Thursday, June 21, 2012

MeLEMAK Di Pagi Hari


salam semua...
ari ni aku keje cam biasa...
dah jadi cam chipsmore dah...kejap ada kejap takde kan...
arghh, minggu yang agak tak tentu hala bagi aku...
sebabnya anak kurang sehat...hopefully minggu depan dah sehat seperti biasa...
nak² dengar citer apaknya kena outstation selama seminggu ke penang...
haiya...harap aku kuat semangat la...jadi SUPERMAK cam ginilah kan...huwaaa....abam, jangan pergi lama²...puasa nak dekat dah ni...eh tetiba...ada kena mengena ke...hehehe....

pagi ni bangun awal seperti biasa...jam 5 sudah terpacak di dapur...kata supermak kan...cehh...
bagai lipas kudung kuarkan itu ini, siapkan susu tuk iris, masakkan bubur, basuh apa yang patut...
pastu terutama sekali siapkan nasi lemak untuk hubby...
perghh..credit tuk diri sendiri, berjaya meLEMAK kan diri pepagi raban...huhuhu...

yelah, rini giliran hubby jaga iris kat rumah...so, nak tak nak aku kenalah sediakan sarapan+lunch untuk hubby...sebab tu aku masak nasi lemak...leh makan sampai ke petang...hehehe...
lauk lain pandailah hubby masak sendiri kan...tu pun tadi ngengada rekues nak sambal kerang...
banyak la bang..tak sempat nak meraih kat pantai pepagi tadi...huh...

ok nasi lemak dipagi hari untuk yang tersayang sebab sudi gilir² jaga anak tak sehat di rumah...
amboi, panjang benar nama nasi lemak ni kan... :p

ikan bilis pedas atau tidak...kegemaran si suami... 

dan tuk cik iris tersayam...bubur + bayam/kentang dan puree isi ayam...ditambah dengan daun sup sebagai penaik selera...minyak zaitun ibu lupa...hahaha... 

dah alang² tu mestilah ada bekalan tuk diri sendiri kan...
wahh, meLEMAK aku pepagi ni...adehh...kena kurangkan makan ni...tapi nyusu anak plak...ok, mari kita makan...hehehe...alasangg!!! 

babai kakak, abam...jumpa petang nanti...sobs... 

sekian, cerita di pagi hari...

notadijariku: hujan lebat diluar...patutlah sejuk...hurmm....

14 comments

Thursday, June 21, 2012 8:54:00 AM

mmg hujan lobat tak hengat di pagi hari ni...mmmm....jalan jauh je nak balik opis lepas break1st kat cafe...konon semata nak larik dari hujan...kakakkak...

sedapnyer la kakak oit nasi lemak...seb baik nak G check up arini..kalo tak...mak jemah dah cari...di mana kamu..nak minta nasi lemak...kakakkakka

Thursday, June 21, 2012 9:00:00 AM

sy mkn roti canai je pg ni..hujan jua pg ni..rsnye dah lama tak ujan kt sini..

Thursday, June 21, 2012 9:03:00 AM

mmg hebat sbb berjaya masak lemak dipagi hari.
kadang hujung minggu pun belum tentu rajin nak buat.

sedapnyaaa dpt mkn nasik lemak dlm cuaca sejuk ni..

Thursday, June 21, 2012 9:09:00 AM

sgt teruja tgk kat luar hujan.. hepi

semoga iris cepat sembuh ...die kan nk naik rumah atas dah .... tak geng alisha dah .... alisha tok mek kate lambat lagi ....

Thursday, June 21, 2012 9:24:00 AM

Memang kena jadi SUPERMAK bila anak dah bertambah nih ☺☺

Kat bangi tak hujan, tapi kat cyberjaya hujan. Sejuk rasanya bila hujan nih sbb dah lama tak hujan kan.

Thursday, June 21, 2012 9:30:00 AM

kat tmpt anum lama dah x hujan

Thursday, June 21, 2012 9:53:00 AM

wahh... nampak sedap smbl ikan bilis tu. pagi tadi bru brkfst nasi lemak + rendang kerang. tp malang, tak kena dgn tekak.. tong sampah yg kenyang. hehehe :P

Thursday, June 21, 2012 10:00:00 AM

mmg supermak!!!
aku bangun mmg xsempat nk msk ape pn..sempat buat susu iman jek
hehehee
dasar sgt kan

Thursday, June 21, 2012 10:04:00 AM

wahh sedap nya nasi lemak di pagi hari..dh lama tak melemak...membubur je rajin hehee...

Thursday, June 21, 2012 10:54:00 AM

iris nak ikot jugakkkkkkk!!!!! hahaahah...

eqal klu tgk org kat luar pintu rumah mau melalak nak ikot kak ehhh

Thursday, June 21, 2012 11:00:00 AM

rajin ibu... mmg supermak ni.. siap masak dah pagi hari... good job... hihi

Thursday, June 21, 2012 11:09:00 AM

uwaaaa...sedapnye cik mak!!!....adehhhh..nak kene mintak mak masak cik mak la weekend nie..

Thursday, June 21, 2012 1:48:00 PM

Samala MJ pagi tadi pun berlemak jugak masa sarapan;)

Thursday, June 21, 2012 5:15:00 PM

akak mmg supermak pun..

Post a Comment