Wednesday, August 1, 2012

Berbawal Sulam Di Pagi Raya


itu hari...(itu hari semalam kut...)...aku ke jalan tar...ngan opismate...
misi mencari tudung raya...ingat tak ari tu aku beria mencari tudung sulam bunga atas kepala...
maka gigihlah mak berdua ke jalan tar di pagi hari...hehehe...
ni kira pes taim kut aku nak pakai bawal sulam ni...
sebelum ni nan pernah lagi...tak pernah sebab tak mampu aih nak beli...
aku nengok kat page fb yang jual ada yang berharga cecah pai RM60 tu untuk bawal no. 1...
arghh meroyan mak...teringat masa belajar dulu...nak beli bawal no. 1 yang berharga RM30-40 pun rasa dah sangat mahal tau...
maka pakailah bawal yang keras kejung yang berharga RM10 tu...sobs...

memula sampai tu ada satu kedai jual bawal sulam yang agak matching ngan baju raya aku tu...
harganya RM50...bawal no. 1 katanya...
minta kurang dah tak bagi...kata kawan aku dah murah tu kak...
kata peniaga plak harga asal RM65...owhh ok...
kata aku plak, takper saya nengok kat depan depan...kalu takde saya datang semula...
kata peniaga tu semula, yelah datang semula...hahaha, memang betul la tu...tak datang pung... :p

so menapak lah mak berdua dari satu kedai ke satu kedai...dari satu gerai, ke satu gerai yang lain...
pastu terjumpalah satu kedai kat dalam arkeb tu kan...jual harga bawal sulam RM35...
ok aku rasa dah agak murah sebab banyak kedai rata² yang jual bawal sulam dalam harga RM45-48 gitu...
untuk bawal no. 1 yang kosong, 2 tones atau 3 tones punya...

so membeli la aku tanpa segan....
sukalah hati sebab dah dapat bawal sulam yang diidam kan...
ok, perjalanan diteruskan...sebab opismate nak beli banyak menda yang lain kut...
i polo...

tapi kan, jalan punya jalan punya jalan...
tetiba mata tertancap kat satu kedai tu...terBELIAK jugaklah mata mak ni...
sobs...tetiba rasa sedih...sebab gelojoh sangat tadi...hehehe...
korang nak tau apa???
kedai tu jual bawal SULAM NO. 1 dengan harga RM28 dan kalu beli 2 dengan harga RM50...
arghhh...meroyan mak sengsorang kat situ...
tanya opismate dia kata dia nak beli jugak...eh leh ar tumpang sekaki kan...leh dapat sehelai RM25 kan...
ok ok...hampir rambang mata mak kat kedai tu...sebab bawal sulam plain, 2 tones dan 3 tones, harganya sama jek, berbanding kedai lain...alahaii makcik, moga makin murah rezeki makcik...hehehe...

nilah bawal yang aku beli tu...beli 2 ekor jek kut...satu nak pakai raya...
satu bebila leh dipakai...

kantoi la kut, baju raya mak tahun ni kaler kuning...ekekeke...

ni kaler kelabu...3 tones punya...

tak sempat bebila mak dah pakai hari ni...semalam balik terus basuh...
sib baik tudung nipis cepat kering...nampak sangat tak menyempat kan...

dari pandangan sisi...ada yang kata mak nampak comel kat tudung baru bawal sulam ni...hahaha...
comel lah sangat...huh...perli la tu kan... :p

bila sampai dirumah, rasa nyesal tak beli dalam 2-3 helai kut...
sebab mana nak dapat harga murah gitu...ke korang ada tau harga bawal sulam ni yang leh dapat RM10 sehelai...hehehe...

notadijariku: maka berbawal sulamlah kita dipagi raya...selamat tinggal paridah...pangg!!!!

