu...

yang hubby pelik kan...dalam keadaan bertembung tu, dia terus jek serahkan irfan...tapi reaksi  budak perempuan tu selamba jek...tak macam dia mencari penjaga kepada irfan...maksud aku melilau la kan, tanya nak siapa irfan ni...entahlah...macam² yang aku fikirkan...aku tak percaya yang irfan bleh p kedepan jauh sana dengan cepat...kalu takde orang yang pimpin dia...yelah budak² kan...dah ler pasar malam...banyak barang yang bleh menarik perhatian dia...dan leh buatkan dia berhenti dari terus berjalan sejauh tu kan...lagi pulak orang tengah ramai kan...sampai sekarang aku masih memikirkan hal tu lagi...

pepun aku bersyukur kerana dipertemukan semula dengan irfan...kalulah tak jumpa lagi irfan masa tu aku tak taulah apa terjadi pada aku ...sure hampir gila memikirkan hal si anak...saper tak sayangkan anak kan...walaupun ilang sekejap cuma namun ianya sangat terkesan di hati aku ni...

aku pandang wajah irfan dalam²...terbit rasa sesal yang amat sangat...kalulah perkara sebaliknya yang berlaku...arghhh...entahlah...sib baik time tu hari masih cerah lebih kurang jam 6:30 petang gitu...kalu dah menjelang malam...aku tak tau apa terjadi pada irfan...adehh...sayu hati aku memikirkan hal tu...sambil menaip ni pun air mata leh menitis...irfan..oh irfan...

hurmm...tulah kisah yang mencemaskan aku...aku harap sangat kejadian seperti ini tak berlaku lagi...dan aku akan lebih berhati² tidak lepaskan anak walaupun hanya terlepas pandang untuk seketika cuma...

my ONLY HERO dat i have....sayang dia ketat²...walaupun kadang² keletah dia buatkan aku jadi tarzan...pepun dia tetap kesayangan aku...love my anak3...

fakta kes: irfan ni bukan jenis melalak tak tentu pasal...masa jumpa tu pun dia tak nangis pung...rilek jek dia...
irfan ni cakap pun tak berapa nak lancar...tu yang merisaukan aku...kalu si kakak sure dah melalak dah...

notadijariku: sesungguhnya fobiaku dalam bahaya sejak hal ni berlaku...aku FOBIA ok...

31 comments

Monday, February 13, 2012 9:20:00 AM

huhuhu tersedu makcik dlm hati ni irfan.. perkara yg paling ditakuti ibu²..

*yg xbpglaman pon ttp fobia ni

Monday, February 13, 2012 9:22:00 AM

kak, anak buah sy pernah mcm ni.. ms tu kt shopping kompleks.. dpt jmpa sbb dia menangis kt satu sudut smbil dikelilingi org ramai.. ya allah, takut sgt ms tu even bkn anak sy.. dia dh tkt sgt la tu smpi nangis kuat²..

Monday, February 13, 2012 9:25:00 AM

hm, seram jugak...

Monday, February 13, 2012 9:26:00 AM

alhamdulillah.. syukur semua selamat..

Monday, February 13, 2012 9:26:00 AM

syukur alhamdulillah semua selamat..

Monday, February 13, 2012 9:26:00 AM

anak aku sll cmtu izan..kat alamanda plak tu..aku br smpai kat dpn mcd..dia blari tau2 da smpai kat escalator kat rasa fudkot..dia nak trun bwh nak main game..lg skali tau2 dia da kat playground sblh parkson tu..ms tu takyah ckpla..aku da begenang airmata..skang ni letak je dlm stroller..lantakkan dia nak nangis pun..jgn aku nangis sbb ilang dia sudah..

Monday, February 13, 2012 9:28:00 AM

mmm....camne tu....

memang hilang jantung

Monday, February 13, 2012 9:29:00 AM

cik mot,kiter pun pernah kena gitu..kat pasar borong wakaf mempelam...terasa mcm mimpi bila anak x ikut kiter..seb baik ada org baik letak kat depan kedai...skg mcm takut nak bawak g tmpt ramai org..x leh salahkan anak jgk kan..kiter yg kena beringat....

Monday, February 13, 2012 9:33:00 AM

Ya Allah ya Tuhanku!
kecut perut eden, huhu!
pasni kena lebih berhati2 la jawabnye..
adeyh, riso mak!

Monday, February 13, 2012 9:33:00 AM

risau kan kak..nk menjaga sorang2..adoii...tu si auni pon suke main lari2 xnak dipegang..tu yg kalo nk bawak ke paso pkir 2,3 kali..

Monday, February 13, 2012 9:35:00 AM

dah macam cerpen dah ko mengarang.. heheh

Monday, February 13, 2012 9:37:00 AM

baru je mgu lepas saya cite pasal qimie ilang.. tibe2 menda ni jadik kat akak lak.. tp biasa budak ni ilang takkan jauh kak.. maybe ada orang tarik dia tu...

sama2 la kak kita hati2 kan.. faham sangat perasaan akak masa tu

Monday, February 13, 2012 9:46:00 AM

huhu mmg cuak wei
sape la tak syg anak kan..
btol, kadang anak tu menyesak kan nafas kite dgn perangai dia
tp kalo hilang????
huhu mau xgila kite

Monday, February 13, 2012 9:50:00 AM

saya pun agak cemas kalau terjadi insiden mcm ni.. ish, kena berhati2 lepas ni kan...

