Friday, July 27, 2012

Rehat Yang Panjang...Mari Menguih


rehat tadi, aku kuar agak awal...anto barang kat kengkawan, pastu singgah pasar kejap beli itu ini...lepas amik kakak anto transit...terus balik rumah...
gigih kan, semata mau bikin kuih yang teringin dok makan....
nak beli malas...so senang citer buat sendiri la...
leh makan puas² kan...
lagi pulak kuih ni bukan selalu pun aku buat...
selalunya time bulan ramadhan je kut...time lain nengok mood dulu...
hehehe....

nengok bahan yang ada ni korang leh bajet kan aku nak buat kuih apa...

ye betul...aku mau buat buah melaka...
seme bahan dah ada...dan keledek pun aku dah gaul sama itu tepung...
aku suka buh keledek sebab takdelah buah melaka aku tu rasa kenyal...
dan pastinya aku ni suka buat buah melaka kaler merah...
nak nengok gi manakah rupanya...tunggu entry minggu depan...
hehehe...bajetcamadayangnaknengokkan...

lepas tu macam tak cukup dengan satu jenis kuih jek...
at last aku buat satu lagi...
taraa....inti dah siap....kulit pun dah ada..
tunggu nak menggulung ja...
inti yang biasa² jek, janji kenyang makan...

taraaa...dah siap menggulung...
sedar² jam dah pukul 2 lebih...
gegas² p mandi, sebab nak masuk keje semula...

gemuk² plak popia aku ni kan...
makan sebiji dah kenyang...hahaha...
ni boleh buat goreng dalam 2-3 kali la...

tadi sempat jugak aku masak HATI LEMBU GORENG KUNYIT...tuk makan sahur...
sebab dah berbuka ngan kuih kan...jadilah kan...cuma time sahur goreng ikan kering pun sedap jugak...

notadijariku: beria mak masak tau...alih² hubby sms bitau dia ada jemputan berbuka di luar petang ni...
sobs...nampaknya abam mok ngan kakak la jadi peneman ibu time berbuka malam ni...

18 comments

Friday, July 27, 2012 3:11:00 PM

Nak skitttt...sedapnyeee popia goreng.....

Friday, July 27, 2012 3:18:00 PM

selamat semua ...heheh na cikit

Friday, July 27, 2012 3:21:00 PM

meh buka dgn sy...hehe

Friday, July 27, 2012 3:26:00 PM

buah melaka guna ubi ka?
bukan buah melaka tu means onde-onde ka?

Friday, July 27, 2012 3:26:00 PM

ala ciannyer berbuka samo anok2...mmmm..takpe la kamoo mmg rajin kakak..terbaik la..

Friday, July 27, 2012 3:32:00 PM

rajin tu balik tghr wat kuih.. sempat tu.. jeles i .. huhuhuhu :)

Friday, July 27, 2012 3:34:00 PM

wahh sekali 2 kuih tu homemade.
bak sepiring ;P

cikmot sy dah 2 hari berturut berbuka ditemani kakal busyuk sbb baba dia berbuka kt luar sobs sobs

Friday, July 27, 2012 3:45:00 PM

xpe leh sambung buat sahur :))

Friday, July 27, 2012 3:46:00 PM

rajin kan

Friday, July 27, 2012 4:15:00 PM

rajin nye kak..sy lum sempat berbuka n sahur dgn hubby lg...insyaallah minggu dpn br jumpa dia..sobbss...

Friday, July 27, 2012 4:17:00 PM

gigih nye kakak
kagum mak..hehee
eh aku 1st time tau nk hilang rasa kenyal buah melaka letak keledek
nnt ko tunjuk cara2 nye

Friday, July 27, 2012 5:06:00 PM

wah!
hebatnya mak mertuaku!
hehehe

Friday, July 27, 2012 7:59:00 PM

Yg pntg air tgn sndirikan..

Saturday, July 28, 2012 7:58:00 AM

terer la sempat wat byk jenis masa rhat tu yer..mesti tekilan kan,,,sya pun slalu jd g2...beria masak 2-3 jenis,,last2 somi bgtau kena keje OT,,,rasa alahai penatnya masak nk jamu suami,,,last2 x kesampaian...nk wat camne...redha je la...

Saturday, July 28, 2012 12:12:00 PM

feveret tau buah melaka nie..igt rini br nak buat..hrp2 x stay kat mall lama2 sgt ptg nie..ekekek..

Sunday, July 29, 2012 9:33:00 AM

ibu yang superb

Monday, July 30, 2012 9:43:00 AM

wahh hebat sempatlagi menguihkan?kelas ko jah=)

Wednesday, August 01, 2012 12:48:00 PM

rajin kan... tahun ni tak sempat la nk buat kuih ... anak kecik ai tu asek ngekor je...mak malas nk kalut2 masak mee sudah kuih beli je yg frozen tu ...

Post a Comment