Tuesday, May 29, 2012

I' M Not A Perfect Mak


petang semalam naper tah rasa sangat penat...kaki ni rasa sangat lenguh kalu berdiri lelama...
cam mencucuk² sakitnya...ingat nak rendam kaki lam air panas...tapi dek kerana mengantuk yakmat, aku abaikan kesakitan yang melanda tu...tido dalam kesakitan gitu...huhuhu...

tapi sebelum tido semalam, gigih aku siapkann puree sayur air bertumis untuk dak iris...
dah lama gak tak buat puree ni....memandang stok yang ada masih mencukupi...
tapi semalam nengok ada sawi dalam peti...sawi kan tak leh simpan lelama...sebab daunnya cepat rosak...
nak tak nak, rajin tak rajin, gigih gak la mak buat sayur air siap bertumis bawang bagai lagi tau...semata nak buat stok puree tuk iris....

hasilnya...taraa...kemain sedap...sebab sayur air tu aku tumis bawang dengan minyak zaitun...buh air, buh sawi dan kentang...dan bila dah mereneh, kentang dah empuk...apa lagi...blend sudah kasi lumat...hancur...

cam mashed potato pun ada...tapi ada sawi la...hehehe... 

dan setiap pagi...ginilah kejaan mak...gigih membuat dua jenis bubur yang berlainan untuk bekalan ke taska...

untuk mek ni yang baru baik demam...dan selera makan pun baru datang... 

notadijariku: semalam petang try kasi nestum kat iris...a-la-mak...dia reject la plak...
maknanya jumaat/sabtu ni mak kena hangkut slow cooker la kan ke hotel yang berdekatan...

fakta kes: jumaat dan sabtu kena tido hotel anak beranak ...otel berdekatan dengan rumah bos kat desa subang permai...sebab 2hb kenduri rumah bos, aku kena jadi penanggah...mau atau tidak kena jadi jugak...sebab dah dapat baju batik PERCUMA...hahaha...

15 comments

Tuesday, May 29, 2012 9:51:00 AM

iris dh nampak mcm kurus pulak dah..hehe~

Tuesday, May 29, 2012 9:54:00 AM

@AYuNG
hehehe...dah semakin melasak dah....

Tuesday, May 29, 2012 9:55:00 AM

iris x makan nestum ?? hurmm sbb dia dah terbiasa dgn kentang lenyek ko dik .. lebih sedappp katanye ;)

geram tgk iris .. rambut dah macam rambut anak akk lah ;))

Tuesday, May 29, 2012 10:01:00 AM

susut dh bdn dak iris ni..

Tuesday, May 29, 2012 10:04:00 AM

sedap nye
aku dlu 1st time nk bwk iman gi dok hotel pening nk fikir cara2 nk bwk foods dia
nasib hotel ade esbok

Tuesday, May 29, 2012 10:04:00 AM

@mizzkechique
hehehe....oklah tu...takmo ar gemuk2... :p

Tuesday, May 29, 2012 10:21:00 AM

sampai gitu seklai boss suruh ek ... klu boss aku buat tak layan je ke aku kak ... dasat tu ....

pesal nk bg nestum plak .. die bg org semangat ari tu .... hahaha

alisha pun dah sama cam iris tp br selangkah dua merangkak jatuh plak ...

Tuesday, May 29, 2012 10:36:00 AM

waaa...iris nak tido hotel la ;)

Tuesday, May 29, 2012 10:43:00 AM

banyaknya bekalan dia...hehehe... ^_^

Tuesday, May 29, 2012 11:12:00 AM

mmg rajin akak.....bertuah iris...

Tuesday, May 29, 2012 11:29:00 AM

ooo..ada kenduri umah bos..ramai gak anak bos hg noh..bukan thn2 sebelum dh kawin dh kan..?

lor dia rejek..makanan @bubur yg hang masak ttp jd pujaan dik iris..

Tuesday, May 29, 2012 11:30:00 AM

menarik giler nmpk puree tu..
bertuahnye iris

Tuesday, May 29, 2012 11:42:00 AM

iris comel!

Tuesday, May 29, 2012 12:50:00 PM

emm gitu la kejaan mak2 ni tiap pg ye..hehee...

iris nmpk susut skt ke...lain nau tgk..melasak sgt la tuh...tkpe gegel harus slim..!

Tuesday, May 29, 2012 12:52:00 PM

nampak susut je iris tu kak

Post a Comment