Monday, July 2, 2012

Dah Ada 4...Ishh...Menakutkan...


semalam dan sabtu, adalah hari bermalasan di rumah...tak kemana pun kami 4 beranak...
pintu pun berkunci setiap masa, dari pagi celik mata sampailah nak tido kembali...
hehehe, tapi semalam, menengokkan tahap kebosanan si anak dah berada dikemuncak...aku tawarkan diri turun ke bawah...ajak anak² semua ke playground yang terletak di belakang blok kuarters kami...
kemain happy anak3 semua kan...cam baru keluar dari sangkar burung kekdahnya... :p

seharian dua dok mengulit dak iris di rumah, baru aku perasan yang gigi atasnya dah tumbuh...2 batang sekaligus...agagaga...menakutkan ni...perasaan bercampur baur...sebab selama aku df mereka berdua (irfan/iris) belum pernah berlakunya kejadian gigit menggigit...harap² dik iris lagi sopan...bila adanya gigi ni...janganlah gigit tak tentu hala ye...takut bu baca citer mama eqal tu...

tu dia...cam gigi kapak pun ada...2 batang di bahagian atas...semalam cek cam lagi 2 batang nak tumbuh...hurm...takut takut...kena sentiasa bersedia ni...

kat bahagian bawah pun dah ada 2 batang jugak...
lepas ni ibu kena beli berus gigi dah tuk adik...

jangan noty² ye dik...kalu ibu tercedera, susahlah nanti kan... :p

notadijariku: kata orang kalu gigi tumbuh dahulu, lambat la dapat kaki...eh ye ke, sebab irfan ngan kakak dia dulu, gigi tumbuh dulu, tapi jalannya 10 dan 11 bulan jugak...hurmm...ikut perkembangan budak la kut...

13 comments

Monday, July 02, 2012 11:19:00 AM

aloh2 tomeiiii dh tumbuh gigi..hehe..

Monday, July 02, 2012 11:31:00 AM

Dak comel ni dah tumbuh gigi? wahhhhh.. kena jaga2 tu omaknya..

Monday, July 02, 2012 11:50:00 AM

alolo comeynya iris.wah..dah de gigi.sape mangsa pertama gigitannya? hihi~

Monday, July 02, 2012 12:02:00 PM

aah dik
iris akan lambat sikit berjalan ..
dpt mulut dululahh nantiii ;))

Monday, July 02, 2012 12:13:00 PM

abg darwisy dah 6 gigi dan kaki serentak...skrg dah 2-3 langkah bedebuk jatuh terduduk...sib baik ada CD...tebal skit...tak sakit montot comey dia

Monday, July 02, 2012 12:18:00 PM

jaga-jaga ya semua..siaplah dpt serangan dr iris sikit hari nnt.

kakal dulu pun kemain lambat nak berjln..kesabaran jelah sambut 1st birthday masih berdukung sbb tak reti jalan lg =P huhu

Monday, July 02, 2012 12:25:00 PM

comelnya gigi iris...:-)

Monday, July 02, 2012 12:47:00 PM

abiss aaaa mama iris... kena gigit, kena kunyah, kena tarik lepas ni hikhik...

Monday, July 02, 2012 12:52:00 PM

da tumbuh gigi erk??.... gigi myDhiyaa x tumbuh2 lg nih... camnerr nih?..

Monday, July 02, 2012 4:45:00 PM

entah la kak .. fahim dulu 5 bulan dah agigi dah ... tp jalan umur 1 tahun 10 hari

Monday, July 02, 2012 9:09:00 PM

Sama la ... menankutkan.. afiq baru ada 2btg belah bwh. Dh keluar habis pun.. Dah kena gigit byk kali la. Tp paling dia suka gigi peha ngan tgn huhuhu

Monday, July 02, 2012 11:20:00 PM

adoiyai kak...
nayli takde gigi ni pun asek gigit2 jek!
bukan setakat gigit, die pi tarik kuat2!!!
aarrgghh, sakit wooo..!
tu baru gigit pakai gusi
adoi, saya lagi seram ni kalu nayli dah ada gigi, hihi

Thursday, July 05, 2012 11:37:00 AM

ala, nt cpt jalan tu.. sbb iris dh pandai menapak dh..

Post a Comment