Thursday, August 30, 2012

Owh Abam Mok...


lama tak bercerita pasal abam mok secara penuh di entry kat sini...
so ari ni baru teringat nak bercerita fiil anak bujang nan sorang ni..
soranglah buat masa ni.. uhukss... (best wooo anak ramai...macam² ragam) :p
sorang ni pun, kadang huru hara jugak...
dialah yang selalu buat aku naik marah...
tapi dialah yang selalu buat aku terhibur...
owhh abam mok...ibu sayang kamu...

sejak abam mok kecil (skang pun masih kecil lagi) aku selalu pakaikan dia dengan baju takde lengan...
aku panggil baju 'sangkut' sebab aku perhatikan bila pakai baju ada lengan jek even tshirt biasa sekalipun, dia akan berpeluh luarbiasa...ni kes cepat berpeluh la...
aku ni jenis tak suka nak stylokan anak sampai memudaratkan dia...
owh sangat kesian...sok lusa bila dah baligh, pandailah kamu stylo diri sendiri ye bam...
tak pun tunggu ada awek sok...hahaha, jauh tul imaginasi si ibu ni....

kadang tiap masa dan ketika kut aku pakaikan dia ngan baju sangkut tu...
kat taska lagilah...yelah dah tu taska berkipas kan..kalu berekon tu lainlah...

ni antara gambar abam mok yang ada dalam koleksi...
baju cam ginilah jadi mainan dia...
tshirt biasa tu leh kira ada berapa helai jek pung...

kadang tido malam pun kai baju sangkut gini...
panas kekdahnya...
sebab bila aku cek dia sebelum aku tido, nengok hampir kuyup dah...
so nak tak nak kena tukar baju lain...
maybe sebab faktor saiz badan kut, wat dia berpeluh sakan... 

nakal nakal pun...dialah penghibur hati...
mana nak cari anak bujang lain...
kang tetiba no 4 anak girl lagi...letih aku nak beranak berkali²...hahaha, ada hati tu... 


tapi raya ari tu, sengaja beli tshirt yang ada kolar tuk dia...
tak pernah pernah dipakainya...
sajelah si ibu nak tukar style si anak kan...
tapi tapi tapi...pakai kejap jelah...
berpeluh tak ingat dah...
hurmm...

amacam??? encem tak saya pakai tshirt berkolar ni...

owhh ada style la...
belang belang lagi kan...
tshirt kena amik saiz 5...tahun depan saiz 6 la kut...
dah rupa cam budak darjah 1 dah abam mok ni...

alahaii, dah besar dah anak bujang ibu...
eh baru 3 tahun kut...hehehe...

14 comments

Thursday, August 30, 2012 9:06:00 AM

comelnya si abg nie
sehat

Thursday, August 30, 2012 9:12:00 AM

abg mok rambut pusar kat depan ek?bj sangkut pun sangkut la,janji abg mok hepi..hehe..

Thursday, August 30, 2012 9:20:00 AM

mmg bolat ngan otai ni kat skool ... hehehe
aku penah tgk die kena marah ngan cekgu zana sbb tak mo mkn nasi...kiki
pastu zana suap die mkn nasi sampai abis....kesian pun ade sbb die kan tak suka mkn nasi ....

Thursday, August 30, 2012 9:27:00 AM

@*azni*
heheh, bukan abam mok sorang ada pusar kat depan...ketiga2 anak akak ni memang ada pusar kat depan...atas dahi lagi...yang paling ketara abam mok nilah...

Thursday, August 30, 2012 9:27:00 AM

@eimaitu dulu...skang dia dah makan nasi...kalu ngan gulai kari lagi bertambah dia makan...3 pinggan pun jadi

Thursday, August 30, 2012 9:31:00 AM

awak pun panggil Abam jugak?
igt saya je..hehe

Thursday, August 30, 2012 9:50:00 AM

makin bambam si irfan nih...

Thursday, August 30, 2012 9:53:00 AM

smart tui anak teruna ni

Thursday, August 30, 2012 10:14:00 AM

amboi, kacaknya abam mok!!!

Thursday, August 30, 2012 10:35:00 AM

Bambam sgguh die.. Best anak ramai tp kna jarak... Letih nak menjaga..hahhaha

Thursday, August 30, 2012 11:17:00 AM

aqeef kata mok tu gemok, makan banyak..hahahaha..lawak lah..slalu je kena buli ngan mok..

Thursday, August 30, 2012 11:30:00 AM

mokmok pun tetap ensem dan comel ;)

zakwan pun ada pusar kt depan
susah nak sikat rambut, tetap sememeh, haha!

saya kan kak..
kalu pakaikan baju sangkut kat zakwan kan ade je yg tegur
'isy, apa pakaikan baju camtu kat anak, cam samseng'
kalu botakkan pun sama...


huhu! sedih saya kak... =[
tp saya pakaikan jugak, ape dehal, anak saya! huhu!


Thursday, August 30, 2012 3:24:00 PM

abam mok tak macam 3 tahun kak...kakakkaa

Friday, August 31, 2012 8:30:00 AM

eh baju putih anakku tu sama lah dgn darwisy...hihihih

Post a Comment