Tuesday, July 3, 2012

Tablet PC Murah In Our House


ok, jumpa lagi...hehehe, ari tu aku pernah citer sal TABLET MURAH kan...aku nengok dah jadi popular post dah entry tu...ate murah kan, saper tak nak...aku pun nak...selagi boleh jimat...kan...

hurmm...setelah diselidik kan, syarikat yang menjual tablet murah tu, beroperasi di BUKIT TENGAH, pulau pinang...dan kebetulan masa tu hubby kena OS ke sana kan...jadinya terus aku suh hubby riki² kedai tu...sebab menda cam gini kan, rasa cam tak puashati nak beli secara ONLINE...kalu ada di depan mata lagi ok kut...sebab bleh godek²...tanya² apa sahaja hingga memuaskan hati dan tertarik untuk membeli...kan...

dan semalam hubby balik, dia telah selamat membawa balik bersama sekotak tablet pc seperti yang aku citer sebelum ni...bila aku tanya harga sebenar, hubby kata toksah tanyalah...heran aku...sebab aku syak harganya mungkin lebih dari RM200 dan bawah RM500...rasanyalah...naluri seorang isteri...katanya...

cakap banyak tak guna...meh nengok gambar yang ada...
dah jangan ditanya spesifik harganya berapa ye...puas diterang pai sudah aku tak paham... :p

ni hubby yang sent gambar ni...masa dia kat kedai tu...sib baik jumpa kedainya kan...ok, kedai ni boleh dipercayailah kan...sebab nyata...bukan fantasi... :p

taraa...memula kita tunjuk kotaknya dulu...nama pun TABLET PC...so jangan dok imagine cam ipad ke, samsung tab 7.0/10.0 ke...eh bukan bukan...memang bukan ye...ni memang hanya tablet pc sahaja...

ni full setnya...kata hubby...ada cover biasa, tablet pc, charger, usb cable...
tablet ni, kalu nak guna internet, leh wifi dan boleh gunakan BROADBAND...
cucuk sahaja broadband yang ada punya...kendian boleh lah berinternet seperti biasa...
aku ni kalu online keUTAMAan aku hanya pada FB dan BLOG sahaja...
lelain bo layan...

ni satu lagi cover yang ada...

tapi yang ni siap ada mini keyboard kut...

dah cucuk broadband yang ada kat rumah tu, makanya leh la aku online seperti biasa...
aler beli yang murah² sudah...janji leh berblog, berfb tak kira masa dan ketika...
aku pun nak ber'up to date cam orang lain...even aku still pakai nset nokia 3210...sobs...

ekseli aku suh hubby beli tablet pc ni sebab nak ajar sesuatu kat kakak...sian kat anak3 mak semua...anak² orang lain dah maju ke hadapan ngan dunia IT ni..tapi anak aku masih merangkak kut...lagi pun aku memang tak ajar sangat derang ngan semua ni...kat rumah tu bukan takde pun laptop...ada dua lagi...tapi tulah, aku pun kadang ada masa, aku online...takde masa, aku sibukkkkkkkkk...hehehe...

takpelah kan...kata orang better late than never kan...huhuhu...

notadijariku: hurmm...takde nota hari ni...tak mampu nak beli mak 'nota' lagi...ekekeke....

24 comments

Tuesday, July 03, 2012 10:25:00 AM

waaah, berapa gamaknya harganya ye... alah mot tak payah nak ber nota2 aih.... dah anak 2-3 nih... memang tak de masa... akak anak 2 pun banyak benda nak buat.. ini plak anak 3... kan..kan kan...

Tuesday, July 03, 2012 10:28:00 AM

eh okey banyaklah tu
takat nak bukak blog dan fb je pun
aku pun nak gak la..

Tuesday, July 03, 2012 10:29:00 AM

ala,nk jugak..huhu..brp rege tu?mcm iklan aritu ke?bila lg hubby akak nak ke penang?nk kirim.....

Tuesday, July 03, 2012 10:30:00 AM

Kak...
nk tumpang tanya blh?
dekat area mana ye?
niat hati nk beli gk...
nk balik penang ni blh la cr sekali....

Tuesday, July 03, 2012 10:33:00 AM

fewwittttt

Tuesday, July 03, 2012 10:33:00 AM

phewitttt..bestnyeeee..siap ade wifi lagik..haha..

Tuesday, July 03, 2012 10:33:00 AM

@Balkish
owhh beli kat area bukit tengah...nama kedai da kat gmbar tu...kedainya belakang stesen petronas kembar...

