Tuesday, February 21, 2012

Where Did I Come From???


semalam tah macam mana...aku bleh layan plak Buletin Utama tu...sesambil dok melayan anak3 semua...
pastu adalah berita sal buku yang boleh dianggap lucah dijual di pasaran kita...aneh kan...camner buku ni terlepas dari tapisan ni....tajuk buku ni adalah WHERE DID I COME FROM...lagi pulak buku ni adalah sasaran pembacanya adalah kanak²...memula cam tak menarik perhatian pun buku ni sal apa kan...tapi bila mereka tunjuk antara isi kandungan buku ni...aku dah jauh memikir....

alahaii...awalnya pendedahan pendidikan seks ni...pulak tu pada kanak²...dah la kanak² ni cepat segalanya....otak mereka kan tengah berkembang...rasanya tak elok tuk pembacaan mereka kan...

dan lagi pulak rasanya agak tidak sesuai dengan budaya timur kita ni...ingat dulu masa di tingkatan 3 kalu aku tak silap...masa pembelajaran matapelajaran sains...seme pakat jadi malu nak² bila belajar bab persenyawaan lelaki dan perempuan...nak plak kena lukis dalam buku sains organ wanita dan lelaki...aneh...merah padam muka time tu kan...hurmm...

owhh, nilah buku yang aku katakan itu...ni pun aku gugel...

kat dalamnya ada gambar cam dibawah ni...
yelah, nak terangkan dari mana datangnya 'saya' itu kan...
siap segala proses seme bagai la kut...adeh..
sangat tak sesuai ok...
mak pak lak jadi malu...silap haribulan anak² yang membacanya siap praktis seme bagai....
huhu...sangat menakutkan... 

nengok, anak sekecil ni pun dah terdedah dengan isi kandungan dalam buku ni...
sib baik anak omputeh kan...huhuhu... 

hurm...patutnya buku² cam gini kena ditapis or disekat terus kemasukkannya...kalu dijual di pasaran cam ginilah jadinya...alahaii...banyak lagi cara kita nak mengajar mereka itu tentang asal kejadian mereka kan...
ritu ada buku tuk budak² sal Z untuk Zakar...alahaii...

notadijariku: eh buku playboy memang takde dijual ke...hehehe...

10 comments

Tuesday, February 21, 2012 10:31:00 AM

semakin anak membesar semakin takut

Tuesday, February 21, 2012 10:35:00 AM

bunguk!!!

Tuesday, February 21, 2012 10:45:00 AM

erk....bahaye kalo budak2 bace...dahle budak2 skrang advance....ape dibace n ditengok tu ditirunye....uish..selisih nauzubillah....

Tuesday, February 21, 2012 10:59:00 AM

cabaran kita semakin besar kak..

Tuesday, February 21, 2012 11:11:00 AM

btul wei..bnda2 ni tlalu awal utk didedahkan utk bdk2..sdgkan tgk tv ade cium2 pun dorg da byk tanye..ni kan plak tgk cmtu..apela..cmne leh telepas lak..

Tuesday, February 21, 2012 11:13:00 AM

skrg zaman penuh pancaroba!

Tuesday, February 21, 2012 11:14:00 AM

ntah ape-ape kan..budak-budak baca buku gini, pastu praktikkan..nak mengajar pon biarlah betul caranya..takut la nak membesarkan anak zaman skang..minta dijauhkan anak-anak kita semua dari perkara tak elok..

Tuesday, February 21, 2012 11:35:00 AM

erm..... siap ada gambar tu.. huhu

Tuesday, February 21, 2012 12:58:00 PM

bestnya siap ada memory

Tuesday, February 21, 2012 3:15:00 PM

aku tgk buletin malam tdi..huh so terible ada gak buku gini lepas kt pasaran kita..buku yg dianggap lucah

Post a Comment