Monday, February 13, 2012 9:53:00 AM

nasib baik jumpe balik kak..mmg tak dapat bayang kalo jd cam tu kat dhia..nauzubillah..semoga anak2 kite terhindar dari sebarang mala petaka..aminn..

Monday, February 13, 2012 9:59:00 AM

aku baca cerita pun aku menitis air mata wei...aku bayang kan aku wei...mmg aku terasa koma sekejap kalo anak hilang ni....

tak sanggup wei...walau anak tak berapa nak dgr kita...eheheh anak tetap anak....

Monday, February 13, 2012 10:07:00 AM

aduh ..jue yang baca pulak rasa berdebar2...nasib baik semuanya selamat...
moga ALLAH lindungi kalian sekeluarga

Monday, February 13, 2012 10:07:00 AM

glupp .. umakaiii , naik bulu rome kalau bab2 ilang anak ni..
tu yg kalau pi mana2 mmg ku pegang erat tgn akil , walau dia membuaskan diri .. kalau dia x nak , mmg kene pait ler tinge dia.. bior dia nangis psl kene piat dr kite nangis psl anak ilang huhuhu. nk masuk jamban pun akil wajib masuk sekali (tp pandg tmpt lain lew)..

emmm bile baco cite tu , entah2 dak pempuan tu yg pimpin irfan bwk pi jaln2 kut

Monday, February 13, 2012 10:16:00 AM

alhamdulillah ...

seb baik jumpe ... cam ne la budak tu leh pimpin tgn irfan ?? yg irfan plak bleh ikut die tu ...
abg ipan ni ... brani sungguh ye...
klu fahim jgn harap le nk pegi jauh dr aku .. penakut budak tu ....sbb dari kecik aku takutkan die ngan manusia2 ....

Monday, February 13, 2012 10:16:00 AM

Syukur irfan selamat...Aku pernah juga hmpir kehilangan anak apabile cikgu lps bdk2 blk awal. Merata tmpt aku carik cam org gila!

Norizan, ingatlah ni mungkin pengajaran bt kita...Kene beringat selalu...Anak2 la harta kita, tanpa mereka, tak tau la apa nk kata...sob...sob..sob...

Monday, February 13, 2012 10:22:00 AM

ilang dlm rumah pun aku dh cuak inikan pulak ilang kt tmpt awam wei..

tu kalu g shopping mmg dedua buh dlm trolley gasak la nk melalak dlm tu.. tp kdg kalau si abg tu terlepas aku pulak saje nyorok. pastu dia tobat jap masuk smula dlm trolley. hehe

Monday, February 13, 2012 10:26:00 AM

pergh kak....berderau darah aku bace kak.....

tapi aku pun tgh memikirkan nape budak pompuan tu buat camtu kan.....pelik al pelik...

Monday, February 13, 2012 10:27:00 AM

ish ish ish..seb bek la jumpa balik..berdegup2 jantung akk bile baca kisah ko ni...alahai lah irfan..
agak2 nye la kan..mesti budak pompuan tu bawak dia kot kan...hrmm..bile dah jadik gini.. negatifmind mesti yang first sekali datang...kan...
Alhamdulillah zan..pas ni jgn lepas tangan dah..

Monday, February 13, 2012 10:34:00 AM

patutlah masa terserempak dgn izan tu nmpak mata merah je..igt sakit mata..muka pun muncung tak berani nk tegur..huhu daku berada di pasar mlm sekitar jam itu terserempak dgn uolls sefamili mula2 nmpk si abi cam kenal je pastu depan dia nampak cam izan tp muka cam sedeh je xberani nk tegur takut salah org tgh kendong baby kan?sekejap je pi paso singgah beli nasi kerabu tuk suami pastu ms nk pi kat kereta pun terserempak lg dgn kereta uolss dah nak gerak balik.rupanya ade kejadian x diingini yek patutlah nampak lelah semacam..kdg2 mmg risau nk tinggalkan anak2 xde org leh jagakan..

Monday, February 13, 2012 10:39:00 AM

nasib dpt jumpa irfan balik.
rumah mak kty dekat je ngn pasar malam tu..

Monday, February 13, 2012 10:54:00 AM

ya allah.. yg baca ni pon dh rasa cuak nye.. alhamdulillah nasib jumpa kan.....
smoga akak sekeluarga d lindungi allah selalu..

Monday, February 13, 2012 11:14:00 AM

kita baca pon dh berderau n nak nagis..kalau anak hilang taktaula..mau gila kita..

Monday, February 13, 2012 2:18:00 PM

jalan terbaik... suruh je haris sorang g beli ayam.. takat ayam sekor tak yah nak bawak anak2 seme ke pasar malam zan.. akak sejak anak dua ni.. tak pernah jejak pasar malam pun zan... silap2 klu anak tiga.. mahu pasar malam pun akak tak kenal dah... hahaha

Tuesday, February 14, 2012 12:27:00 PM

bahaya betul nie..alhamdulillah dapat jumpa gak

Tuesday, March 13, 2012 11:37:00 AM

baru aku pasan entry nih izan..ya Allah..mujuq la budak tuh tk kidnap irfan kan..dh la tembon2 gini...huhuhu..syukur

Wednesday, February 20, 2013 4:58:00 PM

mmm...penuh perasaan sy baca akak..adoi.....benda nak jadi kan...di jadikan pengajaran buat saya jugak...mmmm

Post a Comment