Thursday, March 29, 2012

Pulut Dan Kelapa Parut Bersama Ikan Kering Goreng


semalam kan aku cuti...
bila dok dirumah time cuti, mulalah kebluran datang...sebab tak tau nak masak apa...
tetiba teringat kat kelapa parut yang ada suh hubby belikan kat pasar tani hari selasa ritu...
apa lagi, dengan perut yang berkobar2 minta diisi...gagah gak aku masak pulut untuk dimakan bersama dengan kelapa parut dan ikan gelama kering....
perghh sesekali makan cam gini memang terangkat...

teringat masa kecik² dahulu...
kalu sarapan pagi, mak rajin jamukan kitaorang dengan pulut cicah kelapa atau pulut pagi...
arghh rindunya waktu itu...

nilah pulutnya...

ada orang tu makan sampai bertambah...hehehe....

sedapkan...sesekali layan tekak kampung...apa salahnya...
jemu gak asyik makan pizza jek...hahaha....

16 comments

Thursday, March 29, 2012 10:12:00 AM

woo..nostalgia nih..mak sy pon suka jamu kitorang dgn pulut ni..org kelantan la katekan..hehe..

Thursday, March 29, 2012 10:12:00 AM

adehh..teringin! ada lg tk?ahaks

Thursday, March 29, 2012 10:14:00 AM

kt Ganu slalu mkn camni....

Thursday, March 29, 2012 10:19:00 AM

sedapppnya.rindu nak mkn mcmni.

Thursday, March 29, 2012 10:22:00 AM

SEDAP ni kak ;-)

Thursday, March 29, 2012 10:25:00 AM

oh sedap tu..lama x makan

Thursday, March 29, 2012 10:26:00 AM

tak penah cuba pon.. mesti sedp

Thursday, March 29, 2012 10:30:00 AM

Akak buat sy teringat kampong.Ni makanan sy jugak di kampong,Terengganu.

Thursday, March 29, 2012 10:32:00 AM

sedapnye

Thursday, March 29, 2012 10:45:00 AM

ermm, xpernah rs lak..

Thursday, March 29, 2012 10:49:00 AM

Waaaa... That's my favorite.
Meh hantar sini sikit!

Thursday, March 29, 2012 10:55:00 AM

aku kalau pulut kosong gini aku xmakan
tp kalau kuih seri muka tu aku makan heheee

Thursday, March 29, 2012 11:27:00 AM

sedapnya teringin

Thursday, March 29, 2012 1:00:00 PM

ni style org kelantan kan? aritu kwn aku belikn. 1st time aku mkn.

Thursday, March 29, 2012 1:00:00 PM

sepanjang kawen tak pernah masak pulut..hubby tak berape makan..kalo nak makan jugak, beli jer la..

Thursday, March 29, 2012 3:29:00 PM

lapo la plak. aduh..

Post a Comment