Tuesday, February 21, 2012

Virus


hurmm...lambat lak aku bersiaran hari ni...mana taknya...ni pun aku baru sampai ke opis...alkisahnya aku lambat rini sebab nganto en suami ke klinik dahulu...malam tadi suhu badan dia punyalah panas...aku lak yang tido tak berapa nak lena...kejap² jaga p jenguk dia kat bilik sebelah...bila terjaga jek, aku amik kain tuala, dok lemur kat atas kepala dia...ishh, menakutkan bila nengok dia demam gitu...dah la panas semacam jek...lagi pulak skang ada 2-3 kes demam denggi berlaku di blok aku tu...hurmm...tapi minta dijauhkan lah kan...

dan pagi ni, terus aku offer diri tuk bawa dia ke klinik...isteri mana yang tak riso kan bila mana nengok si suami dok melepek jek gitu...nak layan anak² pun nampak cam hurmm...sedih ar plak...mulanya dia ajak ke klinik kesihatan tu...so aku sebagai driver ok jelah kan...drop by suh dia daftar kejap, aku p parking nun jauh di sana...sampai jek aku nengok nombor giliran lama benar nak menunggu...aku lak yang tak bleh tunggu...kang lambat plak aku nak masuk opis...so terus ajak ke klinik swasta yang berdekatan...sib baiklah ada wang yang terselit kan...hehehe....

sampai klinik swasta yang selalu p tu...terus daftar dan sangat bernasib baik sebab ari ni doktor feveret yang bertugas...setelah sampai nombor giliran...hubby di cek dan kata doktor skang ni musim virus demam...kalu demam tak baik gak hari keempat kena p amik darah la plak...saspek denggi...adehh...arap takdelah pai cam gitu kan....

dan hari ni hubby pat mc 2 hari...tuk hari ni dan sok...so rerehat la kat rumah...tengahari ni biar mak yang p amik kakak cam biasa...huhuhu....

notadijariku: moga cepat sembuh ye...

7 comments

Tuesday, February 21, 2012 9:36:00 AM

Anak2 amy pun 2 org demam. bawa si abg g klinik minggu lepas dpt mc satu ari aje.. cuti yg selebihnye mc sendiri hihihi.

Tuesday, February 21, 2012 9:38:00 AM

tu la laki daku pun demam panas gak minggu lepas cepat2 suh pi klinik amik mc kalo dibiar lama kang makin teruk sampai melarat berjangkit anak beranak plak..ni anak pun dh selesema adeh jgnlah aku lak berjangkit dah la ade event besar ujung minggu ni..wajib dihadiri.

Tuesday, February 21, 2012 9:40:00 AM

jgn lah denggi....penat giler.....

semoga cepat sembuh

Tuesday, February 21, 2012 9:47:00 AM

moga cpt sembuh..

Tuesday, February 21, 2012 9:48:00 AM

mcm sy kena aritu..demam 5 hari,kena g amik darah sebab suspek denggi..nsb la bkn denggi..

Tuesday, February 21, 2012 10:37:00 AM

anak demam, kite risau..husband demam pun kite risau..kalo kite demam, meke2 ni risaukan kite tak???huhuhu..

skrg mmg musim demam kak..aritu dhia & hubby demam, gi klinik terus kene amek darah..sebab denggi sedang berleluasa sekarang..

semoga cepat sembuh lah yer..

Tuesday, February 21, 2012 10:37:00 AM

aduhh risau dgr..huhuu...moga en haris cpt kebah demam tu...

Post a Comment