Thursday, July 5, 2012

Nasi Lemak Sambal Paru Dan Jualan Khamis


hurmm...dah petang pun kan...
kejap lagi nak balik la...nak half day...emosi tak stabil...hehehe, sebab marahkan anak tadi... :p

ok ni citer pagi ni...skang ni kan, aku jadi macam addicted ngan nasi lemak sambal paru ni...
memang sedap dan terbaik la sambal dan nasi dia...beli kat gerai flat hijau sana...even gerai ni bertentangan ngan jalan biasa menuju ke opis, tapi sib baik ada hubby...kirim jelah kat dia...pastu jumpa di persimpangan...kan...

aku suka nasi sambal paru dia sebab parunya digoreng rangup...kalu kenyal memang idaklah aku membelinya...
sebungkus ni RM3 kut...ke kurang...atau lebih...tah la, mak lupa, sebab hubby yang bayar kan...

kerlas ko kan....menternak lemak setiap hari...camner nak kurus ni...huwaa....

sangat sedap...esok nak lagi boleh...hehehe...

_____________________(^_^)________________________

citer lain...cam biasa hari ni hari khamis kan...dah namanya khamis surelah ada jualan kat bawah ni...
tadi ajak anak dara tu ke jualan...kenalah amik hati dia balik sebab tadi dah marahkan dia sebakul kan...
paikan bangun tido tadi dia tanya kat mak ni ha, ibu marah kakak ke...erkk...rasanya aku marah ke tadi...adehh, speechless la anak weii...

tapi kena jawab jugak, ibu marah sebab ibu sayang...kan...
so masa kat jualan tadi, sogok anak dengan cekak baru...
eh sebelum ni mak jarang beli cekak² ni...sebab kadang si ibu jek yang beria...anak bukan suka pung...
tu si kakak tu, aku beli gaun pun dia tak berapa gemar nak pakai...kalu beli baju takde lengan lagilah...bising dok tanya kenapa baju dia takde lengan...adehh...

suka dengan cekak homemade cam gini...ate mak ko ni tak kretip...so beli jelah kan...leh pakai raya nanti...
kalu beli kat adik iris, sure tak pai 2-3 saat kang, ditariknya buang...hehehe...

sib baik dia dah kembali ceria...ok mak berjaya...hehehe... 

tu jelah citer hari ni...sori la mak tak pat bw sangat hari ni...nanti petang la mak jejalan...
mekasih pada meke² yang sudi datang menjengah...
jumpa nanti...daaa...

notadijariku: tajuk citer lain, dalam citer lain...eh jimat entry...malas nak buat berepisod2 punya entry plak...hahaha...

15 comments

Thursday, July 05, 2012 1:43:00 PM

dapnye lahai paru..nak jugak!!!..

cantik la home made cekak tuh..sweet sgt..jeles okayh kakak half day!!!..

Thursday, July 05, 2012 1:50:00 PM

comelnya kak pakai cekak reben²..

Thursday, July 05, 2012 1:59:00 PM

yeah.. comel je.. nasib la die suke kan.. nt beli lg la tiap2 minggu wat koleksi ekekeke

Thursday, July 05, 2012 2:00:00 PM

hoho, ni kira cekak pujuk la yerk... hehe

Thursday, July 05, 2012 2:03:00 PM

Comelnye cekak reben tu.. Hihihi.. Aih tgk gmbr pun dh nmpak sdap..waduh2 :(

Thursday, July 05, 2012 2:05:00 PM

mot nasib dia tak tanya pasal seluar dia paras lutut.. naper belikan seluar dia pendek...ye mot...kih kih kih...

Thursday, July 05, 2012 2:09:00 PM

yeay ibu berjaya pujuk ;)
biasanya ank ni cepat je lupa kalau kita buat baik2 dgn deme hehe dah nama pun budak mana tau simpan dlm hati..

lawa cekak kakak.

Thursday, July 05, 2012 2:18:00 PM

comelnya

Thursday, July 05, 2012 2:19:00 PM

mmg sambal paru rangup2 blh jd addicted!hahaha

Thursday, July 05, 2012 2:21:00 PM

wahh dah ceria dah die ... ni tak hantar ke transit la ni kan ....

cantek la ... kat cni tak dak pun yg jual2 cantek gitu ....

Thursday, July 05, 2012 2:56:00 PM

Lawa cekak.

Thursday, July 05, 2012 2:57:00 PM

Ololololo...comelnya kakak dgn kelip rmbt tu. Tak sbr lak nak tgk die pki dgn baju kurung.

Thursday, July 05, 2012 3:36:00 PM

Suka juga... rasa macam nak cari nasi lemak pula! eheh

Thursday, July 05, 2012 3:39:00 PM

sedap sambal paru tue.. :)

Thursday, July 05, 2012 5:17:00 PM

lawa la cekak dia tu
berkenan lak utk anak dara kita ;)

Post a Comment