Thursday, March 29, 2012

My Mr Mama


salam semua...apa kabar...hehehe...tanya kabar cam lama benar aku tak jenguk blog sendiri kan...ihikss...
btw mekasih kerana mendoakan kesejahteraan saya dan anak²...
ekseli yang tak sehatnya adalah anak dara kecik aku tulah...si iris...
stat ari selasa lepas idungnya berair...pastu nak bernapas pun susah...bila menyusu isap kejap lepas, isap kejap lepas...sian nengok...dan hari rabu tu aku terpaksalah bercuti...tak sanggup aku nak anto ke pengasuh...sebab nengok dia asyiklah dok merap ja...senang citer sendiri jaga...
owhh, jangan ingat anak yang menyusu badan sepenuhnya ni boleh terhindar dari segala penyakit seperti demam or selsema ok...tidak sama sekali...ada pun mesti terkena jugak...

dan semalam pun aku cuti lagi...kiranya minggu ni 2 hari dah aku cuti tanpa segan...bleh ar cakap tanpa segan kan sebab bos ke Vancouver sana...kalu bos ada sure aku segan giler nak amik cuti...dan hari ni plak giliran my hubby jaga iris dirumah...mulanya aku agak keberatan nak tinggalkan iris ngan abi dia...tapi bila fikir balik rasa cam segan nak hatrik kan cuti sendiri, aku gagahkan juga...
dan aku berfikiran positip lagi...sedangkan di taska iris boleh jek tido tanpa menetek...ini kan pula di rumah, dan dibawah jagaan abi sendiri...insyaAllah abi boleh...lagipun ni anak yang ke tiga kan...
bukan anak pertama pung...kan kan...

tapi sebelum p keje tadi aku dah siapkan semuanya tuk hubby...sebab aku takmo umah jadi tongkang pecah bila aku balik rumah time tengahari nanti...
aku tau sangat kalu hubby di rumah sure bersepahlah rumah...makanya nasi, lauk pauk aku dah masak sesiap...harap dia dapatlah jaga iris dengan penuh dedikasi...merasalah dia jadi mr mama ari ni...
owhh dak irfan dan kakak aku dah sekolahkan mereka...kalu mereka berdua dirumah, aku pasti keadaan akan jadi lebih huru hara...nak melayari internet pun tak bleh kang....huhuhu...

ginilah kan...kalu dah ada anak3....somi isteri kenalah bertolak ansur...nak² dalam menjaga anak3 yang tidak sehat...takkan nak harapkan isteri jek cuti untuk menjaga anak kan...sesekali si suami kenalah turun padang jugak....

buat si hubby yang tersayang...terima kasih...anakmu anakku jua...hehehe...

dia tertido kepenatan...sebab dah 2 malam terjaga di tengah malam...sebab tak dapat tido dengan selesa...
even tido ditinggikan bantal...tapi tido meniarap juga jadi pilihan...hurmmm...

notadijariku: Ya Allah Ya Tuhanku...moga anak3 ku diberikan kesihatan yang baik selalu...dan moga iris cepat sembuh...amin...

17 comments

Thursday, March 29, 2012 8:39:00 AM

sian dak iris..

Thursday, March 29, 2012 8:49:00 AM

insyaallah

Thursday, March 29, 2012 8:49:00 AM

comelnya baby... biasa la, bila dah berumah tangga kena bertolak ansur... macam teman nie... :D

Thursday, March 29, 2012 8:55:00 AM

ok la hubby bole cuti - tolong jaga anak... mcm akak hubby keja swasta... duduk kat tapak binaan pulak... nak cuti susah... nak tak nak akak kena cuti juga kalau anak sakit...

tapi ada perkara yg bagus utk hubby akak... dia bagi duit utk pegi klinik yg elok utk dpt ubat yg elok... itu takpe... jgn minta dia supaya cuti je... ;p

Thursday, March 29, 2012 9:06:00 AM

insyaALLAH iris lekas sembuh. demam nak besar kot cik mot. mcm auni dulu, beralih bulan je demam.

Thursday, March 29, 2012 9:10:00 AM

Aminnnnn, mudah-mudahan anak2 akak sihat selalu hendaknya..

Thursday, March 29, 2012 9:11:00 AM

chaiyok abhi! anak ketiga lg byk pengalaman mr mama ni..hehehe

Thursday, March 29, 2012 9:12:00 AM

siannyer iris tak sembuh lg..tp baby yg menyusu susu ibu ni kak sakitnyer tak la seteruk baby yg langsung tak minum susu ibu..kan?kan?

cepat sihat yer iris..sayu plak tengok iris tido...

anak sorang pun kene gilir2 cuti rehat jage anak, apetah lg anak 3 kan kak??

Thursday, March 29, 2012 9:14:00 AM

semoga cepat sembuh

Thursday, March 29, 2012 9:20:00 AM

haziq dr kecik sampai ke bsr suka btl tido tiarap. lena sungguh dpt tido cenggitu kan.

Thursday, March 29, 2012 9:24:00 AM

selamat bertugas utk suami cik mot..hehe..adat dlm umah tangga camni la..kena ada tolak dan ansur..semoga cepat sembuh dak bambam.. :)

Thursday, March 29, 2012 9:38:00 AM

cam kiteorg kalau anak2 tak sehat dedua hambik cuti.. kalau 3 hari maka dedua 3hari..

ujung2 tahun cuti sesama kering..
mujur raya tak berapa nak raya sangat..

Thursday, March 29, 2012 10:08:00 AM

Sian Iris..moga cpt sembuh..sm cr dia tido ngn my dotter..bezanya my dotter tido atas dada daku..adeei!

Thursday, March 29, 2012 10:19:00 AM

alolo...siannyer iris...cute je dia tido..tengok anak tido mula la rasa sayu kan..hehe

Thursday, March 29, 2012 10:22:00 AM

semoga cepat sembuh ye iris yg comeii ;)

Thursday, March 29, 2012 10:40:00 AM

alahai ciannye dia. sungguh comelll

Friday, March 30, 2012 2:40:00 PM

Alisha pun tak braoe sihat selsema tak kurang3

Post a Comment