Thursday, March 8, 2012

Dugaan Silih Berganti...Giliran Irfan Pula


salam semua...
ekseli aku baru masuk opis...lewat sikit hari ni...sebab tadi pagi bawa anak bujang aku ke klinik pakar kanak² Dr Wong di kajang sana...kali ni dugaan menimpa dak irfan plak...
bangun pagi tadi nengok ada bintik sana sini di badan dia...hati mula rasa gundah gulana...
tak sehebat gundah tika dan saat SBPA nak diumumkan...hahaha...
hal berkaitan anak² lagi merisaukan...
so singgah opis kejap pagi tadi setelah anto kakak dan adik ke tempat yang sepatutnya, terus ke klinik..

dan sahih...apa yang aku jangkakan telah berlaku...
irfan telah dijangkiti penyakit KAKI TANGAN KUKU DAN MULUT...
haiyaaa..tepuk dahi aku...dalam sebulan dugaan melanda silih berganti...
bukan apa, aku jadi tak ketahuan dah...nak cuti tu takde masalah...
cuma cuma cuma...aku agak malu nak bitau bos yang aku nak cuti , cuti , dan cuti lagi...
mungkin bos memahami tapi tapi tapi...performance kerja aku dua tiga hari ni sangat merosot...
hurmm...

so irfan kena kuarantin dok bilik lain la kat rumah...
yelah nak kuarantin ke mana lagi kan...
takut plak berjangkit kat adik dan kakak dia...
aduyaaiiii....
dan hari ni hubby yang cuti jaga irfan dirumah...
dan semestinya esok giliran aku plak...

ni dah naik kat tangan...

kat tapak tangan pun ada...
siap ada gelembung bagai...

tapak kaki pun ada... 

kat lutut seme... 

dan kat bahagian mulut...dalam mulut pun ada jugak...
aku paling riso irfan yang tak sehat antara 3 orang anak ni...
sebabnya irfan lah yang PALING SUSAH nak makan ubat segala...
hurmm...mak sangat susah hati ni nak... 

muka budak tak sehat...sian dia...malam ni abang tido kat bilik lain ye...
bertuah la kalu dia nak...huhuhu... 

hurmm...pas satu satu...moga aku sekeluarga tabah menghadapi ujianMU ini ya Allah...

notadijariku: SBPA dibatalkan...baru ingat nak minta cuti EHSAN jaga anak sakit dirumah buat kaum ibu...huhuhu...eh apa kena mengena kan... :P

21 comments

Thursday, March 08, 2012 11:13:00 AM

truk dah ni..ni naik 1 mlm ke dh byk hri bru prasan?

Thursday, March 08, 2012 11:14:00 AM

kesian irfan..takpe lah zan..bagi jangan lupa ubat kena bagi jugak...walaupon kena paksa..semoga cepat sembuh boy...

Thursday, March 08, 2012 11:17:00 AM

kesian irfan
anum harap semua akan kembali baik ok sis

Thursday, March 08, 2012 11:22:00 AM

adoi...teruk dah ni....

cepat² berubat

Thursday, March 08, 2012 11:23:00 AM

bertabah la wahai ibu

Thursday, March 08, 2012 11:26:00 AM

banyak nye bintik2 tu
kesian dia..selalu aktif jek..ni tgk gambar dia alahai
ko tabah ok

Thursday, March 08, 2012 11:29:00 AM

sabo erk izan....
wlu apepon, kene paksa gak dak irfan tuh mkn ubat...
smoga cpt smbuh k..

Thursday, March 08, 2012 11:33:00 AM

sabar ye cikmot.

semoga irfan cepat sembuh..hmm ank sakit mmg runsing.

Thursday, March 08, 2012 11:35:00 AM

alorrr..siannya dak irfan... lekas sembuh ye sayang...

Thursday, March 08, 2012 11:39:00 AM

alahai...harap boss fahamlah..selalunyer macam tu la..bila anak-anak sakit..kita susah hati tang nak mintak cuti tu......

Thursday, March 08, 2012 11:58:00 AM

kesiannye .. jgn la digaru2 ....
risau betui kot jangkit plak kat adek ....rumah akak kena slalu mop ngan dettol tak pun clorox tau ....
kena slalu lap2 brg2 ngan wet wipe tissue clorox tu ..alamanda ade jual rasanye .... takut jugak sbb ade kanak2 bwh 6 tahun 1 rumah kan.. cam fahim dulu senang jg sbb die sorg je... huhuhu

tabah ye kak ...

Thursday, March 08, 2012 12:20:00 PM

kesiannya dia. semoga irfan cepat sembuh. kena makan ubat ye nak

Thursday, March 08, 2012 12:22:00 PM

sabo wei..ko kene kuat utk anak2..bnda tu klu stakat kat tgn kaki takpe..bile ade kat mulut tu sian tul..msti tak lalu nak mkn mnum..bg aiskrimla biar dia kebas dlm mulut tu..

Thursday, March 08, 2012 12:24:00 PM

Ya Allah ciannya kt irfan..moga abang hensem bertabah...kuat semangat ..buat ibu pun sama la..be strong..

Thursday, March 08, 2012 12:24:00 PM

masa merah dulu pernahla kena.tapi sofia mintak jauhlah.skangniepun mcm2 akit dia.kesian dia=(

harap irfan cpt2 sembuh kay.gud boy

Thursday, March 08, 2012 12:32:00 PM

eh kena kat mane lak tu. aqeef xde lak..takut kalau kat taska kang kena kuarantin la nampaknye nti..

Thursday, March 08, 2012 12:43:00 PM

ksian irfan
nak dekat besday plak tu
harap cepat sembuh
akak n hubby sabar byk2 ek
akak le kene sabar lagi byk..
aritu dah penat dgn hal hubby
ni irfan plak
byk pengorbanan akak tu..

Thursday, March 08, 2012 1:06:00 PM

ooo.. baru 1st time tengok penyakit ni.. selalu dengar je.. ciannyenye irfan... nak tak nak kena paksa makan ubat tu kak.. sbb kompem dia taknak dok asing punye la..

bertabahlah kak.. jgn jangkit kt iris dah la, cian dak comel tu

Thursday, March 08, 2012 1:15:00 PM

aduh sian irfan
cepat baik ek
anak buah aku br baik
aritu msk spital
skang efek hmdf tu
kuku dia tcabut sendiri salin kuku baru

Thursday, March 08, 2012 1:38:00 PM

kesiannya irfan. teruk gak aku tgk tu zan. get well soon ye irfan.

zan, dia ngaruk tak nk mkn mnm? ko bg je dia mkn apa dia nk.. aiskrim ke air sejuk ke bg kebas mulut sng dia nk telan. aku leh bayangkan sbb hana ngan haziq dh pernah kena. aku harap sgt tak berulang lg huhu

Thursday, March 08, 2012 3:30:00 PM

Smoga irfan cpt sembuh.

AKu pon tgh riso gak nih, anak dara tu pon naik bintik2, tapi kat tangan, kat kaki tak der lagi. Harus bawak gi klinik balik nih.

Post a Comment