Wednesday, August 29, 2012

ARIFF Char Koey Teow Kg. Pelet


masih bercerita pasal raya...boring kalu p sana...
tapi ni raya ketiga...raya ketiga dah ilang baju raya dah...
pepagi tu hubby ajak p PENANG...
so aku iyakan sahaja...
jalan² ke penang, balik tu singgah kat kedai ARIFF Char Koey Teow Kg. Pelet...
ekseli kedai ni dekat jelah ngan rumah hubby tu...
kalu nak p pekan penanti memang kena lalu la depan kedai ni...

asyik lalu jek kan, tak sah la kalu tak singgah...
kebetulan masa balik dari penang tu kedai baru jek bukak...terus menyinggah...
misi utama nak makan CKT tulah...
ni antara CKT yang terbaik yang pernah aku makan la selain kat penang tu...

nak wat tempahan sila kol...jauhnya kan...hehehe...

sampai jek, sebelum order kami sampai, aku suap adik makan dulu...
perut dia pun kena jaga gak...
memang p raya ke mana pun, aku memang dok usung bekal nasi kat dia...
takmolah bagi makan tak tentu hala kat dia kan...
sakit perut dia kang, aku gak yang susah...
hurmm... 

abam mok mula nak buat perangai...sebab dia lapo kan... 

tak lama lepas tu CKT yang diorder pun sampai...
yang ni CKT kosong/biasa untuk abam mok... 

yang ni untuk ibu dan abi...pinggan asing²...takmo kongsi kongsi...hahaha...
beh woo, mewah ngan udang...terbaik la... 

nengok lada jeruk dia...kemain banyak kan... 

nengok, abam mok makan dengan selera sekali...
masa kami sampai tu, kamilah antara famili yang terawal kan...
tapi masa dok menikmati CKT memasing, berderu kereta yang berhenti...
memang kat kedai ni selalu penuh orang...
hurmm...dari mana mereka datang, aku pun tak tau...
tapi kira glamer gak la kedai ni kat kampung pelet tu... 

anak dara ni makan sikit jek...
selebihnya abam mok yang tolong abiskan...
nasiblah anak dara ni jaga badan kut... 

jemput makan semua...
selera sungguh...aku memang peminat CKT ni kan... 

hubby dah bangun awal sebab order dia tak sampai²...
siap dia bungkus tuk adik dia dirumah lagi... 

balik penang ritu, sempatlah p makan laksa, CKT seme...cuma tak sempat nak p makan mee udang ja...
nantilah balik lain tahun depan kan...

18 comments

Wednesday, August 29, 2012 11:16:00 AM

Kakak kejammmmm..terliur sudah..kuikuikui..

Wednesday, August 29, 2012 11:18:00 AM

oi..oi..lapar ni..sy puasa tahuk!! hehehe..

Wednesday, August 29, 2012 11:23:00 AM

Nak comment lagi sekali..hahahha..

Hadiah ape kakak?...kakak nak bg hadiah ker?..;)

Wednesday, August 29, 2012 11:23:00 AM

biasa gi mutiara cafe kg pelet je..kat sini tak penah lagi mai..

Wednesday, August 29, 2012 11:30:00 AM

terliurnya tgk CKT tu dah lah poser arini hehehehe..poser ganti mujur 2 hari sajok..
abam mok kuat makan ehh..baguslah tak memilih barulah membesar bagai juara..suka sangat tgk bebudak kecik suka makan gini hihi

Wednesday, August 29, 2012 11:38:00 AM

singgah sini...terliur btl tgk CKT akak ni...

Wednesday, August 29, 2012 11:40:00 AM

ermm nampak sedapnya!!..

Wednesday, August 29, 2012 11:42:00 AM

fuhhhhh penuh pinggan ...

Wednesday, August 29, 2012 11:46:00 AM

sedak tuh izan...
terliur sudahhh.... huhu

Wednesday, August 29, 2012 11:54:00 AM

boom meletup...

Wednesday, August 29, 2012 12:02:00 PM

nampak sodap... yang makan lagilah sodapkan... :D

Wednesday, August 29, 2012 12:10:00 PM

luas nganga nampak...kakakkaka...

Wednesday, August 29, 2012 12:38:00 PM

terliur wehh..tengok udang besar2 tuh..

Wednesday, August 29, 2012 1:03:00 PM

wah...
sedapnya!
nak, nak, nak!

Wednesday, August 29, 2012 1:59:00 PM

Ros mmg feveret ctk nih. Pregnt ni jd kurg.. Lpas berslin pulun punya. Hihihi...

Wednesday, August 29, 2012 2:15:00 PM

terliur nyaa...rya 3 dh bukak kdai..
boring awat xmai kulim..?

Wednesday, August 29, 2012 7:31:00 PM

sedapnya ckt..sy kalau balik penang benda nilah wajib makan.

Tuesday, September 04, 2012 9:00:00 AM

kg. pelet ?? aku nk try suruh panjang cari la die slalu pekena sg. dua tu je ...

Post a Comment