@*azni*
huhuhu, raya ni baru balik penang...

@Irfa
hurmm...memang murah...jadilah kan...nama pun tablet...skang malas nak angkut laptop...kalu bleh lagi kecik, angkut yang kecik la senang kan...

Tuesday, July 03, 2012 10:37:00 AM

bagus tab ni
aku ajar mia abc, 123, alif ba ta
seme pakai tab je
banyak game bentuk pembelajaran

Tuesday, July 03, 2012 10:39:00 AM

ok la tu ...
kena ade xtention kan klu nk cocok broadband kan ... ok la tu ...
fahim mak die bg main HP je ... mls nk beli tab lagi .. tgu sikit2 hari lagi ....

Tuesday, July 03, 2012 10:41:00 AM

wah...bestnya...bleh tk kasi tau kat mane tempatnya dan harganya...bleh mintak utk hadiah bday nie klu harga x mahal sgt

Tuesday, July 03, 2012 10:44:00 AM

@sumysya
boleh...try nengok kat sini
http://www.lelong.com.my/50-unit-offer-superfast1-2ghzcpu-256-ram-android-4-0-3-full-hd216-108023097-2012-07-Sale-P.htm#Info

Tuesday, July 03, 2012 10:53:00 AM

xyah nak beli mahai2 ipad bagai tu ..anak2 buat main gam, layan movie jer .. jimattt ;-)

Tuesday, July 03, 2012 11:14:00 AM

banyak sebenarnya kelebihan pc tab niekan?anak2 nak membesar bleh ajar..bila antr nursey tak semua dapat catch up..tak semua cikgu bg tumpuan.lagipun pembelajaran skang semua lebih syok guna tab..so harga mmg kalau ikut dlm online murah kan??gak nya hubby cikmot beli murah lagi kowt..hikhik

Tuesday, July 03, 2012 11:54:00 AM

wahhhhh dapat sudahhh.. teringin gak nak beli untuk dak kimi.. tapi tunggu dapat duit kutu dulu haahah.. err tu pun klu beli laa ahahahh

Tuesday, July 03, 2012 12:35:00 PM

sombong mak ni..aritu kan mak jemah nak kirim se lg...tapi mak tak layan..sampai hati..sob sob sob tau..

Tuesday, July 03, 2012 2:17:00 PM

simple... rezeki lah tu.. blh terjumpe kedai tu sendiri lagi berbaloikan...

lepas ni akak lg hebatlah dr mak.. jgn mak kecik hati pulak.. kalau kak blh buat blg hahahahaha.. gurau jer...

Tuesday, July 03, 2012 2:45:00 PM

wahh udah sampai di tangan..baguih ni..mmg realiti ni...tak la takut2 kan....tu agak2 berebut tak tu

Tuesday, July 03, 2012 3:40:00 PM

Bestnya dah ada tab.... Nanti kasi la review best ke idak guna tablet pc tu yer..

Thursday, October 18, 2012 2:36:00 PM

wah dapat full set tuuu..

saya sendiri ada jual tapi xder la bg samapai full camtu.. just siket2 je..

jika ada yang berminat nak beli sebijik unruk anak-anak atau hadiahkan sbg hadiah hari jadi pon ok jugak

jom survey harga dalam blog saya
ni link saya http://www.android.mytopupprepaid.com

Monday, December 03, 2012 8:33:00 AM

Assalamz...cube cite bape hergenye tu...hehe

Thursday, December 06, 2012 3:09:00 PM

assalammualaikum Puan nak tanya harga la n cam ne nak beli ek berminat la sangat tq

Thursday, January 31, 2013 4:50:00 AM

Saya ade jual tablet harga dari RM200-RM450....nak beli 1 boleh nak beli borong pun boleh lau nak jadi supply pun boleh lagi murah boleh boleh call saya untuk keterangan 0173078009

Thursday, January 31, 2013 4:53:00 AM

Saya ade jual tablet harga dari RM200-RM450....nak beli 1 boleh nak beli borong pun boleh lau nak jadi supply pun boleh lagi murah boleh boleh call saya untuk keterangan 0173078009

Thursday, January 31, 2013 4:53:00 AM

Saya ade jual tablet harga dari RM200-RM450....nak beli 1 boleh nak beli borong pun boleh lau nak jadi supply pun boleh lagi murah boleh boleh call saya untuk keterangan 0173078009

Post a Comment