Tuesday, June 19, 2012

Cerita Pasal Cloth Diapers


hurmm...dah agak lama aku tak bercerita sal CLOTH DIAPERS ni kan...
atau lebih dekat dihati aku ni dipanggil CD...
owhh, iris masih berCD ye...tapi kadang tu aku pakaikan jugak dia ngan lampin pakai buang...
bila masa 'kecederaan'...hehehe...
citer pasal CD ni...dah agak lama aku tak buat hal dengan menambah koleksi CD yang ada kan...
tapi minggu lepas dah terpengaruh dengan koleksi CD dari CLUEBEBE tu...cam aku pernah citerkan kat entry sebelum ni kan...
nengok² sedar atau tidak, laju jek aku order dua helai CD yang baru...
eh diam² mamaZN pun order jugak ek...hehehe...pengaruh rakan blogger punya pasal ye nad...ihiks...

aku mula terpengaruh ngan CD ni sejak termengandungkan dak iris...
rasa cam terjatuh chenta bila nengok koleksi CD seorang ahkak tu yang pelbagai warna dan corak...
cantik tuk...kalu lampin pakai buang mana ada kaler maler ni kan...
terus hati terpaut bila mata bertentang mata...
sejak tu, dah jadi pengumpul tegar la plak...hehehe....
bermacam² corak yang menarik di mata aku koleksi CD yang aku ada...

sekarang ni kalu di rumah, memang 24 jam aku pakaikan CD kat iris...
ekseli menggunakan CD ni takdelah seleceh mana...
jangan ingat aku rajin sangat ye kengkawan...sebab aku basuh CD ni semua pun guna washing machine...
yang melekat kotoran bahan buangan tu, aku just rendam pai ilang bau dan warna...
kendian putar dalam mesin basuh sudah...
bukan susah pun...aku pun tak rajin nak basuh gunakan tangan...banyak kejaan lain yang sedang menunggu...
hahaha...

CD yang siap dibasuh dan dijemur..ni yang dipakai dalam 3 hari...banyak kan...
kadang anak kencing tak penuh lagi, ibu dah tukar CD baru...
hahaha, tak nyempat nak nengok anak pakai CD yang berkenan... :p

ni gambar semalam...mak sibuk nak melipat CD...si iris pun sibuk jugak...
tapi yang bestnya dia ni...kalu kita nak snap jek gambar dia, mulalah dok menyengih...
sejuk hati mak...

dalam dok berlumba nak melipat ngan anak, akhirnya siap jugak CD dilipat dan dikemaskan...
senyum itu mesti...

tapi tak lama, dia kumbah jugak...
hai la anak...sayam kat kamu semua...

esok lusa CD pororo nak sampai...hehehe...tak sabar tak sabar...

notadijariku: cha @ hijaucantik...nanti akak kasi insert bamboo ek...tungguuuuu....

14 comments

Tuesday, June 19, 2012 2:34:00 PM

hureyyy suka-suka. iriss ni, mcm anak orang putih la. akak kenan kat sape ni? hahaaa. comel sungguh. sama je ngn adli, suka bila mak dia nak lipat baju. mmg kita takkan lipat baju dpn dia, habis smua.

Tuesday, June 19, 2012 2:54:00 PM

suka tgk baby u.. comey je n cute.. slm kenal n dah follow u 1255

Tuesday, June 19, 2012 2:55:00 PM

baguih kakak sowang ni..kikikiki...hati tu bila tengok CD yang tergantung tu...dok la PK..."baguih jugak ni kalo terjebak sekali" ...tp hati yang 1 lagi selaloo la kata....mampukah aku...kakkakak...alahai....mmg dah terbayang perkataan jimat ni...

Tuesday, June 19, 2012 2:57:00 PM

comelnye iris..suke la tgk CD tuh..kalau falsya ade anak harus beli yg mcm tuh..comel n colorful..;D

Tuesday, June 19, 2012 3:29:00 PM

rajinnya ibu iris..
mak harraz ni pemalas ya ampun..dulu zaman ank pakai pampers pun bercinta nak tukar habis melelas bontot ank baru hegeh2 nak salin pampers .

dgn ini mak harraz sgt kagum kt ibu iris sbb pakaikan iris CD yg kiut2 tu.

Tuesday, June 19, 2012 4:01:00 PM

betul..seronok giler ber CD...ila pun dah berpuluh Cd dlm sekelip mata

Tuesday, June 19, 2012 4:08:00 PM

wahhh tercabar ni ... tp duit kumpulan tak ckp lagi .... nk beli bg dpt muarh ckit kena kumpul ..huhu

Tuesday, June 19, 2012 4:26:00 PM

Byknya CD.

AKu pon geram tgk CD yg cute2. Tapi kemalasan nak membasuh mengatasi segala2nya...alahaiiii...

Tuesday, June 19, 2012 5:30:00 PM

baru tau cloths diapers tu ape..hahaha

Tuesday, June 19, 2012 5:38:00 PM

tu la..tgk akak beli
saya pun nak jugak
hehehehe

rase nyesal tak join Gb pororo dulu
saya beli rm27! huhu!
beli 1, nak try

Tuesday, June 19, 2012 5:51:00 PM

mmg cute
aku pakai time pantang jek
pastu hareeemm malas
hheee

Tuesday, June 19, 2012 6:59:00 PM

g byk koleksi uols...sy nie tau psl beronline bagai ler nie..dulu ms my dotter mn nk amik kisah psl CD nie..asyik beli pampers jer..:-)m

Tuesday, June 19, 2012 8:33:00 PM

aahy lahhhh iris nie macam anak org putih .. macam anak2 akk .. masa kecik semua org ingat anak org putih , konon kenan kan .. sekali tgk mak dan ayah dia ekek ;)

wahh banyak tul CD .. bertimbun ;)

Wednesday, June 20, 2012 8:50:00 AM

kemain model cd tu ye..

Post a Comment