Wednesday, June 13, 2012

Kalau Jatuh Ada Bangunnya , Kalau Pasang Ada Surutnya


ok...nak citer apa yang aku alami skang...
beselah kan, menjadi seorang BF mak buat sepenuh masa, tentulah akan mengalami zaman pasang surut dan jatuh bangunnya...
nak dijadikan citer, dua tiga hari ni, aku perasankan yang stok susu aku ni makin hari makin merundum...
hari sabtu dan ahad lepas, satu botol pun aku tak dapat nak buat stok untuk disimpan...
sedih??? mestilah sedih...tapi kenalah positif thinking...mungkin aku kepenatan kut barangkali...
kalu tak, paling tidak pun, waktu weekend, aku dapat kumpul dalam 5-10 oz untuk dijadikan EBM...
tapi minggu lepas nan ado..mungkin iris melekat 24 jam ngan aku kut...mungkinlah...
spekulasi sendiri...

sekarang time weekdays, sehari iris perlukan 4 botol susu di taska...yang mana sebotol berkapasiti 5 oz...
so sehari dalam 20 oz la kan....
kalu seminggu??? korang kira lah sendiri...
so bagi aku, walaupun sekarang tak berapa meriah...tapi perjalanan BF harus diteruskan...
semoga misi berjaya...2 tahun bakal terlaksana...
rasa sedih jugak bila menengokkan ada beberapa botol² kosong yang tidak terisi...
tapi semangat perlu ada...jangan sesekali down kan diri sendiri...
nak² kalu orang lain downkan kita...itu lagilah kan...

tapi kalu kita teruskan usaha, pasti berjaya...alhamdulillah, hari isnin lepas berjaya kumpul 10 oz di opis...
semalam 10 oz jugak...hari ni belum tahu lagi...
bagi aku, walaupun susu yang diperah hanya 2 oz, tapi ianya sangat berharga...tidak ternilai....

nilah stok yang ada skang...nampak susut dah kan...tak sendat cam dulu...
tapi sendat ngan puree puree yang beraneka jenis plak...
atas bawah ni double layer...

takpelah, biasalah tu...ada pasang surutnya kan..
cuma yang penting skang ni, jangan patah semangat...
selagi ada usaha..di situ ada daya...

jangan corner corner...

notadijariku: hopefully, hari ni dapat 10 oz lagi...

13 comments

Wednesday, June 13, 2012 11:24:00 AM

chaiyokk kak!!!

Wednesday, June 13, 2012 11:30:00 AM

insya-Allah, mesti bleh punye!
kalu niat kite baik, insya-Allah balasannye pun elok2 jugak ;)

Wednesday, June 13, 2012 11:33:00 AM

banyak la tu kak oi..lbh kurang je nsb kite ni..yg penting jgn stress2 k..

Wednesday, June 13, 2012 11:36:00 AM

takpe kak, sabtu ahad anak melekat dgn kita, mmg biasa la klu sikit je hasil pam, hari kerja insyaallah, boleh dapat cam biasa.. chaiyokk ok!!

Wednesday, June 13, 2012 11:36:00 AM

banyak nye stok =) 1st time tgk..
nnti sy de baby nak kena kumpul2 stok jgk ni
http://nlylyn.blogspot.com/

Wednesday, June 13, 2012 11:45:00 AM

pil asi amik x???

Wednesday, June 13, 2012 12:04:00 PM

ko tabah kak ... pasti berjaya ....
kena lebih mkn la ni kan ... jgn diet2 ...hehehe

Wednesday, June 13, 2012 12:32:00 PM

dak opis kate makan keju tambah susu...

Wednesday, June 13, 2012 12:47:00 PM

Samalah ngan akak.. production dah makin kurang.. sebab dah byk kali terskip pump.. risau jugak kan.. stok makin hari makin menyusut.. sedangkan baby baru 9 bln.. sama² lar kita tabahkan diri..

Wednesday, June 13, 2012 1:40:00 PM

jangan putus asa, moga ada rezeki lagi buat iris yerk...

Wednesday, June 13, 2012 4:23:00 PM

oh.. xpe kak..
positif thinking ye

Wednesday, June 13, 2012 6:15:00 PM

Seronok tengok penuh camni..

Myra xrtau bila la nak merasa :)

Thursday, June 14, 2012 10:09:00 AM

Insya'allah boleh...usaha tangga kejayaan. Aku dlm proses kumpul stok gak nih.

Post a Comment