Tuesday, August 14, 2012

Ibu, Dah Nak Raya Ke???


tadi amik kakak kat skul...
ada senyum jek muka dia...ok lega...so tak perlu nak melobi sogok aiskrim segala..
kang aku lak yang terliur...sebab kisahnya hubby dah janji nak amik dia hari ni...
alih² ibu jugak yang p amik...sebab hubby 'sibuk' nak p amik duit raya...ihikss...

masuk dalam kereta tadi, terus dia kuarkan 'sesuatu' dari dalam beg dia tu...
kata dia cikgu kasi...
aku ingatkan apa, rupanya sampul duit raya yang ada isinya...
dan surat pemberitahuan sal sekolah ditutup dari 16hb ogos hingga 26hb ogos depan...
nak tak nak, si omak ni pun cutinya terpaksalah ikut sekolah si anak...erkk...
eh 28 ogos adalah my besday...ok noted...huhuhu...

buka je sampul nengok adalah note RM5...senyum je dia ek...
semalam dia kata, cikgu nak kasi duit raya pada hari rabu..
aku iyakan sahajalah kan...sebab aku ingatkan itu hanya omongan kosong atau imaginasi dari si anak...
alih² itu adalah cerita benar rupanya...

hurmm, terpikir gak aku...kalu seorang RM5...kalu 100 orang murid dah berapa kosnya kan...
moga MAIWP sentiasa murah rezeki pada masa akan datang...

teringat kisah aku dulu, time sekolah rendah la kut...masa nak balik sekolah, cekgu suruh beratur pepanjang...
sebab nak kasi duit raya kat semua murid...time tu dapat dalam 50sen seorang kut...punyalah hepi kan...
sebab time tu amaun 50sen dah cukup besar...leh beli sepinggan nasi lagi kan...hehehe...

tapi dulu lain, sekarang lain kan...
duit raya anak yang punya...
SAMPUL RAYA aku yang punya...bertambahlah koleksi tahun ini....yey, suka suka...

anak hepi dapat wit raya..
aku lak hepi dapat 'menda alah' di bawah ni...
ada 4 balang kuih raya kut dalam ni...
jimat mak tak perlu beli kuih raya...hehehe...

eh ye ke aku punya... :p 

notadijariku: hurm, ada jualan di NRE tengahari tadi...
tak beli apa pun...ingat ada jual kuih frozen tadi....tapi takdelah pulak...

9 comments

Tuesday, August 14, 2012 2:24:00 PM

syoknya

Tuesday, August 14, 2012 2:41:00 PM

die dah paham tu....best la dapat hamper kan

Tuesday, August 14, 2012 2:43:00 PM

wahhh, dh dpt duit raya...




eh, besday akak 28hb?? besday sy esok.. ingat tau!! hehehe

Tuesday, August 14, 2012 2:44:00 PM

syoknye kakak.....mak die pun syok dpt sampul +hampers

Tuesday, August 14, 2012 2:54:00 PM

awalnye dpt duit raya?..

ape?..birthday 28ogos?..noted with thanks..dh mcm bg email la plak..hahaha..

Tuesday, August 14, 2012 3:12:00 PM

ha ah..mmg tiap2 tahun sek under MAIWP akan dpt duit raya RM5..anak aku dpt nnti dorg wat jamuan raya 30hb ni..eh jualan kat nre smpai bile..tak tau pun..

Tuesday, August 14, 2012 3:26:00 PM

Wah dh dp5 duit raya.. Bebudak la paling hepi klu raya :p

Tuesday, August 14, 2012 3:31:00 PM

syoknya dpt hamper kuih raya..

Tuesday, August 14, 2012 3:53:00 PM

rm5 tuhhh banyak lah jugak2=)baik sungguh hati cikgu2=)

Post a Comment