Thursday, May 31, 2012

Slow Cooker


 salam semua...agak lemau aku pagi ni haih...tk tau la pasai pa....
pagi tadi tersedar agak awal..jam 4 pagi tuu...tapi  gigih dok paksa mata suh tido tido ayam dulu....
jam 5 pagi gitu baru betul² bangun...

cam biasa kejaan pepagi siapkan mana yang patut....sekali teringat sal SLOW COOKER yang tersimpan kemas dalam kabinet dapur tu...
terus kumbah segala barang yang ada, sebab nak keluarkan slow cooker tu...
nengok² sib baik masih in good condition...
bleh ar guna nanti....

ekseli slow cooker ni kalu aku tak salah, hadiah dari seorang rakan sekampung masa aku kawin dulu...erk...dah 6 tahun pun kan...tapi jarang guna...huhuhu....masa tu tiada keperluan kut....
tapi ni terpaksa keluarkan sebab nak guna...kira cam terdesak jugak la kut...
nak buat bubur cik iris nanti...dah tu dia takmo nestum kan...kena ar fikirkan alternatif yang lain...hehehe....

sebenarnya hari sabtu ada kenduri rumah bos aku...anak perempuan dia kawin...
nak tak nak aku 'kena' p...dia siap sponsor baju kurung dan penanggah...
kata dia lagi, dia ada booking hotel yang berdekatan ngan umah dia, tuk kelesaan anak3 semua masa kenduri tu nanti...alahaii bos...nak elak dah tak boleh dah...kenalah p...

maybe aku gerak esok petang kut ke sana..bukan jauh mana pung, ke desa subang permai di shah alam tu jek...hehehe...cam jauh jek kan...siap berhotel bagai...hahaha...

ok, ni rupa slow cooker yang aku dok citer kat atas tadi...
harus diangkut la ni... 

notadijariku: bilalah agaknya dapat beli thermo pot yang baru...yang kat rumah tu dah sebulan rosak...sobs...

10 comments

Thursday, May 31, 2012 9:23:00 AM

thermo pot ..aku tak dak guna termos biasa je .. karan mahai guna menda alah tu ... hehehe

slow cooker ni harus aku cari ... nk cari yg kecik2 comey je .. ade ke tak ek ... bleh bw travel ...

Thursday, May 31, 2012 9:26:00 AM

@eima
takdelah mahal sangat kalu nak ikutkan dipasang ekon...

Thursday, May 31, 2012 9:50:00 AM

wah bestnye boss siap sponsor hotel lg..baiknye lahai bosss..

Thursday, May 31, 2012 10:04:00 AM

selamat menjadi penanggah ;)

Thursday, May 31, 2012 10:05:00 AM

aiyoo termo pot rosak mmg 1 disaster la bg aku
sbb rumah aku mmg xde da cerek lain

Thursday, May 31, 2012 10:15:00 AM

mmg bagus ade slow cooker ni kalo ade budak kecik..senang...tak yah nak jaga api bagai.....tau2 bubur siap kan kak...

Thursday, May 31, 2012 10:23:00 AM

berangan jg nk bli slow cooker sng masak bubur..tkyah menongkat dagu menunggu bubur msk hehee...

Thursday, May 31, 2012 10:48:00 AM

lama teringin beli slow cooker ni

Thursday, June 21, 2012 10:38:00 AM

:: nk tnya la..."thermo pot" tu yg jenama "THERMOS" ke?? bape lame yer tahan air panas??? ::

Thursday, June 21, 2012 10:45:00 AM

@aliya wannur
eh bukan la...yang ni cap elba...

Post a Comment