Monday, July 23, 2012

Kisah Sekotak Kurma KALAHARI


semalam kan aku ada citer kan yang aku p menjenguk suasana di PARAM kan...
sambil mata perhatikan sana sini antara menu yang ada dijual...tapi satu pun tak dibeli...
maka ternampaklah ada 2-3 buah gerai yang menjual KURMA...
sambil² nengok pelbagai jenis kurma yang dijual tu..
tetiba terlihatkan satu kotak kurma yang bernama KALAHARI yang biasa aku nengok...
memang sangat² pernah nengok lah...sebab ada satu syarikat ni, hampir setiap tahun kut kasi kurma KALAHARI ni kat officer sini...dan aku jugak termasuk dalam golongan 'officer' itu..
ceh, kalu dah kuli tak sedar diri kan...hehehe...

so terus bitau hubby...bang, ce nengok berapa harga kurma yang sayang selalu dapat tu...
so kami pun beria p belek...
sekali nengokkan rege...gulpss...tertelan air  liur mak ni...tercekik sangat...sib baik puasa tau...
sebab selama ni mak tak pernah bajet la harganya agak MAHAL sebegitu rupa..
siyes la mak rasa kalu mak ni , memang tak terBELI kut kurma ni kalu sendiri nak makan...
sib baiklah ada yang sudi kasi...bak kata orang, tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima kan...
hurmm...tadi beria aku kepoh dok bercerita kat dak opis...
mana tak kepoh kan...kalu sekotak kurma ni berharga RM160...mau aku tak telan air liur...
aku ingatkan aku tersalah pandang...siap tanya kat penjual tu, betul ke harganya ni...
penjual tu kata kalu akak mau, leh kasi diskaun lagi...alahaii...kalu diskaun pun aku tak mampu lagi...
poket dah kontang kut...hujung bulan ni...dah la baru balik dari kampung kan...hurmm...

nilah kotak kurma KALAHARI yang aku ceritakan itu...

eh gambar ni lagi jelas kut...tiap tahun memang dapat banyak kurma...tu lum dengan barangan lain kan...
tapi kurma ni aku tak gemar sangat makannya...tak taulah kenapa...pelik ke kalu orang yang tak berahi makan kurma...hurmm...

buahnya agak besar...isinya lembut...dan rasanya...SANGAT MANIS...pai melekat manisnya tu kat tekak tau...dan ritu balik ke kampung...dah selamat kurma ni aku agih² kan kat adik dan mak...suka tul aku nengok mak bila dapat merasa kurma yang besar dan manis cam gini...ate, anak dia ni tak berkemampuan nak beli kurma mahal gini kan...

tapi kan, tuk aku sebiji pun aku tak tinggalkan kat rumah...
bila hubby tanya mana kurma besar ritu...erkk...aku ingatkan dia tak makan...yang tinggal kurma lain jelah dalam peti ais kat rumah tu...alahaii...mana tau dia nak makan...:p 

ritu aku ada dapat sekotak...bos dapat dua kotak...bos amik sekotak jek, lagi sekotak dia suh aku agih² kan kat staff di luar...so memasing dapatlah merasa kesedapan kurma ni...sedap kut kata depa...bukan aku yang kata...hehehe..

notadijariku: bos, duit raya tahun ni up 4 angka cam tahun sudah boleh...
hehehe, berangan itu PERCUMA kan... :p

15 comments

Monday, July 23, 2012 1:37:00 PM

mak aiiii..mahalnye kakak..mmg x la kan nak beli kalau mahal mcm tuh..adehhh..xpe2..everything is free is nice..;D

Monday, July 23, 2012 1:51:00 PM

humang aihh mahal tuh.....
erm rezeki kan dapat merasa kurma mahal... hehe kalu masz x berapa suka kurma yang basah2 tu, suka makan kurma yang kering, x berapa manis... hehe

Monday, July 23, 2012 1:52:00 PM

sy pun tumpang tercekik kat bila tau rege kurma tu..huhu..

Monday, July 23, 2012 2:01:00 PM

mahai tu ...sekotak besar ke kecik rega sedemikian rupa ???

bos bg 4 angka ??? maknya riban .. baiknye hati beliau .... nk jugak aku tau dah boss mesti bg RM50 hengget ke aku ...tp tahun tah dpt ke idak la ...hmmmmm tak kisah la

Monday, July 23, 2012 2:04:00 PM

xberahi kurma gak.. tp sesiap dh beli sekotak..

Monday, July 23, 2012 2:04:00 PM

mahalnyer kurma...

besh jer kalu org beri kan..kan

Monday, July 23, 2012 2:11:00 PM

mahalnye...160 tu harga tuk berapa gram?

Monday, July 23, 2012 2:20:00 PM

biar betikkk .. rezeki dpt merasa kurma sedap & mahai ;-)

Monday, July 23, 2012 2:25:00 PM

mak aihh mahal wehh dik
huhuhu makan kurma biasa2 pun dah ok
ape ler istemewa sgt kurma tuu huhuh

Monday, July 23, 2012 2:26:00 PM

aku mmg suka kurma medjoul ni izan.. every year pun aku akan dpt dr 1 company ni. kotak besar punya.. dia bagi boss and PA saje.. mmg sedap.. buah dia besar, isi lembut and sgt juicy.. aku start mengandung baru tau nikmat sedapnya kurma. if not, sebiji pun susah nak telan.. and medjoul mmg mahal sbb kualiti buah dia.. sedap tu!! buat bubur anak pun sodap.. :)

Monday, July 23, 2012 3:11:00 PM

mhl tul rege kurmanye...akk pn tiap2 thn dpt kurma free..suka kurma yg jenis lembik2

Monday, July 23, 2012 4:29:00 PM

mak mahainyer....

Monday, July 23, 2012 5:02:00 PM

uiks.. mahalnya dik kalahari di jual kat luar.. tahun lepas order tuk boss rege dia lebih kurang 65 +-.. x sangka jual kat luar mahal sampai gitu ek!

Tuesday, July 24, 2012 9:37:00 AM

aku lom pernah mkn kurma kalahari ni. aku suka yg isi dia liat2. kt johor ni mana nk cari. klu puasa dulu eddy selalu beli kt kedai pak arab kt jln tar nun.

Tuesday, July 24, 2012 10:21:00 AM

mahalnye..kalau akak pun konpom tak terbelinya..

Post a Comment