Wednesday, June 27, 2012

Kau Pergi Jua


salam...selamat hari rabu...dah rabu dah kan...kejap jek...ceh kejap la sangat...kejap sok hubby kena outstation kan...sobs...hurmm...citer sal malam tadi...
malam tadi aku tido agak lewat...jam 1 pagi kut baru terlena...
selalunya jam 9 malam dah selamat belayar bersama anak3 semua...
tapi tidak malam tadi...lepas tidokan iris dan anak2 lain, terus bangun wat keje² yang tertunggak...
sakit mata, hati segala bila nengok rumah bersepah...
ikutkan hati dan² tu jugak nak mengemas, mengemop, menyapu segala....tapi kalu MEREKA semua masih berjaga, jangan haraplah keja nak jalan...ada jek 'ekor' kemana sahaja aku melangkah...lebih laju dari aku tu...hehehe....
nak selamat dan tak mau didihkan hati sendiri, baik tidoka mereka dahulu kan...
lebih kurang jam 8:45 mereka seme dah selamat berlayar...
cepat² wat keje, nak nengok MASTERCHEF SELEBRITI lagi...nak basuh botol la, jemur baju la, lipat baju la, kemaskan beg anak3 la...eh macam² mendalah nak buat...
kadang aku selalu terfikir, banyak nye keje nak buat dalam satu masa...
tapi semua tu kena THINK POSITIF...kalu betul dengan TIME MANAGEMENT...insyaAllah semua kerja itu akan dapat dilakukan dalam waktu yang singkat...
ye, memang benar...pengurusan masa tu penting...laju² wat keje, kul 9 dah siap semua keje...tinggal nak mengemop lantai jek...aku memang 'hangin' bila nengok rumah cam tongkang pecah...tah la sakit rasa mata ni kan...sesambil mengemop sesambil layan masterchef...hehehe...tapi tak berapa dok perati cara mereka masak semalam...tugasan semalam masak KARI tapi dengan menggunakan rempah ratus sendiri...
hurmm...akhirnya nasib tidak menyebelahi JEHAN MISKIN...pergi jua dia akhirnya...
hehehe, pergilah sangat kan....

dah abis rancangan masterchef tu, mata masih belum mengantuk...terus layan tb citer apa yang ada...tekan² seme channel akhirnya channel 701 jadi pilihan...masa tu dok layan CSI Las Vegas season (12)...amik ko dah berseason dah perginya...tapi antara 3 CSI tu aku lebih suka CSI NY(8) hehehe...tapi CSI Miami(9) pun aku layan jugak...semelah aku layan...aku suka cerita investigation cam gini...

dah abis CSI LV tu, terus sambung CSI Miami...citer semalam memang buatkan aku tersentuh sangat...tetiba kan...nengok citer pun leh sedih² gitu...cengeng sungguh...bukan apa, aku dah lama nengok CSI ni...tapi episod semalam buatkan aku sedih sebab anggota polis mereka yakni JESSE CARDOZA mati...sebab dibunuh oleh starling....alahaii...aku cam berada dalam citer tu semalam...dapat rasakan gimana sedihnya si Horatio dan kawan² yang lain atas pemergian Jesse...adehh...ilang lagi sorang anggota polis yang hensem....hahaha....dah tu pengarah nak matikan watak dia...kenalah relakan....sib baik pesalah malam tadi si starling tu dapat ditangkap...dan bukti pun ada...

dalam waktu yang nyata, tetiba aku jadi sedih...tu baru nengok cerita kan...kalu kita plak kehilangan orang yang tersayang gimana...apa perasaan kita??? hurmm...aku pernah kehilangan insan yang bernama AYAH...so aku tau perasaan orang yang kehilangan BUAT SELAMANYA...
adehh, tacing mak pepagi ni...

oklah, tu jelah citer pepagi ni...mak nak buat kerja dulu...daaa...

maaf, entry tanpa gambar...kalu sudi, bacalah...adioss....

12 comments

Wednesday, June 27, 2012 9:15:00 AM

o0o polis tu dah mati ek ... huhu aku dulu suka tgk skrg dah bosan ... hari2 tgk sampai muak ....
smlm ai tido awal...yeay tp bgn lmbt ....

Wednesday, June 27, 2012 9:30:00 AM

banyak benar layan citer ni...semalam tak sempat la...mmmm..sebok dok buat something untuk en asbeen...nak jadi penjual pulok kat opis arini...mmmm...


ngantok..mau lelap kejap depan PC boleh kaa

Wednesday, June 27, 2012 9:30:00 AM

alorr, mati dh ke?? dh lama sy xlayan csi..

Wednesday, June 27, 2012 9:35:00 AM

anum jarang dpt tgk
bz ngan study je la sis

Wednesday, June 27, 2012 10:13:00 AM

ala tacing aku baca :(
aku pn kalo tgk TV mmg nangis la kalo ada part2 sedey

Wednesday, June 27, 2012 10:25:00 AM

samalah..kita pun kalau nak buat keje rmh pastikan ank dah tido..kalau tidak stress mak! kita kemas dia punggah hmm nice.

bab citer tu mmg tacinglah..walau sy tak ikut rancangan tu..dpt baca dr sini pun hati kecikku tersentuh..hmm nilah hati wanita kan..mudah benar tacing huhuu

Wednesday, June 27, 2012 10:45:00 AM

ramai le yg sodey bile jehan tersingkir smlm

Wednesday, June 27, 2012 11:21:00 AM

dulu aku la peminat setia CSI

Wednesday, June 27, 2012 11:36:00 AM

ekekek biar benar koo dik
x ngantuk2 erkk
aloor jehan kuar ke ??
akk x tgk .. tgk ameera .. sedap lakk ekke ..

haaa CSI tuu kalau dah start tgkk , gian tau ! .. ;)

Wednesday, June 27, 2012 12:43:00 PM

lmbtnye tidooo..haaaaa, dh mati????...uwaaaa!!!...dieorg nie kan kalu nak matikan watak mesti dlm cite nak mati jer...

Wednesday, June 27, 2012 12:57:00 PM

dulu en. abah suka gak tgk csi, tp sekrg dah jrg sgt ngadap citer tu

Wednesday, June 27, 2012 1:31:00 PM

ms ada astro bleh la layan csi
smpi hubby pun asek marah jek
csi, csi, csi
la ni, layan ape yg ada jek, huhu!
suke giler kt horatio =p

Post a Comment