Friday, May 11, 2012

Hadiah Untuk MEREKA


owhh...hari guru tak lama lagi kan...kalu tak silap aku pada 16 Mei ni kan...
anak3 aku yang betul² punya guru hanya kakak seorang jek...
tu pun seorang jelah guru dia...guru kelas dia la...

dan tuk adik dan abang plak, oleh kerana mereka berdua tidak punya guru...
yang ada pun hanya pengasuh di taska...
so aku amik inisiatif la menganggap pengasuh tu seperti guru mereka jugak la....
pengasuh si abang banyak membantu aku dari segi pengurangan menggunakan pampers...
seperti yang pernah aku ceritakan dahulu la kan...sejak berumur 3 tahun ritu, abang dah free pampers pada waktu siang...hanya berpampers di waktu malam dan waktu² yang terdesak sahaja...
alhamdulillah...ni seme berkat tunjuk ajar dari pengasuh @ guru itu...
kalu nak  harapkan aku 100% memang tak la kan...ate aku mak yang bekerjaya...lalala...

lagi pulak, aku nengok si abang dah banyak kemajuan...dah kenal alif ba ta sampai ya...
asal sampai jek rumah nak baca buku iqra'...kadang tak nyempat maknya nak salin baju seme...
cuma vocab abang masih belum lancar...tapi alhamdulillah dari hari ke hari ada peningkatan....
terima kasih cekgu...

oleh yang demikian, sebagai penghargaan jasa pengasuh @ guru yang banyak berjasa...
aku dengan rendah diri, telah menyediakan hadiah di bawah ni sebagai tanda terima kasih...

sorang dapat satu tupperware...
tiap bulan mak kumpul membeli tau...
nak beli berdebuk pai 8 biji ni memang tak la kan...
fengsan...huhuhu...tupperware rege dia leh tahan jugak la... :p

ni dia...setelah dibalut...di deco ala kadar...maka terjadilah adiah ini...
5 untuk pengasuh si adik IRIS
3 untuk pengasuh si abang IRFAN...

siap ada cam kad lagi tau...mekasih adik PSH si ika...yang rajin melayan karenah kakak nan sorang ni...
ate aku bukan seorang yang kretip kan...so kenalah minta tolong orang yang kretip cam gini...hahaha... 

adiah ni semua tuk pengasuh @ cekgu si adik dan abang...
tuk cekgu kakak lum difikirkan lagi...
ingat nak cari kain pasang sehelai...sebab cekgu dia seorang jek kan...
tapi nengoklah camner...mana tau terjumpa 'adiah' lain ke masa kat GM Klang nanti...
hehehe....berangan...tah jadi p tah tidak...harap jadilah...isterimu dah berangan² ni...

notadijariku: tak tau naper aku ni suka benar kasi adiah kat orang..
tapi tapi tapi...terima adiah pun aku suka gak...hehehe...
lagi suka rasanya... :p

12 comments

Friday, May 11, 2012 12:02:00 PM

alahai..baeknya.. ibu sape ni? hehe..


ehem..ehem, suke trima adiah ye..

Friday, May 11, 2012 12:52:00 PM

eh ttibe aku pn nak bg hadiah kt pengasuh iman
errmm cari yg murah2 udah
sbb mcm ramai jek kt nursery tu

Friday, May 11, 2012 12:54:00 PM

Cemerlang akak...dah siap2 dah...

Lieya pun dah beli ...tgl nak deco weekend nih....

Friday, May 11, 2012 1:04:00 PM

wah patOtlah bOrong tupperwaree huhu nak jugakkkkk hee ;)

Friday, May 11, 2012 1:52:00 PM

alahai bestnya kalau sy salah sorng cikgu tu.. dpt hadiah best tu... heheh

Friday, May 11, 2012 2:44:00 PM

mmg sonok jd cikgu bile tim2 hari guru , sure dpt bnyk hadiah

Friday, May 11, 2012 2:44:00 PM

alhamdulillah rezeki cikgu2 kan..

erm, ada keje kosong x jadik cikgu x kat umah izan? leh apply x tp untuk hari guru je, coz nak dpt adiah.. haha

Friday, May 11, 2012 3:11:00 PM

kena cari adiah hari ibu dan parent lak lepas ni

Friday, May 11, 2012 3:47:00 PM

akak aku nye tak terpikir lagi nk bg ape ek.... lama dah pikir ni .... alahai ....

Monday, May 14, 2012 8:00:00 AM

beruntungnyalah cikgu2 tu semua dapat hadiah....

Monday, May 14, 2012 11:21:00 AM

hg memperingtkan aku yg lom beli apa2 lagi kt cikgu kak pia..n safiiy ammar...huhuhu...

eh dh dpt 'hadiah' dari kawna hg yg dok kt utqha nuh ka..? sori la pos tak laju..heheh

Monday, May 14, 2012 4:41:00 PM

amboii banyak nyeee
bertuah budak2 nie , ibu mereka rajin dan baikk ;)

akk semalam gi beli .. habis gak puluh2 .. sib baik sorang utk 2 cikgu sahaja .. kalau lebih .. kopak ibu ekeke ;)

Post a Comment