Thursday, July 26, 2012

Datang Kerja Dengan Hati Yang Gembira...


cehhh gembira la sangat kan...tapi pada aku more kena beringat kut...
aku tau, rata² ramai dah yang up sal bonus ni kan...dari semalam lagi kut...
tapi bagi aku malam tadi aku baru tau...sebab sebelum ni memang aku tak amik tau sangat...
bukan tak hirau tapi aku ni jenis tak suka mengharap pada sesuatu yang tak pasti...
sebab nanti lain pulak jadinya...mungkin ada yang jenis dengar jek nak ada bonus yang belum pasti atau tidak, terus dok bajet nak beli macam²...nak itulah nak inilah...nak hias rumahlah...owhh aku plak tiada bajet nak menghias rumah bagai...sebab tiap tahun memang tak raya kat rumah sendiri kan...ekekeke...

dah tu semalam adalah seorang member ni bertanyakan pada aku sal bonus...
salah tempat bertanya agaknya sebab aku bukan keje dengan menteri kewangan kan...
so memang aku tak amik port punya...
bagi aku, kalu ada itu satu rezeki...
kalu takde, takpelah, anggaplah bukan rezeki kita kan...

so dah ada bonus ni, sukalah semua penjawat awam kan...
pepun kena beringat...PENTINGKAN KEPERLUAN dari KEHENDAK...
sebab gaji bulan 9 nun jauh di hujung...
jangan semata nak beraya sakan...jenis takmo kalah punya orang...akhirnya...sendiri ingatlah kan...

persiapan raya aku kali ni ala kadar jek...just penuhi keperluan anak² semua...
ibu anak tiga kan...belanja pun leh tahan...tapi takpelah, ala kadar jek...janji semua dapat sama rata kan...
kuih raya pun aku beli dalam 2-3 balang jek...itu pun beli dari adik sendiri...sebab mak mertua dia yang buat...jadilah kan...nak bawa balik ke penang...

duit raya pun aku tukar tak banyak...aler tukar banyak pun apa de hal kan...ni pertukaran wang...bukan pengeluaran wang...tak abis guna pun, leh guna lepas raya kan...

so far semuanya dah hampir 95% lengkap kut...tinggal nak cari tudung wat raya jek...ari ni nak p amik baju kat tailor...tudung pun cari bawal sulam atas kepala sudah...takdenya kut nak pakai hok mahal²...janji menutup sudah kan...kasut/sandal buat anak² dara berdua tu pun dah setel...cuma nak cari sandal buat si bujang jek la kut...sandal aku??? tak perlu kut...bawah meja ni aku nengok ada 2-3 pasang sandal yang masih elok yang belum dilenjan oleh aku...rugi jek kan...
ginilah kalu jenis orang yang beli banyak²...kumpul...tapi yang lenjan, sandal yang sama jek...ekekeke...

oklah tu citer aku dipagi hari...
kena ingat...BERBELANJALAH DENGAN BERHEMAH

notadijariku: bos ni cam tak paham² jek...penat aku hint...hahaha... :p

13 comments

Thursday, July 26, 2012 8:25:00 AM

untungla ada bonus.. kami swasta, xde.. gaji tetap 27hb, lepas raya.. huwaaa, raya nk mkn apa ni??

Thursday, July 26, 2012 8:41:00 AM

betul tu kak..sy setuju dgn kata2 akak..pentingkan keperluan,jgn berlebih2 dan nak ikut org..dr sndiri yg rasa kan.

Thursday, July 26, 2012 8:42:00 AM

alhamdullilah rezeki

Thursday, July 26, 2012 9:02:00 AM

yo la kakak...saya dapat tau pon petang semalam...tu pon mak dah tunggu depan pintu nak kepochi ngan anak N menantu dier...kakakak..sebab dier pon tau dier dapat BKK kan...mmmm...persiapan untuk raya sama la kakak ngan saya...tinggal tudung je...yang lain semua settle...kuih pon saya beli 2 balang..en asbeen tarak tau...

Thursday, July 26, 2012 9:38:00 AM

bagus lah kan ko da siap dr awal brg raya
aku ni syarul x kasi start awal..dia ckp kang x abis2
so start la ujung2 minggu terakhir tu

Thursday, July 26, 2012 9:39:00 AM

untuk raya ni guna duit bonus je kak.. duit gaji takmo usik.. kang teraba2 awal bulan 9 nnt

Thursday, July 26, 2012 9:42:00 AM

Sonokla die.. Belanja baik2 yer di bulan ni :)

Thursday, July 26, 2012 9:46:00 AM

harap2 boss bg duit raya lebih la tahun ni dpt tunggak ngan bonus kan die .... boss nk air sy buat skrg jugak ...kiki

Thursday, July 26, 2012 10:19:00 AM

Untungla orang tu
wah pesiapan rya dah 95%?
Aku 0% hahaha mmg xde beli apa pon lagiu

Thursday, July 26, 2012 10:24:00 AM

setuju 200%..akupun baru taw mlm tadi..memang kena berhemah kalau tak gaji bln9 semput

Thursday, July 26, 2012 10:44:00 AM

stuju..
blanja secara berhemah..
lebihkan anak2 je pun..
kita2 ni biasa2 sudah..

Thursday, July 26, 2012 12:11:00 PM

bagus la kalu ramai yg cam akak ni..
sentiasa beringat..
seronok nye kan? :)

Thursday, July 26, 2012 12:28:00 PM

Tumpang hepi. Belanja cermat ya?

Post a Comment