Monday, August 27, 2012

Satu Kisah Di Pagi Raya 1433H


ok, sementara mood raya masih bersisa ni...meh kita layan kan gambar raya dahulu...
yang mana adalah...
raya aku biasa biasa sahaja...takdelah meriah mana...
sebab cam aku bitau tadilah...
kami balik kampung, kami jugaklah yang ada di rumah tu...
takde orang lain pung...
so kami berlima jelah kan...hurmm...
kalu orang lain dengan sanak saudara seme cukup lengkap...
mak pak, mertua segala...tapi tidak bagi kami...
tapi takpelah, raya tetap raya kan...

malam raya tu aktiviti biasa bagi aku gosok baju raya kami anak beranak...
aku kan mana suka nak buat keje last minit...
bukan baju raya nak dipakai di raya pertama jek aku gosok...
siap untuk raya kedua, ketiga, keempat...eh raya kelima dah pulang ke putrajaya...
hehehe...

baju raya kami anak beranak...
KUNING tema untuk tahun ini...

pepagi raya hubby dah bersiap awal...solat subuh di surau dan lepas subuh tu terus ada marhaban apa tah dari rumah ke rumah...ni kira tradisi di kampung dialah...
best ar dia...sebab kenyang perut dia dulu awal awal pagi...
huhuhu....

kul 7 lebih hubby sampai dirumah...tapi jam 9 lebih dia kuar balik...
kata dia solat hari raya stat jam 9:30 pagi...
tetapi jam 10 baru stat...erkk, lambat benor kan...
sudahnya jam 11 pagi hubby sampai dirumah semula...
anak anak dah kebosanan menunggu dirumah...
bukan takat anak, omaknya pun dah 'panas' punggung jugak...hurmm...

so sedapkan hati sendiri, snap jelah gambar mana yang ada...
tak snap kang, takde plak kenangan di pagi raya kan...

anak anak dara aku..

anak bujang dah meroyan cari hubby dia...
asyik keluar masuk rumah jek...

susah tul nak amik gambar MEREKA bertiga ni...
ni pun puas dipaksa tau...

sayammmm adik...katanya...

pastu dia dah bad mood...
sebab kena menunggu lama kan...

anak dara yang dipaksa bergambar...
tahun ni takde baju kurung...hehehe...

anak anak dara lagi...
sampai tertido dak iris ni, abi lum pulang² lagi dari masjid...
sabar jelah nak...

lebih kurang jam 11 abi pun pulang ke rumah...
so bersiap terus, amik balik mood yang hampir ke laut...
ke destinasi pertama kami di pagi raya...

kemana??? kita tunggu next entry...huhuhu...

notadijariku: kena abiskan citer hari raya sebelum gambar dah jadi basi... :p

13 comments

Monday, August 27, 2012 2:37:00 PM

chomel2 semua kalau dah berbaju raya..

Monday, August 27, 2012 2:39:00 PM

tu klu toncet rmbut iris, lg comel.. hehe..

Monday, August 27, 2012 3:12:00 PM

lagi...lagi...hehe =)

Monday, August 27, 2012 3:19:00 PM

tempah ekk.. baju tu... sedondon ngn anak2 pompuan... :)

Monday, August 27, 2012 3:24:00 PM

wahhh lama nye dok rumah ... mkn pe ni pg raya ni ....

Monday, August 27, 2012 3:24:00 PM

ni mesti byk gambr tuh ada cite sambung2..he he

Monday, August 27, 2012 3:25:00 PM

cepat letak gambar lagi,sonok tengok gambar raya kengkawan..

Monday, August 27, 2012 3:28:00 PM

kuning...cantik....

nk wat tema kuning plak la nnti...

Monday, August 27, 2012 3:28:00 PM

kg aku pun tradisi marhaban dari rumah ke rumah..kalo bawak budak2 sebesar abam tu...boleh...dpt pitih raya dari setiap rumah..ehehehe

Monday, August 27, 2012 4:33:00 PM

alahaiii comelnye

Monday, August 27, 2012 4:58:00 PM

comel je sedondon tahun ni ye

Monday, August 27, 2012 10:39:00 PM

ksian nengok budak2 je kan kak..
anak2 org lain dah pi beraya kutip duit raya dah..hehe

sama jek kite.. =[
cuma kes jek berbeza...

Tuesday, August 28, 2012 7:30:00 AM

cntik baju anak dara
bkenan tgk
aku kuning blom jadi warna tema lg

Post a Comment