Thursday, June 7, 2012

Macam-Macam Hal...Ada Orang Nak Baca Ke???


hurmm...salam semua...hari ni baru leh bekerja seperti sedia kala...sebetulnya dah dua hari aku demam...cek suhu sendiri dalam 38.9 gitu...cepat² makan ubat paracetamol yang dok ada dalam peti...kalu sendiri sakit kemain susah nak ke klinik...tapi kalu anak yang sakit, tak menyempat nak bawa ke klinik...beselah tu...anak diUTAMAkan dalam segala hal...

masa demam itu hari memang cam tak larat sangat dah...dengan sakit tekak, perit giler....sakit kepala pun ada...berat semacam jek...badan pun panas² sejuk...aku dah riso dah...kalu aku demam, saper nak uruskan anak3 semua...mau atau tidak aku kena kuatkan semangat...kena pastikan badan sentiasa sehat...dan semalam setelah makan ada satu ubat tu, alhamdulillah...suhu badan dan kembali normal...
tekak pun dah tak terasa sakit lagi...mesti imuniti badan dah semakin kebal dah ni...
nak ke doktor memang tidaklah kan..selagi boleh kawal sendiri, selagi tulah tidak sama sekali ke sana...
banyak hal la kan...

oh, skang dah masuk bulan jun kan...dah pertengahan dah pun...so kena cepat² abiskan stok EBM bulan terdahulu...saki baki stok untuk bulan March masih ada dalam 2-3 botol...harap sempat la di rolling...jangan sampai expired date itu tiba sudah...itu sangat membazir kan...

petang ni ingat nak ajak hubby ke klinik pakar kanak-kanak dr wong di sungai chua sana...
nak bawa irfan dapatkan rawatan...sebab kat kawasan mulut dia tu jadi merah² dan kulit pun mengelupas...
pasal pa tah...nak kata alergik tak tau alergik apa..tapi anak3 semua memang alergik sikit kalu dipakaikan bedak kat muka...hurmm...tak tau la dia ni pasal pa...tapi syukurlah demam takde...badan sehat...cuma tulah kan...bibir pun merah bak delima...sian plak dia...bila tanya sakit tak bang...akit...kata dia...hurmm sakit la tu..budak² mana tau menipu...atau dia ajuk cakap aku...ishh....

macam² hal kan...jadi supermak ni bukan mudah...nengok cam senang...eh cakap memang senang...tapi try sendiri bikin...pagi ni aku bangun awal cam biasa...sempat gak la aku menggosok dua tiga helai baju tuk minggu depan...sapu sampah...lipat kain...sementara menunggu bubur dik iris betul² empuk sebab kes malas nak blend dah....g pun dia dah ada gigi kan... 
pendek kata, kena manfaatkan setiap detik yang ada...

ok, perut dah lapar...lately selera makan tak berapa nak high la...naper tah....
leh jadi makin kurus gini...hehehe....

6 comments

Thursday, June 07, 2012 8:56:00 AM

mmg susah jd supermak....sabar yer...

np tkde selera????jd supermak kene makan byk sikit.baru ada tenaga :)

singgah n follow sini

Thursday, June 07, 2012 9:01:00 AM

betullah cikmot..kalau kita demam mkn je ubat apa yg ada..cuba ank demam melompat dan tu jugak kt depan pintu klinik..

harap keadaan kembali normal cam biasa.go go go super mak! ;)

Thursday, June 07, 2012 9:08:00 AM

wahhh iris dah ade gigi ???
alisha belum lagi ....
tp nampak cam nk keluar dah ....

sama la kak kite demam ...suhu cek sendri 38.9'c smlm
2 hari dah gitu ... tekak batuk toksah kate la ....

Thursday, June 07, 2012 10:12:00 AM

sian akak....lieya paham kak sebab keadaan kite lebih kurang jek...semoga akak terus sihat yeak kak.....

Thursday, June 07, 2012 10:18:00 AM

take care
gitu la mak2 ni..patut kite yg paling last boleh sakit
sbb kalo sakit kite, abis la rumah tu
tp ko bleh gigih lagi bangun kan
mmg supermak!!

eh susu tu kan, ko buat eskem..aku tgk ada sorg tu dia buat eskem kasi anak dia makan
hehee

Thursday, June 07, 2012 10:30:00 AM

kan, kalu anak deman, nak cepat2 jerk pi klinik.. kalu diri sendiri, selagi boleh bangun, x perlu la ke klinik, rehat kat umah sambil buat keje lagi bagus...

Post a Comment