Friday, May 11, 2012

Teringat Satu Ketika Dahulu


pagi ni, masa on da way nak ke tempat kerja, terserempaklah aku dengan sekumpulan remaja yang dalam perjalanan ke sekolah...melihatkan mereka teringat aku zaman persekolahan beberapa tahun dahulu...
ternyata, zaman dah berubah...
naper aku katakan begitu...
dulu aku ke sekolah wajib memakai kasut sekolah yang berwarna putih...
tapi kini, aku lihat mereka semua memakai kasut berwarna itam...
kalu dulu kasut hitam khas hanya untuk pengawas sahaja...
owhh itu aku...tapi aku ni jenis degil...kalu berbaju pengawas aku akan memakai kasut berwarna putih...
tapi kalu berbaju putih, aku lebih gemar memakai kasut berwarna hitam...
hehehe...dan seringkali aku ditegur oleh ketua pengawas...tapi semuanya tidak terkesan di hati aku...
ye, aku pengawas yang tidak mendengar kata...hehehe...

pastu sebut pasal satu ketika dahulu...ingatan aku menerawang time hari raya masa kecik² dulu...
dulu...bila tibanya hari raya...mak suka belikan kain yang sama dengan adik beradik...jimat kos katanya...
mulanya aku agak memberontak...sebab tidak mahu baju yang sama dengan adik atau kakak...
tapi aku tiada pilihan...bagi kakak yang sudah 'besar' mereka diberi pilihan memilih baju raya yang berlainan...yang bercorak, berfesyen...tapi aku??? arghh...pemberontakan berlaku...

lihat sahaja gambar dibawah ini...
aku dan adik kain dalam meter yang sama...
aku pasrah...masa tu aku pasang impian...bila aku berumur cam kakak, aku akan membuat pilihan baju aku sendiri...aku nekad...

dan yang ini pung sama...baju aku mesti sekain dengan adik...
cam biasa aku pasrah...
nengok kakak² dan adik yang lain, boleh buat pilihan baju mereka sendiri...
hurmm...

pepun, dulu lain, sekarang pun lain...
dulu nilai wang masih rendah...sekarang...mak aihh...semuanya wang wang wang...
sobs....itulah dikatakan ZAMAN DAH BERUBAH...suratkhabar berita harian pun dah lama berubah...hehehe...eh tetiba kan...ada kene mengena ke...huhuhu....

6 comments

Friday, May 11, 2012 8:46:00 AM

eh muka mu yg atas tu mmg trun ke hanan skrg lah..hihiih

Friday, May 11, 2012 8:58:00 AM

muka akak ms kecik sebijik muka si kakak, hanan.. hehe..

ala kak, sy dl pun pakai bju sm je dgn adik badek sy.. sbb sy suke.. =)

Friday, May 11, 2012 9:53:00 AM

muka kamu dalam gambar yg 1st tu ada iras anak dara kamu yang sulung la...tapi betul,dulu hidup lagi indah dari sekarang..ngeee

Friday, May 11, 2012 11:52:00 AM

hehee..ada lagi ye simpanan gambar2 lama...

Friday, May 11, 2012 4:13:00 PM

betui mmg iras hannan..pastu skrg ngan dulu lebih kurang kan...bolat & comey

Monday, May 14, 2012 11:25:00 AM

mmg muka ibu n hanan adalah kopi paste..
wey rindu ar zaman kanak2 dulu

Post a Comment