Tuesday, April 3, 2012

Siapakah Pakcik Itu


tengahari tadi aku keluar awal...sebab hajatnya nak singgah kat p8...nak beli tat telur...

sampai kat kedai kek tu...terus park kete...pastu masa aku nak masuk kedai kek tu...tetiba ada sorang pakcik datang ke arah aku ni...dia memegang sehelai kertas...siyesly time tu aku nak cepat...sebab nak amik kakak lagi kan...aku tak nengok pun apa yang tertulis atas kertas tu, tapi terus aku bagi isyarat tangan...aler isyarat cam penjual ke promoter datang nak promot kita terus bagi isyarat taknak...lebih kurang gitu la kan...hehee...

pastu terus aku berlalu...amik 4 ketul tat telur...p kaunter dan bayar...adehh...ritu ada promotion la kut... 4 ketul berharga RM7.90...tadi 4 ketul aku kena bayar RM9.20...padan muka ko kan zan...hahaha...eh lupa aku keluar dari kete aku tak bawa dompet...tapi aku bawa rm20 jek...masa nak bayar tu kan, aku nengok kat luar, ternampak ada seseorang menghulurkan beberapa keping note kat pakcik tadi...

eh eh...baru aku perasan, mungkin pakcik tadi memerlukan sedikit bantuan...tapi nak panggil minta sedekah atau mengemis??? dari kejauhan ada sendu di wajah pakcik tu...adehh...aku ni sangat lemah bila nengok wajah tua seseorang...mulalah terkenangkan arwah ayah...kalaulah arwah masih ada...hurm...

keluar dari kedai kek tu, terus aku mendapatkan pakcik tu...aku hulurkan RM10 pada dia...rezeki dialah...pakcik tu menyambut dengan penuh kesyukuran...dan kedengaran jutaan terima kasih diucap...aku terus berlalu...nilah kelemahan aku...aku tak leh nengok pakcik tua yang meminta dari orang demi meneruskan kelangsungan hidup....
dalam hati dok tertanya...siapa pakcik tu...siapa keluarga dia??? dari mana dia datang...

arghh...yang pasti persoalan masih tiada jawaban...hurmm...

notadijariku: hurmm...still wondering...

7 comments

Tuesday, April 03, 2012 2:22:00 PM

nice

Tuesday, April 03, 2012 2:34:00 PM

semalam petang, org kat dapur..ingat nak sediakan bahan2 nak masak..tibe2 dengar sore sorang mak cik dok panggil adik..adik.. tp keadaan x mengizinkan org jengok sebab tengah tak cukup baju.. kebetulan plak mase tu, ade kulit bawang yg jatuh, org terus tunduk.. sampai la mak cik tu tak de..entah ler, sape la gerangan mak cik itu..

Tuesday, April 03, 2012 2:36:00 PM

huhu... samalah

Tuesday, April 03, 2012 2:49:00 PM

hang bagi 10 hengget zan..pakcik tuh leh beli set mekdi lagi tuh..pepun...moga Allah murahkan rezeki hg lagi..AMIN

Tuesday, April 03, 2012 2:57:00 PM

klu tgk org2 tua mmg gitulah...
sian kan???
trus tingat mak ayah kt kg... huhu

Tuesday, April 03, 2012 3:24:00 PM

skrg ni byk sendiket la.... tp klu ikhlas memberi Allah akan gandakan rezeki berlipat ganda utk kita....

Tuesday, April 03, 2012 4:06:00 PM

sm la kak..sy xleh tgk org tua ssh.. trus ingt org tua kite..

Post a Comment