Tuesday, March 13, 2012

Jalan-Jalan Cari Makan


ni citer dah basi...beselah, bukan setiap ujung minggu aku ada cerita...
ada pun kadang² jek...hehehe...
4hb yang lepas, sehari selepas p genting tu esoknya hubby ajak p makan² kat bagan lalang...
pelik kan...selalu susah nak ajak p makan²...tapi dah 2hb tu beseday dia, so berniatlah dia nak bawa anak isteri p makan² kan...

pucuk dicita ulam mendatang...petang hari lebih kurang jam 4 lebih gitu gerak dari rumah...
sebab nak makan kat bagan lalang tu pun jam 6 petang baru bukak kan...
sesekali layan makan seafood...orang lepas keluar wad ni, selera makan dia sangatlah besar...

dah sampai restoran HM SRI BAGAN SEAFOOD tu, terus amik tempat duduk...adalah 2-3 tempat yang dah direserve tempatnya...hurmm...sib baiklah ada lagi tempat kosong kan...

so orderlah air kegemaran masingn²...
layan anak² yang dah kelaparan itu...

air jek yang sampai dulu...
tapi ada gak la dapat kerepek ubi pedas sebagai kudapan sementara tunggu makanan yang diorder sampai...

ni gambar mak...dalam kegelapan...hahaha...

sementara iris dok dalam stroller dia...tapi tak lama pung...jap² minta diangkat...sebab nak nengok view yang indah itu...

agaknya ada iras ke muka dua beranak ni...
takde kan kan...hahaha...

nilah antara menu yang diorder..semenya seafood...
KETAM sup serai...

KERAPU tiga rasa...

SOTONG celup tepung...

kan aku dah kata...kejap² suh angkat...hehehe...

so makan sampai kenyang dan licin...
sebelum maghrib bergerak pulang...
dalam perjalan pulang tu ada accident berlaku depan mata kitaorang ni...
masa kete kami lalu ada orang terbaring atas jalan dan ditutup ngan surat khabar...sah dan meninggal la tu...
hurmm...
safely arrived di rumah lebih kurang jam 8 lebih...

mandi seme tido...arghh penat...sebab kenyang makan...hehehe...

11 comments

Tuesday, March 13, 2012 1:02:00 PM

awat tak share koordinate kedai tuu... teman nak jugak pegi sana... tapi tak tau jalan laa pulak :D

Tuesday, March 13, 2012 1:08:00 PM

kak...kt mn tu?? cambest je..

iris nakal yer...

Tuesday, March 13, 2012 1:24:00 PM

Lps HKK ni nak pegi lagi lah. Ketam.. ketam..ketam.. teheheh :D

Tuesday, March 13, 2012 2:00:00 PM

ko kenyang ke mkn kak ... klu aku mmg tak kenyang dah ... sbb sebuk ngan anak kecik ni .. seb baik la alisha jenis kekadang je meragam bila mkn kat luar ni ... skrg n paling suka gapai ngan meleleh air liur tgk org mkn...

Tuesday, March 13, 2012 2:08:00 PM

owhh laparr..kerapu tuu..aduhh..

Tuesday, March 13, 2012 2:15:00 PM

Dah lama tak pergi bagan lalang makan seefood.

Tuesday, March 13, 2012 3:23:00 PM

bestnya seafood!

comeynya irissss

Tuesday, March 13, 2012 4:04:00 PM

PERGH..i love seapud...bestnya makan2..

o ya la kan..haris dh sihat walafiat..syukur

Tuesday, March 13, 2012 4:35:00 PM

geramnye tgk iris, bulat, cute

Wednesday, March 14, 2012 5:13:00 AM

nak berkelah tepi pantai la...nak makan jer gi laut sat mancing..ehehehhehehee

amboi kaki anak dara...ehehhee

Wednesday, March 14, 2012 1:33:00 PM

bape total seme makanan ni?
sedap nye la hai terlior wei

Post a Comment