Friday, March 2, 2012

Blackout Di Putrajaya


malam tadi baru jek nak terlelap...tetiba hasben dok seru nama aku...
terus tersedar...tapi agak pelik sebab suasana sangat gelap gulita...
eh naper ni bang...tanya aku...takde api ke???
haah blackout...kata hubby satu putrajaya ni kut blackout...
sebab nengok kat luar, seme blok dah gelap...agagaga...
terus aku bangun lelaju...
perkara yang pertama yang aku buat...terus cek stok EBM dalam peti...
hati sangat runsing...nak sambung tido semula pun tak lena...
mana taknya dok mikir sampai bila takde letrik ni...
kalu pai ke pagi, nampaknya esok pagi anak beranak seme mandi susu la...huhuhu...
lebih kurang 20 minit gitu kut...barulah ada letrik semula...lega hati bukan kepalang la...

saper tak riso kalu blackout kan...
kalu blackout yang DIRANCANG...bleh la aku standby awal²...
kalu gini???huwaaa nak nangis mak tau...
tapi mang dah nangis dah...dalam hati...sob sob..

ni stok susu terkini...mau aku tak nangis kan...
berpuluh botol ada dalam ni tau...

dan tiap pagi di taska aku bekalkan 4 botol susu tuk bekalan dik iris...
telah aku labelkan siap²...
dan untuk menjamin kebersihan dalam pengendalian susu EBM ni...
kesemua botol telah aku buh puting susu lengkap dengan penutupnya sekali...
pengasuh cuma perlu panaskan jek bila dik iris nak minum...
satu botol penuh 5oz...kadang dik iris minum abis...kadang pai 4oz gitu jek... 

semuanya tuk cek mek molek ni...
rindu kat dia... 

sib baik TNB cekap dalam melakukan kerjanya...
terima kasih...

11 comments

Friday, March 02, 2012 9:36:00 AM

SIB BAIK LA EBM TUK IRIS MASIH SELAMAT...

Friday, March 02, 2012 9:41:00 AM

rumah kty pun kena malam tadi, tapi lebih kurang 2 jam lebih..umah kty betul2 dkt pencawang yg meletop tu

nasib putajaya tak lama blackout

Friday, March 02, 2012 9:52:00 AM

jarang kes2 macam nie kan

Friday, March 02, 2012 10:03:00 AM

semuanya psl tnb meletop n terbakar kt bangi nuu.. sy lebih kurang 2jam gak la bergelap.. haishh..

Friday, March 02, 2012 10:15:00 AM

Alhamdulillah seb kejap aje..kalu saye pon mau ilang mood jugak bile stok EBM punah gitu aje..

Friday, March 02, 2012 10:16:00 AM

naseb baek ye kak...
kak ejan riso crabstick popia nye
akak plak stok ebm..
huhu, mmg merana la kalu sampai ke pg blackout nye, huhu!

Friday, March 02, 2012 10:16:00 AM

nasib kejap je kan
dgr berita pg td pencawang meletup??
ganas gile bunyik nye

Friday, March 02, 2012 10:55:00 AM

seronok tgk stok susu org banyak2.. x sabar rasanya.... :)

Friday, March 02, 2012 11:59:00 AM

hai jgn la jd pape kan... mau nangis n frust... byk giler stok susu tu... er...putih melepak si iris ni

Friday, March 02, 2012 12:09:00 PM

mujur la elektrik cepat pulih kalau tak maunya nangis tak berlagu...

Friday, March 02, 2012 5:50:00 PM

ANAK AKK MACAM PAKAI CONTACT LENS..GERAM.HEHE

Post a Comment