Thursday, May 10, 2012

Khasiat Minyak Zaitun


hurmm...selamat pagi semua...
moga hari khamis penuh dengan keberkatan...
ok dah dah...kita lupakan sal video semalam...
menyakitkan hati kan...kut ye pung anak sendiri, tak perlu nak dera cam gitu....
aku pun kadang ada sifat 'hangin' tu, tapi masih waras...takdelah sampai nak menyakiti si anak pai begitu sekali...sok² kalu anak sakit plak, saper yang susah??? mak jugak...sobs....

ok hari ni nak citer sal minyak zaitun...dah ada anak kecik...dan anak dah mula makan...
mak dah mula memasak kembali untuk menu si anak...
jadinya mak harus mencari minyak zaitun untuk dimasukkan ke dalam bubur si anak...
seperti yang kita ketahui, minyak zaitun banyak khasiatnya kan berbanding dengan minyak yang lain...

dan itu hari, ke tesco lah mak untuk mencari minyak zaitun ni...
seperti yang diketahui, minyak zaitun ni regenya boleh tahan mahal gak berbanding dengan minyak yang lain...
so tepuk dada tanyalah poket...mana yang harganya berbaloi² kan...

tu dia...pelbagai jenama minyak zaitun yang boleh didapati di tesco...
dan bermacam² jenis harga...hehehe...

aku hanya amik yang cap Basso ni...jangan risau...tertera tanda halal disitu...

kerana hanya yang cap BASSO ini sahaja yang lebih murah dari jenama yang lain...
tu regenya...RM27.99...ni kira paling murahlah ni...sobs...
mak tutup mata jek beli ni...
hari² masukkan sesudu jek minyak zaitun dalam masakan si anak tuuuu.....

ok, sekian cerita pasal minyak zaitun di pagi hari...

mood: lemau dan malas...arghhh....nyah kau dari sini...banyak fail aku kena setelkan pepagi ni...adehh...

6 comments

Thursday, May 10, 2012 8:45:00 AM

nt sy dh kawen kena belajar msk dri akak la.. voley x?? *kenyit mata*

Thursday, May 10, 2012 9:02:00 AM

ala Mok... tak kan bagi Iris makan sorang je... kakak dgn abang nak gak... ;p

*akak mmg guna minyak zaitun utk menumis sayur/masakan... guna sikit je kan... bole la... tapi klu nak goreng ikan, ayam... pakai seri murni je... ;p

Thursday, May 10, 2012 9:16:00 AM

tu la mahai tul .. tp rasanye tahan la 2-3 bulan sebotol sbb kan guna sudu kecik je

Thursday, May 10, 2012 9:42:00 AM

kata nk cite khasiat, takde pun tulis khasiat haahahah..

saya pun beli tuk ltk dlm bubur dak eqal dgn tumis sayur je hihihi..

Thursday, May 10, 2012 10:51:00 AM

tuh la mahai kan minyak zaitun nih..(minyak jenama mak aku nih..mak aku kan zaitun..hehe)
yer la buat sang anak kecil elok la guna minyak zeton nih..

Thursday, May 10, 2012 2:25:00 PM

arituh g kedai satu malaysia masa memula bukak kat p16 tak silap,minyak zaiton bassonie harga belas jer.murah..skang nak p tgk murah lagi ke dok=)

Post a Comment