Tuesday, March 13, 2012

Belajar Dari Sebuah Kesilapan


hurmm...malam tadi sempat plak aku nengok berita kat BU...hurmm...tersentuh hati mak ni bila mana terdengarkan berita yang mayat rentung yang dijumpai tu adalah rangka mayat adik nurul nadirah...sejak dua tiga menjak ni kes kanak² hilang makin berleluasa kan...sebelum tu kes kanak² autisme yang hilang dari rumahnya...tu pun sib baik jumpa balik kat haiwei mana tah...

siyes aku jadi sayu sangat....sebab aku pernah mengalami kes anak hilang ni...walaupun cuma sekejapan tapi mampu membuatkan jantung aku hampir tercabut dari posisi asalnya...mana taknya anak yang dikandung, dijaga, dibelai ilang di depan mata...adehh...jadi satu igauan ngeri bagi aku...

sejak dari kejadian tu, aku jadi agak fobia nak ke pasar malam terutamanya bila kena bawa anak² sekali...kalu nak p pun biarlah kami somi isteri sahaja....

apa yang menyedihkan, nurul nadirah itu hilang semasa nak p beli mee segera kan...yang aku pelik takkan si ibu atau bapa itu tegar melepaskan anak yang berumur 5 tahun tu sendirian ke kedai...alahai...dan siasatan masih dijalankan dan...dan katanya si bapa pun turut direman untuk membantu siasatan...

pepun aku harapkan moga roh adik nurul nadirah tenang disana...yang aku tak pasti rentung sebab apa aku pun tak tau...kena bakar, terbakar atau sengaja dibakar...entahlah...

notadijariku: selalu awasi pergerakan anak anda terUTAMA sekali bila berada di tempat awam...
keMALANGAN boleh berlaku bila² masa sahaja...

SAD BUT TRUE...

12 comments

Tuesday, March 13, 2012 8:23:00 AM

akak, lieya mase tgk kes dirang ni pun teringat pasal anak akak kene ari tu, arini dengar hotchat kat hot.fm ade caller tu cite pengalaman die, sebijik mcm akak kena....tapi die kat shopping mall la.....

Tuesday, March 13, 2012 8:26:00 AM

masa mula-mula cite ni keluar - akak lagi marah sbb mak dia bagi anak pegi kedai beli megi... pastu mak dia leka main fesbook sampai tak perasan anak tak balik dah tengahari... serius akak marah masa tu... rasa nak luku je kepala mak dia...

Tuesday, March 13, 2012 8:40:00 AM

al-fatihah utk arwah

Tuesday, March 13, 2012 8:55:00 AM

pengajaran utk kita semua..
al fatihah utk arwah..

Tuesday, March 13, 2012 8:57:00 AM

betui kak .... aku paling takut klu anak2 aku tak dak .. hari ni MIL aka nenek ngan ateh nk amik fahim bw ke gombak dok ngan diorg 2 hari sbb sepupu2 fahim yg ade kat umah dah nk beralih ke rumah mak sedara yg lain plak ... nk lepas fahim pun serba salah tp nenek beria sesangat .. alahai anak mama .......huwwwwaaaaaaaaa

Tuesday, March 13, 2012 8:59:00 AM

al-fatihah utk adik dirang..

smoga penjenayah tu dpt balasan yg setimpal

Tuesday, March 13, 2012 9:14:00 AM

bila jd mcm ni, xtau nk slhkn sape.. manusia lak makin kejam.. haishhh

Tuesday, March 13, 2012 9:21:00 AM

Jadi pengajaran utk kita semua
Jangan pandang remeh
Wlpon kedai tu dekat dengan rumah
Bahaya ada kat mana2

Tuesday, March 13, 2012 9:42:00 AM

al-fatihah
harap2 kejadian ni bleh jd pengajaran kt mak pak lain

Tuesday, March 13, 2012 10:48:00 AM

tu la kengkdg terpikir gak camno le dia buleh lepaskan anak seusia tu p beli maggie. susah nak cakap. benda dah berlaku. alfatihah utk arwah adik dirang

Tuesday, March 13, 2012 11:06:00 AM

Jadikannya pengajaran untuk kita semua... Teman pun ada anak juga... kalau kemana2... memang teman tak kan lepaskan dari pandangan mata... Insyaallah...

Wednesday, March 14, 2012 5:17:00 AM

facebook mmg melekakan..menyampah...

dan mmg geram dgn mak dia...ada ke suh budak 5 taun p kedai....sengal disitu...nak kata dia berpatang idak pulak...baru lepas abis pantang...hishhhhh

Post a Comment