23 comments

Wednesday, August 01, 2012 11:40:00 AM

wahh...saya pon ado 1 je kak...tu pon warna hijau...kikiki....terbaik la

Wednesday, August 01, 2012 11:41:00 AM

kat mana kedai yg boleh dpt 2 helai 50 hengget tu cikmot..mai habaq sat..murah tuh..
kita memang berbawal sepanjang masa..laki tak bagi pakai tudung serkup/shawl..sebab nampak giler tembun..hahaha

Wednesday, August 01, 2012 11:43:00 AM

wow tudung raya

Wednesday, August 01, 2012 11:44:00 AM

Wah kekadg tkena gak mcm tu... Nak ngis jek rasa bila kedai lain wat murah lg :( ros xshopping agi nih.. :p

Wednesday, August 01, 2012 12:00:00 PM

hahaha
kalau dah namanya pompuan...
soping je keje
haha

Wednesday, August 01, 2012 12:05:00 PM

chantek la dear nak jugak order..

Wednesday, August 01, 2012 12:27:00 PM

kt jalan tar tu kita nak kena servey betul2..mmg rambang mata jumpa hok murah..kang kedepan sikit lagiii murah mmg pitammm ..

lawalah tudung awk cikmot..ni yg terasa mahu berbawal sulam gak nih..

Wednesday, August 01, 2012 12:29:00 PM

sanggup ko kan kak pi jauh cr tudung klu aku ...hihi tak kisah la janji tudung sudah cam tahun lepas bj pink tudung hitam ...hahahahha

Wednesday, August 01, 2012 12:54:00 PM

oh lom ada la, sebab setia ngan syria hehehehhehehe tapi tgk org pakai cantik aje kan!

Wednesday, August 01, 2012 12:54:00 PM

kedai mana tu... ce cite kedai sket... ke kat bazaar... klu bazaar area mana?
*mood nak beli juga... ;p

Wednesday, August 01, 2012 12:55:00 PM

wah,murah la..saya beli on9 pun rm25 gak.. tpi bawal no 2..uhuhuh

Wednesday, August 01, 2012 12:57:00 PM

murahnyeeee
aku ni tudung xbeli lagi
ntah bile nk mencari

mcm nk tiru ko jek berbawal di pagi raya

Wednesday, August 01, 2012 12:59:00 PM

hahahaaa
sume terjebak kan
tp mmg berbaloi beli kt poplook tu

Wednesday, August 01, 2012 1:01:00 PM

santeknye ^^

Wednesday, August 01, 2012 1:16:00 PM

sama la...raya ni pakai tudung bawal mahkota jugak...hihi

Wednesday, August 01, 2012 1:18:00 PM

wah semangat raya la ni yek...comey jer bersulam2 kat kepala

Wednesday, August 01, 2012 1:24:00 PM

sy blh dpt rm20.. ehehehe.. klu mnta kurang, maybe rm18..

Wednesday, August 01, 2012 1:57:00 PM

kakak..murah n cantik okayh tudung bawal tuh...hehe..

Wednesday, August 01, 2012 2:10:00 PM

hahaa..selamat tgl paridah..ekekekk...

haritu ada bli baju online free bawal 3 tone sma kale baju..cntik jgk...lembut je kain...brp la hrga agak nya sb bg free lak tu ..baik tol la seller tu..hihii

Wednesday, August 01, 2012 2:18:00 PM

murah dah tu kak..sy pun ry thn ni pakai bawal gak..blk kg sok nak survey kut2 dpt lg murah..tentunya sy g kat zaleha textile tu..akak penah dgr x nama kedai tu?

Wednesday, August 01, 2012 4:21:00 PM

1st time beli tudung ni RM40.. pastu kirim kawan balik kelantan.. dia dapat rm 20 n rm10.. meroyan beli 5-6 terus.. huhu

Wednesday, August 01, 2012 5:05:00 PM

aduhhh memang meroyan gak aku nengok..lawa lak2 kaler nyer..kalau amik banyak boleh kurang lagi kot tapi2lah mslah nak kesana2.jauhhhh maa.aku takdoklagi tuung bawal sulm

Wednesday, August 01, 2012 11:28:00 PM

cantikkk
bawal tengah top balik skang ni kan
mmg aku dari dulu peminat bawal
kadang klw nk cepat g opis
malas pakai shawl nak lilit haha
sarung bawal je

Post a Comment